Falcon Heavy
- jakubv
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1753
- Reputace: 2162
- Registrován: 4.2.2017 23:23
- Kontaktovat uživatele:
Re: Falcon Heavy
před chvíli na twitru
@elonmusk
Considering trying to bring upper stage back on Falcon Heavy demo flight for full reusability. Odds of success low, but maybe worth a shot.
@elonmusk
Falcon Heavy test flight currently scheduled for late summer
@elonmusk
Considering trying to bring upper stage back on Falcon Heavy demo flight for full reusability. Odds of success low, but maybe worth a shot.
@elonmusk
Falcon Heavy test flight currently scheduled for late summer
-----------------
xx jakubv
xx jakubv
- kopapaka
- Zkušený vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 352
- Reputace: 2
- Bydliště: kósek od Prostějova
- Registrován: 23.5.2014 7:38
Re: Falcon Heavy
Horní stupeň?
To si dělá pr*el?

To si dělá pr*el?

Re: Falcon Heavy
Ano, už jsem to psal do vlákna, které se věnuje premiérové misi FH. 

- jakubv
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1753
- Reputace: 2162
- Registrován: 4.2.2017 23:23
- Kontaktovat uživatele:
Re: Falcon Heavy
je dobrej tahoun a posouvá to velmi dopředu.
Ještě Blue Origin a bude to hodně zajímavý.

Ještě Blue Origin a bude to hodně zajímavý.
-----------------
xx jakubv
xx jakubv
- Wopat
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4729
- Reputace: 646
- Bydliště: Sluneční soustava
- Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: Falcon Heavy
"Falcon Heavy je jedna z těch věcí, která se na první pohled zdá jednoduchá. Prostě vezmeme dva první stupně a použijeme je jako postranní urychlovací bloky. Ve skutečnosti je to ale neskutečně složité a vyžaduje to přepracování centrálního stupně a hromady dalších různých součástí.“Falcon Heavy is one of those things that. at first, sounded easy,” Musk said Thursday. “We’ll just take two first stages and use them as strap-on boosters. Actually, no, this is crazy hard, and it required the redesign of the center core and a ton of different hardware.
“It was actually shockingly difficult to go from a single-core to a triple-core vehicle,” Musk said.
Bylo překvapivě složité přejít od jednoduchého nosiče k nosiči se třemi prvními stupni" Elon Musk
Dále Musk řekl, že by letos mohli stihnout dva starty Falconu Heavy + 18x F9. Testování FH je hotovo a pracuje se na sestavování rakety. Hotovo bude za dva až tři měsíce.
zdroj: Spaceflightnow
Naposledy upravil(a) Wopat dne 5.4.2017 8:28, celkem upraveno 1 x.
The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
Re: Falcon Heavy
Poslední dny přemýšlím, když se podívám na (plány) New Glenna a Falcona Heavy, jestli si to u SpX zbytečně nezkomplikovali. a straně jedné rozumím výhodám - vyrábí se pořád jedna roura s veškerým příslušenstvím a "jen se sešroubuje". Jestli ono ale nakonec není jednodušší prostě udělat úplně novou větší raketu.
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11562
- Reputace: 12003
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Falcon Heavy
Ani ne. S větším nosičem už nemohou na silnice (průměr F9 = 12 stop je na povoleném limitu), takže relativně jednoduché a levné převážení mezi Kalifornií, Texasem a Floridou už nebude možné. Pro větší raketu budou muset postavit nový výrobní závod v místě startu. Musíš modifikovat staré, nebo postavit nové rampy, testovací standy, atd, atd. Nový, velký nosič mají v plánu - BFR pro ITS, ale jako mezikrok hodlají používat FH, který začali plánovat už v roce 2005.laik píše:Jestli ono ale nakonec není jednodušší prostě udělat úplně novou větší raketu.
Naposledy upravil(a) Pospíšil dne 5.4.2017 10:14, celkem upraveno 1 x.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Falcon Heavy
Pristat s New Glenem bude mnohem vetsi vyzva nez pristat s trema samostatnyma Falconama. Spouste lidi prijde ze Musk dela silene věci ale ja jsem presvedceny ze postupuje po logických krocich. A pokud maj overeny F9 i s pristavanim tak je proste logictejsi je spojit. I za cenu toho ze stredove stupne budou mit nejake upravy. Urcite je to i levnejsi nez postavit uplne novou raketu od nuly.
Re: Falcon Heavy
Vzhledem k tomu, ze nemaji dostatecne silny motor, nemuzou zatim na neco velikost NG vubec myslet, tak je logicke, ze chteji zuzitkovat zavedene a overene technikali jako je Merlin a Falcon...
Tak ci tak je to mezistupen, resp. varianta ktera bude asi vice nez dobre jeste nejaky cas servisvat male a stredni naklady.
Oni se k te velke rakete (a ted nemyslim ten prezentacni mega transporter) taky dostanou, nemam obavy...
Tak ci tak je to mezistupen, resp. varianta ktera bude asi vice nez dobre jeste nejaky cas servisvat male a stredni naklady.
Oni se k te velke rakete (a ted nemyslim ten prezentacni mega transporter) taky dostanou, nemam obavy...
- jakubv
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1753
- Reputace: 2162
- Registrován: 4.2.2017 23:23
- Kontaktovat uživatele:
Re: Falcon Heavy
SpaceX vyvíjí přeci Raptor, který bude mít větší výkon než BE-4 od BO
viz třeba tady
https://en.wikipedia.org/wiki/Raptor_(r ... ne_family)
https://en.wikipedia.org/wiki/Compariso ... et_engines
ale jak už tady zaznělo několikrát, pro SpaceX je logisticky nyní lepší používat stávající velikost F9, protože to může vyrávět v CA a a vozit je do Vandenbergu nebo na Floridu jednoduše po silnici bez extra povolení a má to vše pěkně pohromadě.
Navíc, už to tady také zaznělo, není moc nákladu, které by vyžadovaly větší nosnost na LEO, než teď nabízí F9 a FH,
na geostacionární dráhu se s F9 také dostanou a těžší mohou nasadit FH (ostatně, to byl jeden z jeho účelů).
Jiná otázka je, pokud se budeme dívat dále, na Cislunární stanici nebo cestě na Mars, tam už je zase FH na dolní hranici potřebné nosnosti, NG a SLS jsou výkonnější. pro tohle ale ElonM plánuje ITS, kde chce ten Raptor použít.
No, jsem zvědav, zda se letu k Marsu s posádkou dožiji....
viz třeba tady
https://en.wikipedia.org/wiki/Raptor_(r ... ne_family)
https://en.wikipedia.org/wiki/Compariso ... et_engines
ale jak už tady zaznělo několikrát, pro SpaceX je logisticky nyní lepší používat stávající velikost F9, protože to může vyrávět v CA a a vozit je do Vandenbergu nebo na Floridu jednoduše po silnici bez extra povolení a má to vše pěkně pohromadě.
Navíc, už to tady také zaznělo, není moc nákladu, které by vyžadovaly větší nosnost na LEO, než teď nabízí F9 a FH,
na geostacionární dráhu se s F9 také dostanou a těžší mohou nasadit FH (ostatně, to byl jeden z jeho účelů).
Jiná otázka je, pokud se budeme dívat dále, na Cislunární stanici nebo cestě na Mars, tam už je zase FH na dolní hranici potřebné nosnosti, NG a SLS jsou výkonnější. pro tohle ale ElonM plánuje ITS, kde chce ten Raptor použít.
No, jsem zvědav, zda se letu k Marsu s posádkou dožiji....
-----------------
xx jakubv
xx jakubv