CRS-10 (SpX-10)
Re: CRS-10 (SpX-10)
Tak to dopadlo tak, jak jsem čekal, prý máme hledat, takže to asi bude odpovídat tomu, co psal Agamemnon.
-
- Vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 279
- Reputace: 19
- Bydliště: Bystřice pH
- Registrován: 13.6.2014 16:48
Re: CRS-10 (SpX-10)
Ptal jsem se ho na zlínském setkání, jaké prostředí, testovací nástroje, etc. používají.Amper píše:Hele myslite ze by se dalo z Davida vypacit info o tom co pouzivaj treba za testovaci framework/prostredi aby se podobne veci nedeli ?
Dělám automatické testy, takže na tom mám profi zájem.
Jediné co řekl, že si testovací nástroje tvoří sami

Potom jsem to zněj už nechtěl páčit..
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11557
- Reputace: 11995
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: CRS-10 (SpX-10)
K používaným SW nástrojům v SpX se dá najít například toto:jregent píše:Ptal jsem se ho na zlínském setkání, jaké prostředí, testovací nástroje, etc. používají.Amper píše:Hele myslite ze by se dalo z Davida vypacit info o tom co pouzivaj treba za testovaci framework/prostredi aby se podobne veci nedeli ?
Dělám automatické testy, takže na tom mám profi zájem.
Jediné co řekl, že si testovací nástroje tvoří sami
Potom jsem to zněj už nechtěl páčit..
We are software engineers at SpaceX. We work on:
Code that goes on rockets and spacecraft.
Code that supports the design and manufacturing process of rockets and spacecraft.
We work on everything from large-scale web applications to tiny embedded computing platforms. We build tech stacks on C#/MVC4/EF/MSSQL via REST to Javascript/Knockout/Handlebars/LESS, C++/Embedded Linux, Python, LabVIEW… which all together enables us to build, launch, and monitor stuff that goes to space.
A pro vývojáře by mohl být zajímavý i tento starší článek: https://lwn.net/Articles/540368/
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11557
- Reputace: 11995
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: CRS-10 (SpX-10)
SW odbočku si ještě dovolím doplnit o informace z mého staršího příspěvku na kosmo.cz. Snad to může být pro některé vývojáře tu na fóru zajímavé a zbývajhícím to nebude moc vadit.
Jinnah Hosein, víceprezident SpX pro vývoj SW tento týden (07.3.2015) vystoupil na GDC 2015 (Game Developers Conference) s příspěvkem "Engineer the future" s několika zajímavými informacemi.
(info bylo psáno specifickým jazykem jedním z návštěvníků GDC, tak možná můj překlad nebude všude zcela přesný)
- SpaceX má kanceláře v Washingtonu D.C., Virginii a Hawthorne. Otevírají nové v Seattlu a také v bay area (San Francisko) pro ty co nebudou v LA nebo Seattlu.
- Falcon 9 má tři řetězce letových počítačů na prvním stupni a tři na druhém. Falcon Heavy bude mít 12 řetězců, na kterých poběží dvě instance Linuxu a letový SW, jeden na každém jádru dvoujádrových procesorů.
- Každý řetězec řídicích počítačů posílá příkazy aktuátorům a kontrolerům. Každý kontroler určité součásti nosiče musí rozhodovat, který ze tří řetězců je nejvíce hodnověrný a vykoná příkaz jen z tohoto zdroje. Pokud dojde k desynchronu všech tří řetězců, kontroler se musí rozhodnout který z nich byl v minuulosti nejpřesnější a následuje jeho příkazy.
- SpaceX pracuje v Linuxu. Linux dovoluje běh letového SW na letových kontrolerech od Intelu a hardwarových kontrolerech na bázi Power PC.
Tato architektura dovoluje na jediné pracovní stanici simulovat každý kontroler a procesor. Dovoluje to automatické testování vcelku.
Cílem je validace kontroly letového kódu během jediného dne.
- Tým pro letový SW je téměř hotový se SW pro přistání. Přesunují se na Dragon 2. Cílem je mít Dragon 2 kompletně řízený dotykově. Softwarové snižování rizik a pozemní řízení bude řešit všechny možné problémy. Pokud snižování rizik Dragona selže a Dragon ani nebude schopen komunikovat s pozemním řízením letu, posádka už na tom bude asi hodně špatně.
- Automat na kafe je 6 metrů od výrobní linky motorů Merlin
- SpaceX by chtěla letos provést více než 16 startů
- Doba mezi starty je momentálně plánovaná na 2 týdny. Doufají, že se dostanou až na 1 týden.
- Motorické přistání Dragonu 2 není v požadavcích kontraktu (CCtCap). Považují ho za nácvik technik pro let a přistání na Marsu.
- Tradiční zaměstnanci z aerokosmického průmyslu jsou šokovaní jak rychle SpX postupuje vpřed. Klasičtí počítačoví inženýři nemají zkušenosti s managementem využívání paměti. Herní vývojáři mají schopnosti a bohaté zkušenosti využíváním a optimalizací paměťových zdrojů.
- Obecně se dá říct, že současní mladí vývojáři online muliplayerových her mají tu správnou "kulturu", kterou SpX potřebuje a vyhledává. Herní vývojáři musí optimalizovat hry pro vysoký výkon v reálném nebo skoro reálném čase, musí připravit SW, aby byl schopen optimálně využít dané zdroje co nejlépe je to možné a musí vyvíjet zatraceně rychle.
- Programátoři z tradičního aerokosmického průmyslu nemají to správné myšlení a návyky, aby se jim rychlý vývoj SW ve SpaceX mohl zalíbit. Tradiční SW inženýři jsou také navyklí psát kódy s hojností paměti a HW výkonu k dispozici.
- SpaceX používá HP pracovní stanice a kvůli obavě z čínské špionáže projde každý nový workstation rozebráním na subkomponenty a kontrolou na spyware.
Produkce HP pro USA běží v Číně
Jinnah Hosein, víceprezident SpX pro vývoj SW tento týden (07.3.2015) vystoupil na GDC 2015 (Game Developers Conference) s příspěvkem "Engineer the future" s několika zajímavými informacemi.
(info bylo psáno specifickým jazykem jedním z návštěvníků GDC, tak možná můj překlad nebude všude zcela přesný)
- SpaceX má kanceláře v Washingtonu D.C., Virginii a Hawthorne. Otevírají nové v Seattlu a také v bay area (San Francisko) pro ty co nebudou v LA nebo Seattlu.
- Falcon 9 má tři řetězce letových počítačů na prvním stupni a tři na druhém. Falcon Heavy bude mít 12 řetězců, na kterých poběží dvě instance Linuxu a letový SW, jeden na každém jádru dvoujádrových procesorů.
- Každý řetězec řídicích počítačů posílá příkazy aktuátorům a kontrolerům. Každý kontroler určité součásti nosiče musí rozhodovat, který ze tří řetězců je nejvíce hodnověrný a vykoná příkaz jen z tohoto zdroje. Pokud dojde k desynchronu všech tří řetězců, kontroler se musí rozhodnout který z nich byl v minuulosti nejpřesnější a následuje jeho příkazy.
- SpaceX pracuje v Linuxu. Linux dovoluje běh letového SW na letových kontrolerech od Intelu a hardwarových kontrolerech na bázi Power PC.
Tato architektura dovoluje na jediné pracovní stanici simulovat každý kontroler a procesor. Dovoluje to automatické testování vcelku.
Cílem je validace kontroly letového kódu během jediného dne.
- Tým pro letový SW je téměř hotový se SW pro přistání. Přesunují se na Dragon 2. Cílem je mít Dragon 2 kompletně řízený dotykově. Softwarové snižování rizik a pozemní řízení bude řešit všechny možné problémy. Pokud snižování rizik Dragona selže a Dragon ani nebude schopen komunikovat s pozemním řízením letu, posádka už na tom bude asi hodně špatně.
- Automat na kafe je 6 metrů od výrobní linky motorů Merlin
- SpaceX by chtěla letos provést více než 16 startů
- Doba mezi starty je momentálně plánovaná na 2 týdny. Doufají, že se dostanou až na 1 týden.
- Motorické přistání Dragonu 2 není v požadavcích kontraktu (CCtCap). Považují ho za nácvik technik pro let a přistání na Marsu.
- Tradiční zaměstnanci z aerokosmického průmyslu jsou šokovaní jak rychle SpX postupuje vpřed. Klasičtí počítačoví inženýři nemají zkušenosti s managementem využívání paměti. Herní vývojáři mají schopnosti a bohaté zkušenosti využíváním a optimalizací paměťových zdrojů.
- Obecně se dá říct, že současní mladí vývojáři online muliplayerových her mají tu správnou "kulturu", kterou SpX potřebuje a vyhledává. Herní vývojáři musí optimalizovat hry pro vysoký výkon v reálném nebo skoro reálném čase, musí připravit SW, aby byl schopen optimálně využít dané zdroje co nejlépe je to možné a musí vyvíjet zatraceně rychle.
- Programátoři z tradičního aerokosmického průmyslu nemají to správné myšlení a návyky, aby se jim rychlý vývoj SW ve SpaceX mohl zalíbit. Tradiční SW inženýři jsou také navyklí psát kódy s hojností paměti a HW výkonu k dispozici.
- SpaceX používá HP pracovní stanice a kvůli obavě z čínské špionáže projde každý nový workstation rozebráním na subkomponenty a kontrolou na spyware.
Produkce HP pro USA běží v Číně
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: CRS-10 (SpX-10)
diky, zajimavy informace. Ohledne te pameti ma teda tezkou pravdu. A programatori webu jsou na tom jeste hur
Kdyz clovek nekde rekne ze mu neprijde normalni ze prumerna webova stranka ma vetsi velikost nez instalacka Doomu a taha sebou tunu framework tak dostane odpoved "ze se to nevyplati, ze je to moc prace atd..." coz je vetsinou jen vymluva na lenost
Vzdy se prece da prihodit dalsi pamet, zaplatit vic na cloudu atd.....
Skoda ze uz jsem moc zakoreneny v CZ (rodina atd...), myslim ze by se me ve SpX hodne libilo
Takhle si holt budu programovat pro svoje modely a coptery a mit radost z toho ze clovek narve telemetricky protokol do 4kB flash, 200 byte RAM a do cipu ktery ma 7x7x2 mm 
No a v praci holt budu muset vybirat a ucit programatory ze i kdyz jejich telefon ma X giga pameti tak je furt dost lidi co maj cinskou slupku kde je te pameti mene a i kdyz je 3 roky starej tak uzivatel je s nim spokojen.


Skoda ze uz jsem moc zakoreneny v CZ (rodina atd...), myslim ze by se me ve SpX hodne libilo


No a v praci holt budu muset vybirat a ucit programatory ze i kdyz jejich telefon ma X giga pameti tak je furt dost lidi co maj cinskou slupku kde je te pameti mene a i kdyz je 3 roky starej tak uzivatel je s nim spokojen.
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11557
- Reputace: 11995
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: CRS-10 (SpX-10)
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11557
- Reputace: 11995
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: CRS-10 (SpX-10)
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11557
- Reputace: 11995
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: CRS-10 (SpX-10)
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11557
- Reputace: 11995
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: CRS-10 (SpX-10)
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong