Amos-6 - ověřené informace

Souhrn misí, které odstartovaly pomocí technologií firmy SpaceX
Odpovědět
Uživatelský avatar
Navi
Vesmírný badatel
Vesmírný badatel
Příspěvky: 448
Reputace: 53
Registrován: 20.7.2013 18:45
Re: Amos-6 - ověřené informace

Příspěvek od Navi »

Díky za informaci. Velice zajímavé.
Jsem opravdu zvědav co se z toho nakonec vyklube. Pokud se to nakonec vůbec někdo dozví :Drbe se na hlavě:
jregent
Vesmírný průzkumník
Vesmírný průzkumník
Příspěvky: 279
Reputace: 19
Bydliště: Bystřice pH
Registrován: 13.6.2014 16:48
Re: Amos-6 - ověřené informace

Příspěvek od jregent »

politické kontroverze okolo vyšetřování
Pospíšil píše: Více v tomto článku: https://www.washingtonpost.com/business ... story.html
V tom článku je také zmínka, že skupina 10 kongresmanů je proti tomu aby vyšetřování vedla SpaceX ale vládní autority.

Jiná skupina 24 kongresmanů považuje za správné aby vyšetřování vedla SpaceX a odmítá politizaci
https://www.washingtonpost.com/news/the ... liticized/
Tris
Vesmírný badatel
Vesmírný badatel
Příspěvky: 404
Reputace: 5
Bydliště: Glasgow
Registrován: 12.4.2016 18:31
Re: Amos-6 - ověřené informace

Příspěvek od Tris »

Po nějakém přehazování to aktuálně vypadá, že EchoStar-23 je nejpravděpodobnějším kandidátem pro Return To Flight misi.
"In ancient days, men looked at stars and saw their heroes in the constellations. In modern times, we do much the same, but our heroes are epic men of flesh and blood."
mnauprsk
Zájemce o kosmonautiku
Zájemce o kosmonautiku
Příspěvky: 67
Reputace: 7
Registrován: 3.7.2015 22:35
Re: Amos-6 - ověřené informace

Příspěvek od mnauprsk »

Nové informace jsou na http://spaceflight101.com/falcon-9-amos ... stigation/ : velmi zkráceně: představa je nyní taková, že praskla heliová nádrž, příčinou bylo, že se za účelem předstartovní přípravy teď helium a podchlazený kyslík tankuje rychleji, než dřív, a tím vznikají velké teplotní gradienty, které snižují odolnost heliové nádrže. Jako řešení by mělo stačit změnit předstartovní proces, a ne raketu, takže by se znovu létat mohlo celkem brzy.
Uživatelský avatar
tomas
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4838
Reputace: 48
Registrován: 2.4.2011 23:20
Re: Amos-6 - ověřené informace

Příspěvek od tomas »

Teď už to jen dokázat praktickým pokusem.
Holt jsou v použití silně podchlazeného LOXu v kombinaci s integrovanou kompozitní nádrží na helium prošlapávači neprobádaných uliček.
Uživatelský avatar
Raul
Zkušený vesmírný badatel
Zkušený vesmírný badatel
Příspěvky: 777
Reputace: 1
Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
Registrován: 11.6.2012 9:41
Re: Amos-6 - ověřené informace

Příspěvek od Raul »

mnauprsk píše:Nové informace jsou na http://spaceflight101.com/falcon-9-amos ... stigation/ : velmi zkráceně: představa je nyní taková, že praskla heliová nádrž, příčinou bylo, že se za účelem předstartovní přípravy teď helium a podchlazený kyslík tankuje rychleji, než dřív, a tím vznikají velké teplotní gradienty, které snižují odolnost heliové nádrže. Jako řešení by mělo stačit změnit předstartovní proces, a ne raketu, takže by se znovu létat mohlo celkem brzy.
Oslabení integrity důsledkem teplotního rozdílu mezi hliníkem a uhlíkovým vláknem COPV je pouze potenciální možnost, kterou zmínil autor článku. Nic co by SpaceX prezentovala.
Jinak COPV by měly sice být už při výrobě ve firmě Cimarron Composites zodolněny autofretáží, nicméně nemusí vydržet např. rezonance v případě vzniku tzv. termoakustického jevu. Ve článku zmiňovaný akustický fenomén při plnění je totiž také možný důvod.
tomas píše:Holt jsou v použití silně podchlazeného LOXu v kombinaci s integrovanou kompozitní nádrží na helium prošlapávači neprobádaných uliček.
Dodám že problémy s COPV byly i v případě nepodchlazeného LOX na v1.1., viz blíže neobjasněné problémy s COPV před statickým zážehem 17.3.2015 nosiče F9-017 s TurkmenÄlem 52E a jejich výměna při 41 denním odkladu.
Uživatelský avatar
Raul
Zkušený vesmírný badatel
Zkušený vesmírný badatel
Příspěvky: 777
Reputace: 1
Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
Registrován: 11.6.2012 9:41
Re: Amos-6 - ověřené informace

Příspěvek od Raul »

Podle jednoho SpX zdroje, práce v McGregor na testech AMOS-6 anomálie s druhým stupněm finišují a pomalu by se měl rýsovat závěr vyšetřování.
Dorazit by sem měl také nový booster, se kterým se RTF doufejme stihne už v příštím měsíci.
mnauprsk
Zájemce o kosmonautiku
Zájemce o kosmonautiku
Příspěvky: 67
Reputace: 7
Registrován: 3.7.2015 22:35
Re: Amos-6 - ověřené informace

Příspěvek od mnauprsk »

Raul: díky za upřesnění. Chtěl bych, aby se to už vyřešilo, tak jsem ohledně stavu vyšetřování byl moc optimistický. Snad vše brzy objasní a bude se zas moci létat.
Uživatelský avatar
Raul
Zkušený vesmírný badatel
Zkušený vesmírný badatel
Příspěvky: 777
Reputace: 1
Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
Registrován: 11.6.2012 9:41
Re: Amos-6 - ověřené informace

Příspěvek od Raul »

mnauprsk píše:Raul: díky za upřesnění. Chtěl bych, aby se to už vyřešilo, tak jsem ohledně stavu vyšetřování byl moc optimistický. Snad vše brzy objasní a bude se zas moci létat.
K vyřešení příčiny je SpaceX prý skutečně blízko. Možná sem i přidám to, že ohledně anomálie se včera nakrátko dokonce objevily určité detaily Elonova projevu v NRO (byly ovšem následně staženy, jelikož se stále nejedná o veřejnou informaci)...

Hlavní, zatím nepotvrzenou teorií, by údajně měla být tvorba drobných krystalů kyslíkové námrazy na vnější straně mezi uhlíkovými vlákny a hliníkové COPV, ponořené v podchlazeném LOX.
Při následném tlakování COPV, kdy dojde ke zvýšení mezivlákenného napětí, mohlo dojít i k značné kompresi těchto krystalů vnějšími uhlíkovými vlákny, důsledkem které došlo ke spontánní zápalné reakci kyslíku s uhlíkem.

Zmínil ale také ale onu divokou teorii, kdy se jim podařilo navodit přesně to, co se stalo, pokud do rakety někdo střelí. Ačkoliv netvrdí, že se to stalo, do budoucna hodlají učinit příslušná opatření.


Další start by mohl proběhnout spíš až na začátku prosince a to z LC-39A. Booster zřermě pro tento let je již nyní odesílán do McGregoru. Paralelně s tím bude ale probíhat příprava dalšího startu z VAFB. LC-40 by mohla být v provozu mezi březnem až dubnem příštího roku. Kolem května pak FH. Znovupoužitý stupeň by mohl letět už mezi prosincem až lednem.
Naposledy upravil(a) Raul dne 15.11.2016 23:27, celkem upraveno 2 x.
Jardax
Znalec kosmonautiky
Znalec kosmonautiky
Příspěvky: 809
Reputace: 0
Registrován: 2.1.2015 15:33
Re: Amos-6 - ověřené informace

Příspěvek od Jardax »

Nejaky naznak, jesti to bude mit vliv na technologii nadrze, a nebo se jen upravi postup tankovani...?

Odpovědět

Zpět na „Mise“