Základní informace o raketách Falcon a lodi Dragon
Re: OG-2 Mission 2
spaceflightnow.com právě updatovali plánované starty pro rok 2016. Celkem 13x falcon 9 a 2x falcon heavy. Podle mě celkem realistické plány.
Převzato z /r/spacex, /u/stratohornet:
17. Leden, 10:42 AM PST: Falcon 9 / Jason 3 (VAFB SLC-4E)
Leden: Falcon 9 / SES 9 (CCAFS SLC-40)
7. Února: Falcon 9 / CRS-8 (CCAFS SLC-40)
Začátek 2016: Falcon 9 / Eutelsat 117 West B & ABS 2A (CCAFS SLC-40)
Začátek 2016: Falcon 9 / JCSAT 14 (CCAFS SLC-40)
1. čtvrtletí: Falcon 9 / Amos 6 (CCAFS SLC-40)
21. Března: Falcon 9 / CRS-9 (CCAFS SLC-40)
Duben: Falcon Heavy / Demo Flight (KSC LC-39A)
10. Června: Falcon 9 / CRS-10 (CCAFS SLC-40)
15. Srpna: Falcon 9 / CRS-11 (CCAFS SLC-40)
Srpen: Falcon 9 / Iridium Next 3-12 (VAFB SLC-4E)
Říjen: Falcon 9 / Iridium Next 13-22 (VAFB SLC-4E)
Říjen: Falcon Heavy / STP-2 (KSC LC-39A)
15. Prosince: Falcon 9 / CRS-12 (CCAFS SLC-40)
Prosinec: Falcon 9 / Crew Dragon Demo 1 (KSC LC-39A)
Převzato z /r/spacex, /u/stratohornet:
17. Leden, 10:42 AM PST: Falcon 9 / Jason 3 (VAFB SLC-4E)
Leden: Falcon 9 / SES 9 (CCAFS SLC-40)
7. Února: Falcon 9 / CRS-8 (CCAFS SLC-40)
Začátek 2016: Falcon 9 / Eutelsat 117 West B & ABS 2A (CCAFS SLC-40)
Začátek 2016: Falcon 9 / JCSAT 14 (CCAFS SLC-40)
1. čtvrtletí: Falcon 9 / Amos 6 (CCAFS SLC-40)
21. Března: Falcon 9 / CRS-9 (CCAFS SLC-40)
Duben: Falcon Heavy / Demo Flight (KSC LC-39A)
10. Června: Falcon 9 / CRS-10 (CCAFS SLC-40)
15. Srpna: Falcon 9 / CRS-11 (CCAFS SLC-40)
Srpen: Falcon 9 / Iridium Next 3-12 (VAFB SLC-4E)
Říjen: Falcon 9 / Iridium Next 13-22 (VAFB SLC-4E)
Říjen: Falcon Heavy / STP-2 (KSC LC-39A)
15. Prosince: Falcon 9 / CRS-12 (CCAFS SLC-40)
Prosinec: Falcon 9 / Crew Dragon Demo 1 (KSC LC-39A)
Naposledy upravil(a) DanHeřt dne 2.1.2016 1:48, celkem upraveno 1 x.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
"I reject your reality and substitute my"
"I reject your reality and substitute my"
Re: OG-2 Mission 2
Jo, to vypada mnohem realisticteji, ale stejne je to celkem slusny narez... pri trech rampach je to 2-3 mesice start z kazde z nich...
Re: OG-2 Mission 2
Na tom seznamu dokonce pár startů chybí, například Thaicom 8.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
"I reject your reality and substitute my"
"I reject your reality and substitute my"
-
- Zájemce o kosmonautiku
- Příspěvky: 67
- Reputace: 0
- Bydliště: Kosice
- Registrován: 17.7.2015 9:48
Re: OG-2 Mission 2
Vskutku posobive plany. Co si vsak nemyslim, ze su realisticke. SpX planovala v predchadzajucich jednotlivych rokoch uskutocnit raz tolko startov ako sa im v skutocnosti podarilo. Moj tip, vzhladom na minulost, je 13 startov na rok 2016, ak sa nic 'zle' nestane. Budem vsak rad, ak moj tip bude podhodnotenyDanHeřt píše:spaceflightnow.com právě updatovali plánované starty pro rok 2016. Celkem 13x falcon 9 a 2x falcon heavy. Podle mě celkem realistické plány.
...
...

'coz something sounds crazy doesn't mean it's not true.....
Re: Základní informace o raketách Falcon a lodi Dragon
Veľmi, veľmi pekné video...kopapaka píše:
...a ještě hezké video![]()

- MarekV
- Aktivní nováček
- Příspěvky: 40
- Reputace: 2
- Bydliště: Brno
- Registrován: 13.12.2015 18:46
- Kontaktovat uživatele:
Re: Základní informace o raketách Falcon a lodi Dragon
Dlouhou dobu mi vrtá hlavou otázka, jakým způsobem je řešeno navádění prvního stupně rakety Falcon 9 na místo přistání? Ať už na pontón anebo na pozemní přistávací plochu. V letectví se pro podobné letové režimy využívá radionavigace, a tak se mi tento způsob jeví jako nejpravděpodobnější vysvětlení i v tomto případě. Je tomu skutečně tak, anebo SpaceX volí jiný způsob?
Ačkoli jsem se bezúspěšně snažil prohledat zdejší fórum a nalézt případnou odpověď na svoji otázku, je-li zde přece jen někde skryta odpověď, stačí mi na ni odkázat. Předem mockrát děkuji za případné objasnění (pokud je tato informace vůbec veřejna známa).
Ačkoli jsem se bezúspěšně snažil prohledat zdejší fórum a nalézt případnou odpověď na svoji otázku, je-li zde přece jen někde skryta odpověď, stačí mi na ni odkázat. Předem mockrát děkuji za případné objasnění (pokud je tato informace vůbec veřejna známa).
Re: Základní informace o raketách Falcon a lodi Dragon
Co tak čtu po internetu, tak první stupeň určitě používá GPS a interní soustavu akcelerometrů pro zpřesnění údajů, ale to podle mě není dostatečně dobré pro přistání, protože přistávací zážeh musí být velice přesný. Tipoval bych že tam ještě bude nějáký jednoduchý radar který vrací přesnou výšku při finální fázi přistávání.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
"I reject your reality and substitute my"
"I reject your reality and substitute my"
- MarekV
- Aktivní nováček
- Příspěvky: 40
- Reputace: 2
- Bydliště: Brno
- Registrován: 13.12.2015 18:46
- Kontaktovat uživatele:
Re: Základní informace o raketách Falcon a lodi Dragon
Děkuji za upřesnění.
Právě ta preciznost přistání mi nedává spát. Na videích je totiž náramně dobře vidět, že raketa dosedá prakticky přesně na střed přistávací plochy. V porovnání s množstvím radiomajáků a dalšího zařízení potřebného pro automatické přistání letadla to pak prostě působí těžko uvěřitelně.
Právě ta preciznost přistání mi nedává spát. Na videích je totiž náramně dobře vidět, že raketa dosedá prakticky přesně na střed přistávací plochy. V porovnání s množstvím radiomajáků a dalšího zařízení potřebného pro automatické přistání letadla to pak prostě působí těžko uvěřitelně.
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Základní informace o raketách Falcon a lodi Dragon
Zapominate na to ze raketa ma k disposici oboustranou telemetrii.
Tim padem je k disposici spousta moznosti jak dodat opravdu presne udaje - diferencialni gps, diferencialni barometry, RTK GPS atd.. Mam copter ktery jen za pouziti dualniho GPS (data z GPS i GLONASS soucasne) bez vyuziti diferenciace je schopen stat prakticky na miste a pristat 15 centimetru od mista startu po nastoupani do 50 metru.
To co si normalni lidi predstavuji pod "presnou GPS" tj. neco co je v telefonu, ma rozhodne daleko do rozumne GPS kterou pouzivame v modelarine a predpokladam ze SpX nepouziva komercni modul za par desitek dolaru (uz jen zprumerovani dat ze dvou GPS nebo z GPS v rakete a na zemi to vylepsi) ale neco lepsiho.
Barometry maj presnost kolem 30 centimetru. Problem je ze se meni celkovy tlak vzduchu. Ale pokud neco posle rakete tlak vzduchu v miste pristani tak se da pro presne mereni vejsky pouzit kombinace baro/gps a dosahnout dostatecne presnosti za par gramu.
Tim padem je k disposici spousta moznosti jak dodat opravdu presne udaje - diferencialni gps, diferencialni barometry, RTK GPS atd.. Mam copter ktery jen za pouziti dualniho GPS (data z GPS i GLONASS soucasne) bez vyuziti diferenciace je schopen stat prakticky na miste a pristat 15 centimetru od mista startu po nastoupani do 50 metru.
To co si normalni lidi predstavuji pod "presnou GPS" tj. neco co je v telefonu, ma rozhodne daleko do rozumne GPS kterou pouzivame v modelarine a predpokladam ze SpX nepouziva komercni modul za par desitek dolaru (uz jen zprumerovani dat ze dvou GPS nebo z GPS v rakete a na zemi to vylepsi) ale neco lepsiho.
Barometry maj presnost kolem 30 centimetru. Problem je ze se meni celkovy tlak vzduchu. Ale pokud neco posle rakete tlak vzduchu v miste pristani tak se da pro presne mereni vejsky pouzit kombinace baro/gps a dosahnout dostatecne presnosti za par gramu.
Re: Základní informace o raketách Falcon a lodi Dragon
Přesně tak. I "obyčejné" modelářské variometry které používáme (modeláři) zaznamenají změnu tlaku/výšky při zvednutí modelu ze země.
Pod stromečkem letos nic nepotřebuju, stejně se tam už nic nevleze. Je tam očouzený válec vysoký 41 metrů...