Hra na konstruktéry

Název mluví za vše
Uživatelský avatar
kopapaka
Zkušený vesmírný průzkumník
Zkušený vesmírný průzkumník
Příspěvky: 352
Reputace: 2
Bydliště: kósek od Prostějova
Registrován: 23.5.2014 7:38
Re: Hra na konstruktéry

Příspěvek od kopapaka »

fretka323: o co OTRAG? Tam sice byl základní modul 16 metrů dlouhý, ale nosnost nejmenší sestavené rakety byla jedna tuna. Použít menší průměr a kratší délku a dalo by se to stáhnout i na menší nosnost...
Uživatelský avatar
Amper
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2129
Reputace: 214
Bydliště: Plzeň
Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Hra na konstruktéry

Příspěvek od Amper »

Osobne se me zamlouvaj hybridni rakety. Staci jeden ventil pro okyslicovadlo. MythBusters overili ze jako palivo se da pouzit i salam :-D

Viz napr. http://www.aeroconsystems.com/motors/Sc ... reamer.htm

Dobre je ze bombicky s N2O se daj koupit pro vyrobu slehacky nebo dofukovani kol pro biky. Vetsi flasky pak pouzivaj tuningari
AlesH
Vesmírný průzkumník
Vesmírný průzkumník
Příspěvky: 209
Reputace: 110
Bydliště: Most
Registrován: 13.1.2014 23:38
Kontaktovat uživatele:
Re: Hra na konstruktéry

Příspěvek od AlesH »

to fretka323: Asi nějak nechápu tu tvoji myšlenku na raketový motor s plynným palivem a okysličovadlem za normálního tlaku. Žiju v představě, že pro dosažení solidního tahu a účinnosti, musí být ve spalovací komoře raketového motoru docela velký tlak (řádově MPa) a abych do takové komory v tu chvíli dostal palivo, musím ho tam protlačit ještě větším tlakem. Proto jsou u raketových motorů ta turbočerpadla případně tlakové nádrže. Obávám se, že bez vysokého tlaku ve spalovací komoře tam ten plyn sice bude hořet (a plamen bude šlehat z "motoru" ven), ale tah to bude mít minimální (prakticky žádný).
Uživatelský avatar
fretka323
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1034
Reputace: 3
Bydliště: Orlová
Registrován: 18.6.2014 20:41
Re: Hra na konstruktéry

Příspěvek od fretka323 »

Tim jsem nechtel rict ze v spalovaci komore nebude tlak, ale ze za normalniho tlaku to je plyn a ne kapalina -nic nebud podchlazene, jen natlakovane. V nadrzi to bude mit vyssi tlak a tudiz to bude kapalina, ale nebude to podchlazene.
Klidně mne oslovujte Radim.
AlesH
Vesmírný průzkumník
Vesmírný průzkumník
Příspěvky: 209
Reputace: 110
Bydliště: Most
Registrován: 13.1.2014 23:38
Kontaktovat uživatele:
Re: Hra na konstruktéry

Příspěvek od AlesH »

Aha, tak to jsem to původně špatně pochopil.
Uživatelský avatar
fretka323
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1034
Reputace: 3
Bydliště: Orlová
Registrován: 18.6.2014 20:41
Re: Hra na konstruktéry

Příspěvek od fretka323 »

Jde mi o to, že dokud bude v nádrži dostatečný tlak a elektronika bude průběžně povolovat ventil (to není nutné, ale tah by poté byl přímo úměrný tlaku, pokud se nemýlím) tak odpadají problémy s turbočerpadlem a tlakováním nádrží. To by bylo ušetření jak hmotnosti, tak papírů na rýsovacím prkně.
Klidně mne oslovujte Radim.
Uživatelský avatar
kopapaka
Zkušený vesmírný průzkumník
Zkušený vesmírný průzkumník
Příspěvky: 352
Reputace: 2
Bydliště: kósek od Prostějova
Registrován: 23.5.2014 7:38
Re: Hra na konstruktéry

Příspěvek od kopapaka »

Jinak k tomu OTRAGu...

Obrázek Obrázek

Obrázek
AlesH
Vesmírný průzkumník
Vesmírný průzkumník
Příspěvky: 209
Reputace: 110
Bydliště: Most
Registrován: 13.1.2014 23:38
Kontaktovat uživatele:
Re: Hra na konstruktéry

Příspěvek od AlesH »

Řešení s tlakovými nádržemi ale vyžaduje, aby tlak v nádržích byl větší, než ve spalovací komoře, což dnes nebývá, protože to velmi zvyšuje nároky na pevnost nádrží, takže nádrže pak vychází hodně těžké. Realizovatelné to sice asi je (viz OTRAG), ale obávám se, že celkově to asi výhodnější nebude (jinak by se OTRAG komerčně prosadil, což nenastalo).
jakubh
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 133
Reputace: 0
Registrován: 23.6.2015 14:47
Re: Hra na konstruktéry

Příspěvek od jakubh »

AlesH píše:to fretka323: Asi nějak nechápu tu tvoji myšlenku na raketový motor s plynným palivem a okysličovadlem za normálního tlaku. Žiju v představě, že pro dosažení solidního tahu a účinnosti, musí být ve spalovací komoře raketového motoru docela velký tlak (řádově MPa) a abych do takové komory v tu chvíli dostal palivo, musím ho tam protlačit ještě větším tlakem. Proto jsou u raketových motorů ta turbočerpadla případně tlakové nádrže. Obávám se, že bez vysokého tlaku ve spalovací komoře tam ten plyn sice bude hořet (a plamen bude šlehat z "motoru" ven), ale tah to bude mít minimální (prakticky žádný).
Od toho jsou detonační motory s ventilem, ne? ;-)
Uživatelský avatar
kopapaka
Zkušený vesmírný průzkumník
Zkušený vesmírný průzkumník
Příspěvky: 352
Reputace: 2
Bydliště: kósek od Prostějova
Registrován: 23.5.2014 7:38
Re: Hra na konstruktéry

Příspěvek od kopapaka »


Odpovědět

Zpět na „Volná diskuse“