Zkoušky a testování
Re: Raketa SLS
V polovině listopadu se mobilní vypouštěcí zařízení na pásovém transportéru pro raketu SLS podívá na své stanoviště a sice odpalovací rampu 39B i když spíše až ke konci listopadu, protože se bude čekat až odstartuje MSL.
Čeká ho několik týdnů testování. Divácky atraktivní by mohl být požární test, kdy celou rampu zahalí oblaka dýmu a poté vody, která bude požár hasit.
Tento test už byl poprvé testován na rampě 39B v březnu v roce 1966. Jak to tehdy vypadalo vidíte na archivním snímku.
Kromě požáru bude na rampu chvíli útočit i simulovaná povodeň, kde se bude testovat nejen odolnost konstrukce proti tlaku vody, ale také odolnost nátěru vůči slané vodě, která je všude okolo.
zdroj:nasaspaceflight
Čeká ho několik týdnů testování. Divácky atraktivní by mohl být požární test, kdy celou rampu zahalí oblaka dýmu a poté vody, která bude požár hasit.
Tento test už byl poprvé testován na rampě 39B v březnu v roce 1966. Jak to tehdy vypadalo vidíte na archivním snímku.
Kromě požáru bude na rampu chvíli útočit i simulovaná povodeň, kde se bude testovat nejen odolnost konstrukce proti tlaku vody, ale také odolnost nátěru vůči slané vodě, která je všude okolo.
zdroj:nasaspaceflight
Re: Raketa SLS
Super informace, o tom jsme nevěděl. Díky moc. Už se na to těším.
500 sekund zážeh J-2X
Ve Stennisově středisku proběhl dlouhodobý (500 sekund) zážeh motoru J-2X, který bude pohánět druhý stupeň superrakety SLS.
Re: Zkoušky a testování
Doufám, že se SLS dočkáme v roce 2017
Plošina pro SLS
Věci nabraly docela rychlý spád a odpalovací plošina i s věží, která bude jednou obsluhovat raketu SLS se vydala na cestu k rampě 39-B už dnes v 15:30 SEČ. Během cesty se testovalo třeba to, jak bude věž reagovat na různé rychlosti přesunu, nebo třeba na brzdění crawler-transporteru.
Rollback rampy
Právě v těchto chvílích probíhá tzv. rollback startovní plošiny pro SLS. Znamená to, že souprava opouští rampu a pásový dopravník ji doveze zpět na konstrukční místo. Živý přenos z převozu můžete sledovat zde.
Padáky pro MPCV
20. prosince proběhl v testovacím prostoru Yuma, který patří americké armádě test padáků lodi MPCV. O vynesení demonstrátoru se postaral letoun A C-130. Ve výšce 7,5 kilometru došlo k odhození. První padák vyletěl ve výšce 6 kilometrů, druhý pak o kilometr a půl níže. Následně došlo k vystřelení hlavních padáků, které využily speciální metodu otevírání. Nedošlo k otevření rovnou na 100%, ale nejprve se rozevřely na 54% teprve později na 73%. Díky tomuto principu by měly být padáky méně mechanicky namáhány. Zkoušelo se, jak bude probíhat sestup když se místo tří padáků otevřou pouze dva. Demonstrátor přistál rychlostí 36 km/h, což je hraniční rychlost pro přistávání pilotované lodi. Fotky z celého testu najdete zde.
Poslední test přistání Orionu
Po šesti měsících intenzivního testování končí zkoušky přistání napodobeniny lodi Orion do vody. Obří bazén v Langley Research Institute byl místem, kde se nesčetněkrát simulovalo přistání za různých podmínek. Zkoušelo se, jak se bude loď chovat při různých rychlostech klesání, různém počasí, dopadových úhlech. Jako poslední se zkoušel nejhorší možný případ přistání - do rozbouřeného moře, s dopadem pod úhlem 43°a rychlostí téměř 75 km/h! Jak se dalo čekat, loď se samozřejmě překlopila.
Série testů ukázala, jaké podmínky bude Orion potřebovat k přistání. Získaná data navíc poslouží k vylepšení konstrukce kosmické lodi, aby se minimalizovala jakákoliv rizika při přistání.
Série testů ukázala, jaké podmínky bude Orion potřebovat k přistání. Získaná data navíc poslouží k vylepšení konstrukce kosmické lodi, aby se minimalizovala jakákoliv rizika při přistání.
Re: Zkoušky a testování
Na US Space & Rocket Center bude NASA předvádět kompletní testovací verzi kosmické lodi Orion. Loď bude k vidění od 1.do 5.února. Hlavní program za účasti manažerů a členů týmu bude probíhat 2.února.
Další testy motoru J-2X budou probíhat ve Stennis Center v jižní Mississippi. Tentokrát se zaměří na prvky v horní části motoru, včetně plynového generátoru, turbopumpy kyslíku a paliva, související potrubí a ventily.
To vše NASA souhrnně označuje jako Powerpack.
zdroj:NASA-SLS, NASA-J-2X
Další testy motoru J-2X budou probíhat ve Stennis Center v jižní Mississippi. Tentokrát se zaměří na prvky v horní části motoru, včetně plynového generátoru, turbopumpy kyslíku a paliva, související potrubí a ventily.
To vše NASA souhrnně označuje jako Powerpack.
zdroj:NASA-SLS, NASA-J-2X