Pochlubte se!
Re: Pochlubte se!
Gratulace, na takhle komplexní misi si budu muset počkat. 

- Wopat
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4729
- Reputace: 646
- Bydliště: Sluneční soustava
- Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: Pochlubte se!
Moc pěkné. Vidím, že máme hodně podobnou meziplanetární loď i lander.
Ten můj je jen o něco menší, protože je znovupoužitelný a vždycky jej táhnu i zpět na Kerbin. V červnu jsem s nimi úspěšně přistál na Munu, Minmusu (testovací lety) a pak na Duně, Gilly a Dres. A samozřejmě jsem se bezpečně vrátil a obměnil posádku. Tady už jsem však na nižším levelu a používám standardní loď či raketoplán namísto SSTO. Loď vždycky dotankuju a hurá k novým světům. Ale jak říkám, pořádně jsem jsem hrál naposled v červnu. Od té doby jen jedna malá epizoda s Lunochodem. Za pár dní se konečně po dlouhé době vrátím domů a podle toho, co jsem viděl v 0.21 jsem se rozhodl pro stavbu druhé generace své lodě i landeru a konečně se vydám s posádkou k měsícům plynného obra Jool. Hodně jsem zapracoval na plánování trajektorie a mám zmáknutou opravdu minimální spotřebu. Až se vrátím, tak o tom napíšu víc. Tady zatím ukázka mé lodě i s landerem.



The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
Re: Pochlubte se!
Je krasne videt ze stejny ucel casto vyplodi stejny prostredek k jeho dosazeni protoze v jednoduchosti je sila.
Re: Pochlubte se!
Blahopřeji mager42 ke zdařilé misi. Použití raketoplánu pro cestu na/z orbity je pro mne ještě vzdáleným cílem.
Naše KKA uvolnila zatím první fotky několika prototypů letounů KiG (konstrukce Kerboian-Gurevič).
"Jsou to jen první krůčky k výšinám za pomoci křídel..." uvedl soudruh Kerbail Gurevič
"... a samozřejmě silných motorů!" doplnil soudruh Arťom Kerboian
Mluvčí náměstka ředitele sekce KKA pro letectví vyjádřil mínění nadřízených slovy: "Jedná se o zkušební letouny s proudovými motory. Na rakety dojde také, ale až později. V tuto chvíli nám jde především o testování letových vlastností a zácvik pilotů."
A jak nové letouny vypadají? Máme jen pár snímků v horší kvalitě. Z důvodů technologické špionáže nemůžeme zveřejnit detaily. Ale lepší něco, než nic...
KiG-1


KiG-2


Pozn.: U poslední fotografie si můžete povšimnout částečného zatmění Kerbolu
A když už jsem u zveřejňování úspěchů KKA, musím napsat o připravované orbitální stanici, která vzniká modernizací zastaralé KKA-SS1. Přidány byly únikové moduly, výzkumná sekce a porty pro zachycení nádrží s palivem. To poslouží pro další lety ke vzdálenějším planetám.



Naše KKA uvolnila zatím první fotky několika prototypů letounů KiG (konstrukce Kerboian-Gurevič).
"Jsou to jen první krůčky k výšinám za pomoci křídel..." uvedl soudruh Kerbail Gurevič
"... a samozřejmě silných motorů!" doplnil soudruh Arťom Kerboian
Mluvčí náměstka ředitele sekce KKA pro letectví vyjádřil mínění nadřízených slovy: "Jedná se o zkušební letouny s proudovými motory. Na rakety dojde také, ale až později. V tuto chvíli nám jde především o testování letových vlastností a zácvik pilotů."
A jak nové letouny vypadají? Máme jen pár snímků v horší kvalitě. Z důvodů technologické špionáže nemůžeme zveřejnit detaily. Ale lepší něco, než nic...
KiG-1


KiG-2


Pozn.: U poslední fotografie si můžete povšimnout částečného zatmění Kerbolu

A když už jsem u zveřejňování úspěchů KKA, musím napsat o připravované orbitální stanici, která vzniká modernizací zastaralé KKA-SS1. Přidány byly únikové moduly, výzkumná sekce a porty pro zachycení nádrží s palivem. To poslouží pro další lety ke vzdálenějším planetám.



- Wopat
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4729
- Reputace: 646
- Bydliště: Sluneční soustava
- Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: Pochlubte se!
To bych nikdy neřekl, že nejhezčí letecký zážitek v KSP zakusím během plachtění rogalem v horách
Opravdu suprová zábava! Rogalo perfektně manévruje a ovládá se úplně lehounce. Rychlost udržuje na cca 100 m/s, což je pro vyhlídkové lety tohoto druhu akorát. Omlouvám se za větší množství obrázku, ale ono nešlo vybrat jeden nebo dva nejlepší.













The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
Re: Pochlubte se!
To by mě nenapadlo, že to vůbec jde - rogalo. Parádní práce. Jak jsi se dostal do výšky, případně jak přistáváš - nevšiml jsem si na obrázkách koleček
- Wopat
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4729
- Reputace: 646
- Bydliště: Sluneční soustava
- Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: Pochlubte se!
To sis nevšiml správně 
Rogalo jsem měl zavěšeno pod letadlem a vypustil ho v šesti kilometrech, tj, zhruba jeden kilometr nad nejvyššími vrcholky těch hor. Chtěl jsem jen zkusit, jestli to vůbec letí. Bez těch svislých ploch se to nedalo ovládat, ale po jejich přidání to byla paráda. No a kupodivu to tak dobře letělo, že z toho byl místo testu několikaminutový kochací let. Přistání jsem tudíž neřešil, ale nejjednodušší bude připojit tam jeden padák a hotovo. Žádná složitá věda. Lítal jsem tak dlouho, dokud se stále větším pokoušením těsných průletů kolem ostrých skal nepřišla náhla smrt
EDIT: Největší adrenalin pro kerbonauta ale nebylo samotné létání, nýbrž start na ranveji, kdy si to frčel 120 m/s s ksichtem 10 cm od ranveje a na zádech přilepené letadlo

Rogalo jsem měl zavěšeno pod letadlem a vypustil ho v šesti kilometrech, tj, zhruba jeden kilometr nad nejvyššími vrcholky těch hor. Chtěl jsem jen zkusit, jestli to vůbec letí. Bez těch svislých ploch se to nedalo ovládat, ale po jejich přidání to byla paráda. No a kupodivu to tak dobře letělo, že z toho byl místo testu několikaminutový kochací let. Přistání jsem tudíž neřešil, ale nejjednodušší bude připojit tam jeden padák a hotovo. Žádná složitá věda. Lítal jsem tak dlouho, dokud se stále větším pokoušením těsných průletů kolem ostrých skal nepřišla náhla smrt

EDIT: Největší adrenalin pro kerbonauta ale nebylo samotné létání, nýbrž start na ranveji, kdy si to frčel 120 m/s s ksichtem 10 cm od ranveje a na zádech přilepené letadlo

The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
Re: Pochlubte se!
Wopat: Ahá, tak takové to tedy bylo...
Ovšem zážitek to musel být nádherný. Asi se nechám inspirovat a zkusím si to také, až bude zase někdy čas.
A nyní již nové zprávy z KKA.
Soudružky a soudruzi, zdraví vás Vasil Kerbolov, zpravodaj časopisu Zelené Právo. Naše znárodněná kosmická agentura vydala oficiální prohlášení, že naše utahování opasků, tvrdá práce soudruhů odsouzenců na Kibiři a několikakilometrové fronty na banány se konečně opět vyplatily. Úřadem pro kontrolu pravdivosti novinových článků mi bylo povoleno zveřejnit zápisky z příprav a průběhu posledních dvou misí KKA, ve kterých se dozvíte více.
Mise první: Dunění na Duně
Soudruzi inženýři KKA v posledních měsících pracovali na vývoji nového typu rakety Orin-3, která je založena na původní Orin-2 (všichni si zajisté pamatují úspěšné lety na Mun a Minmus), jen je u druhého stupně použito atomových motorů pro meziplanetární lety. Na špici pak oči zvídavé mohou spatřit přistávací modul, který byl pro první meziplanetární let upraven jako bezpilotní - sonda DUNA 01. Ano, tento úspěch vědy a techniky má mít namířeno na Dunu.
Nejchytřejší zelené mozky několik dní propočítávaly nejvhodnější dobu pro start. Díky tvrdé práci všech zúčastněných byly raketa i sonda dokončeny již několik týdnů předem a tak si na pravý okamžik musely počkat.
Po dlouhém čekání přišel okamžik startu. Země se otřásala pod rachotem silných motorů a celý kolos se sunul stále rychleji k nebi (viz. foto)

Záznam z řídícího střediska vesmírných letů KKA:
Vedoucí směny soudruh inženýr Alexandr Kerbuldžian: Hlaste stav
Ivan: výška 30 000, náklon 50
Voloďa: palivo 20%
Nataša: všechny systémy pracují normálně
...
A: Hlaste stav
I: výška 40 000, náklon 40
V: palivo 10%
N: všechny systémy pracují normálně
...
A: Hlaste stav
I: výška 50 000, náklon 30
V: došlo palivo v prvním stupni!!!
A: odhoďte první stupeň, proveďte zážeh druhého stupně
V: hotovo, pokračujeme
N: všechny systémy pracují normálně
...
A: Hlaste stav
I: výška 60 000, náklon 20
V: to palivo dochází nějak rychle...
A: OPAKUJTE TO, SOUDRUHU!
V: to palivo, soudruhu inženýre, kontrolky hlásí příliš rychlý úbytek paliva ve druhém stupni!
N: všechny systémy pracují normálně
A: jak je to možné????
N: prostě to šlape jak má...
A: ale ne, ptám se na to palivo!!!
V: hlavní nádrž je plná, palivo ubývá z radiálních bloků jedna a tři - na nich jsou přímo napojené motory
A: co to znamená?
V: palivo se nepřečerpává z hlavní nádrže k motorům...
v tu chvíli se rozlétly dveře na fotobuňku a do sálu vrazil hlavní technik
HT: ještě nestartujte, zjistil jsem, že na druhém stupni chybí přečerpávání z centrální nádrže do radiálních nádrží s motorem!!!
A: kterej ignorant! Myslíte si, že můžeme každý den střílet miliardy Kerublů soudruhu Bohu do oblak?
...
Podle prohlášení tiskového mluvčího KKA šlo o záškodnickou akci některé ze západních imperialistických zemiček, které nám závidí naše úspěchy a sabotér je již deportován do idilického prostředí rekreačního střediska na Kibiři, kde se pravděpodobně stane členem nějakého mezinárodního fotbalového klubu - soudím tak dle věty "Bude kopat jako barevnej!"
Naštěstí bylo počítáno i s variantou neúspěšného startu a v montážní hale čekala na start sestřička právě vypuštěné a naprosto zbytečné sondy - DUNA 02. Během několika málo hodin byl překontrolován technický stav - zejména přečerpávání mezi nádržemi, doplněno palivo a vše připraveno ke startu.
Tentokrát šlo již všechno hladce a DUNA 02 se zdárně dostala na oběžnou dráhu kolem Kerbinu, načež započala několikaminutový zážeh pro cestu k Duně.
Po necelých 85 dnech hlásí konrolka v řídícím centru, že se DUNA 02 přiblížila ke svému cíli. Bylo cítit napětí a vedoucí směny si občas nervózně poklepal na klávesnici na klávesu F5 (proč, to nikdo netuší). Sonda provedla zážeh pro získání orbity okolo planety - Bohužel kvůli chybě v navigaci šlo o polární oběžnou dráhu.

Po několika dalších hodinách a nepříliš složitých manévrech byla již sonda s dostatkem paliva na nízké oběžné dráze a započala sestup. Nejprve byl odhozen druhý stupeň (ve kterém zbylo ještě trochu paliva, což je dobré vědět pro případný pilotovaný let na Dunu a zpět).

Poté již následoval řízený sestup do velmi řídké atmosféry, kterou zde všichni očekávali. Padáky se postupně vysunuly a i přesto byla rychlost sestupu příliš vysoká. Opět pomohlo pár krátkých brzdných zážehů.


Nakonec sonda DUNA 02 zdárně dosedla. Vysokou rychlost sestupu i při devíti otevřených padácích vědátoři vysvětlili tím, že sonda dopadla na jakési pohoří - výškoměr ukazoval přes 3700 metrů - kde je atmosféra na Duně ještě stále hodně řídká.

Po sezbírání potřebných údajů a odeslání množství fotografií z rudé planety bylo rozhodnuto, že bude DUNA 02 nejen prvním strojem, který přistál na Duně, ale i prvním strojem, který z Duny odstartoval.
Tento pokus měl ukázat, jak je energeticky náročné odstartovat z Duny na její oběžnou dráhu.
I v tomto testu obstála DUNA 02 na výbornou a zapsala se tak do učebnic kosmonautiky.


Mise druhá: SSTO (Stroj Samochodnyj Transporter Orbitalnyj)
V nedávné době zveřejnila KKA výsledky své práce na letounech KiG. V této oblasti zaznamenalo oddělení pro letectví KKA veliké pokroky. Po mnoha zničených strojích (všechny dálkově řízené) se podařilo sestrojit letoun s kombinovaným pohonem (proudový/raketový), který je schopen dosáhnout nízké oběžné dráhy. Nese označení KiG-10
Při pokusném startu č. 17 se povedlo našim pilotům (kteří seděli v teple řídícího centra) dosáhnout hranice 18 000 metrů pouze za pomoci proudových motorů a poté za pomoci raketového motoru oběžné dráhy ve výšce 100 km.



Pak dostal někdo ten pitomej nápad: Máme ještě dost paliva, co takhle s tím krámem zadokovat na KKA-SS1?
Všichni to jásavě uvítali, ale po chvíli začal mrznout úsměv na tvářích. S touto variantou nikdo nepočítal a vesmírná stanice se nacházela sice pohodlně na své dráze 150 km nad zemí, ale velmi daleko od KiG-10. Začala honička po orbitě - osm oběhů stačilo. V průběhu přibližování však došlo k jiné nemilé situaci. KiG-10 nebyl stavěn pro složité manévrování a velmi rychle došlo palivo RCS tryskám. Pouhých několik set metrů od stanice.
"Máme letadlo za miliardu na orbitě a nemůžeme s ním hnout - to mi ministr poděkuje" povzdychl si vedoucí směny. V zápětí se ale ozval kdosi z přítomných: "Na SS je přeci servisní modul, tak ať s ním někdo doletí k 'desítce' a dotankuje palivo..." a než stačil dokončit, vlepil mu vedoucí směny hubana pěkně po Husákovsku.
Záběry ze záchrany KiG-10:
KKA-SS1

Bill v servisním modulu se snaží zadokovat u KiG-10

KiG-10 už s doplněným palivem pro RCS dokuje u KKA-SS1

Všichni zase pohromadě...

A to je pro dnešek vše. Kdybych někoho štval tím, jak tady spamuju, tak mi to, prosím, vytkněte. Ale mě to prostě baví

A nyní již nové zprávy z KKA.
Soudružky a soudruzi, zdraví vás Vasil Kerbolov, zpravodaj časopisu Zelené Právo. Naše znárodněná kosmická agentura vydala oficiální prohlášení, že naše utahování opasků, tvrdá práce soudruhů odsouzenců na Kibiři a několikakilometrové fronty na banány se konečně opět vyplatily. Úřadem pro kontrolu pravdivosti novinových článků mi bylo povoleno zveřejnit zápisky z příprav a průběhu posledních dvou misí KKA, ve kterých se dozvíte více.
Mise první: Dunění na Duně
Soudruzi inženýři KKA v posledních měsících pracovali na vývoji nového typu rakety Orin-3, která je založena na původní Orin-2 (všichni si zajisté pamatují úspěšné lety na Mun a Minmus), jen je u druhého stupně použito atomových motorů pro meziplanetární lety. Na špici pak oči zvídavé mohou spatřit přistávací modul, který byl pro první meziplanetární let upraven jako bezpilotní - sonda DUNA 01. Ano, tento úspěch vědy a techniky má mít namířeno na Dunu.
Nejchytřejší zelené mozky několik dní propočítávaly nejvhodnější dobu pro start. Díky tvrdé práci všech zúčastněných byly raketa i sonda dokončeny již několik týdnů předem a tak si na pravý okamžik musely počkat.
Po dlouhém čekání přišel okamžik startu. Země se otřásala pod rachotem silných motorů a celý kolos se sunul stále rychleji k nebi (viz. foto)

Záznam z řídícího střediska vesmírných letů KKA:
Vedoucí směny soudruh inženýr Alexandr Kerbuldžian: Hlaste stav
Ivan: výška 30 000, náklon 50
Voloďa: palivo 20%
Nataša: všechny systémy pracují normálně
...
A: Hlaste stav
I: výška 40 000, náklon 40
V: palivo 10%
N: všechny systémy pracují normálně
...
A: Hlaste stav
I: výška 50 000, náklon 30
V: došlo palivo v prvním stupni!!!
A: odhoďte první stupeň, proveďte zážeh druhého stupně
V: hotovo, pokračujeme
N: všechny systémy pracují normálně
...
A: Hlaste stav
I: výška 60 000, náklon 20
V: to palivo dochází nějak rychle...
A: OPAKUJTE TO, SOUDRUHU!
V: to palivo, soudruhu inženýre, kontrolky hlásí příliš rychlý úbytek paliva ve druhém stupni!
N: všechny systémy pracují normálně
A: jak je to možné????
N: prostě to šlape jak má...
A: ale ne, ptám se na to palivo!!!
V: hlavní nádrž je plná, palivo ubývá z radiálních bloků jedna a tři - na nich jsou přímo napojené motory
A: co to znamená?
V: palivo se nepřečerpává z hlavní nádrže k motorům...
v tu chvíli se rozlétly dveře na fotobuňku a do sálu vrazil hlavní technik
HT: ještě nestartujte, zjistil jsem, že na druhém stupni chybí přečerpávání z centrální nádrže do radiálních nádrží s motorem!!!
A: kterej ignorant! Myslíte si, že můžeme každý den střílet miliardy Kerublů soudruhu Bohu do oblak?
...
Podle prohlášení tiskového mluvčího KKA šlo o záškodnickou akci některé ze západních imperialistických zemiček, které nám závidí naše úspěchy a sabotér je již deportován do idilického prostředí rekreačního střediska na Kibiři, kde se pravděpodobně stane členem nějakého mezinárodního fotbalového klubu - soudím tak dle věty "Bude kopat jako barevnej!"
Naštěstí bylo počítáno i s variantou neúspěšného startu a v montážní hale čekala na start sestřička právě vypuštěné a naprosto zbytečné sondy - DUNA 02. Během několika málo hodin byl překontrolován technický stav - zejména přečerpávání mezi nádržemi, doplněno palivo a vše připraveno ke startu.
Tentokrát šlo již všechno hladce a DUNA 02 se zdárně dostala na oběžnou dráhu kolem Kerbinu, načež započala několikaminutový zážeh pro cestu k Duně.
Po necelých 85 dnech hlásí konrolka v řídícím centru, že se DUNA 02 přiblížila ke svému cíli. Bylo cítit napětí a vedoucí směny si občas nervózně poklepal na klávesnici na klávesu F5 (proč, to nikdo netuší). Sonda provedla zážeh pro získání orbity okolo planety - Bohužel kvůli chybě v navigaci šlo o polární oběžnou dráhu.

Po několika dalších hodinách a nepříliš složitých manévrech byla již sonda s dostatkem paliva na nízké oběžné dráze a započala sestup. Nejprve byl odhozen druhý stupeň (ve kterém zbylo ještě trochu paliva, což je dobré vědět pro případný pilotovaný let na Dunu a zpět).

Poté již následoval řízený sestup do velmi řídké atmosféry, kterou zde všichni očekávali. Padáky se postupně vysunuly a i přesto byla rychlost sestupu příliš vysoká. Opět pomohlo pár krátkých brzdných zážehů.


Nakonec sonda DUNA 02 zdárně dosedla. Vysokou rychlost sestupu i při devíti otevřených padácích vědátoři vysvětlili tím, že sonda dopadla na jakési pohoří - výškoměr ukazoval přes 3700 metrů - kde je atmosféra na Duně ještě stále hodně řídká.

Po sezbírání potřebných údajů a odeslání množství fotografií z rudé planety bylo rozhodnuto, že bude DUNA 02 nejen prvním strojem, který přistál na Duně, ale i prvním strojem, který z Duny odstartoval.
Tento pokus měl ukázat, jak je energeticky náročné odstartovat z Duny na její oběžnou dráhu.
I v tomto testu obstála DUNA 02 na výbornou a zapsala se tak do učebnic kosmonautiky.


Mise druhá: SSTO (Stroj Samochodnyj Transporter Orbitalnyj)
V nedávné době zveřejnila KKA výsledky své práce na letounech KiG. V této oblasti zaznamenalo oddělení pro letectví KKA veliké pokroky. Po mnoha zničených strojích (všechny dálkově řízené) se podařilo sestrojit letoun s kombinovaným pohonem (proudový/raketový), který je schopen dosáhnout nízké oběžné dráhy. Nese označení KiG-10
Při pokusném startu č. 17 se povedlo našim pilotům (kteří seděli v teple řídícího centra) dosáhnout hranice 18 000 metrů pouze za pomoci proudových motorů a poté za pomoci raketového motoru oběžné dráhy ve výšce 100 km.



Pak dostal někdo ten pitomej nápad: Máme ještě dost paliva, co takhle s tím krámem zadokovat na KKA-SS1?
Všichni to jásavě uvítali, ale po chvíli začal mrznout úsměv na tvářích. S touto variantou nikdo nepočítal a vesmírná stanice se nacházela sice pohodlně na své dráze 150 km nad zemí, ale velmi daleko od KiG-10. Začala honička po orbitě - osm oběhů stačilo. V průběhu přibližování však došlo k jiné nemilé situaci. KiG-10 nebyl stavěn pro složité manévrování a velmi rychle došlo palivo RCS tryskám. Pouhých několik set metrů od stanice.
"Máme letadlo za miliardu na orbitě a nemůžeme s ním hnout - to mi ministr poděkuje" povzdychl si vedoucí směny. V zápětí se ale ozval kdosi z přítomných: "Na SS je přeci servisní modul, tak ať s ním někdo doletí k 'desítce' a dotankuje palivo..." a než stačil dokončit, vlepil mu vedoucí směny hubana pěkně po Husákovsku.
Záběry ze záchrany KiG-10:
KKA-SS1

Bill v servisním modulu se snaží zadokovat u KiG-10

KiG-10 už s doplněným palivem pro RCS dokuje u KKA-SS1

Všichni zase pohromadě...

A to je pro dnešek vše. Kdybych někoho štval tím, jak tady spamuju, tak mi to, prosím, vytkněte. Ale mě to prostě baví

Re: Pochlubte se!
Já ti rozhodně nic vytýkat nebudu. Opravdu mě baví číst takovéhle příběhy. několikrát jsem se opravdu od srdce zasmál (soudruh bůh, kopat jako barevnej, nebo to husákovské ocucávání
)



- Matyn
- Zkušený vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 362
- Reputace: 0
- Bydliště: Kousek od Ostravy
- Registrován: 22.6.2013 14:44
Re: Pochlubte se!
Opradu klobouk dolů, já bych nikdy nenapsal takový příběh. Vážně si užívám to čtení příběhů všech kosmických agentur. 

Všechno je možné provést. Stačí chtít a mít dost peněz. A to je ten problém. Lidem se buď nechce, nebo nemají peníze.
http://vodnirakety.webnode.cz/
http://vodnirakety.webnode.cz/