Angara
- Raul
- Zkušený vesmírný badatel
- Příspěvky: 777
- Reputace: 1
- Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
- Registrován: 11.6.2012 9:41
Re: Angara
Rusové o CrossFeedu pro Angaru psali také. Na rozdíl od FH, která má přes tento systém zásobovat 3+3 postranní motory, by se zde mělo jednat o přečerpávání mezi nádržemi, což by bylo i daleko efektivnější.
Otázka je zda a kdy se jím tento systém na Angarě podaří zrealizovat.
Ale i bez použití této technologie přečerpávání paliva během letu není efektivní odhazovat všechny spodní stupně najednou. S využitím schopnosti motoru částečného tahu se toho v současnosti využívá např. u DeltyHeavy.
Centrální stupeň přechází pár sekund po startu na částečný tah a šetří tím palivo, které efektivněji využije po oddělení bočních bloků, které jedou na plný tah. Po oddělení boosterů má potom centrální stupeň palivo na cca minutu a půl chodu na plný výkon.
Otázka je zda a kdy se jím tento systém na Angarě podaří zrealizovat.
Ale i bez použití této technologie přečerpávání paliva během letu není efektivní odhazovat všechny spodní stupně najednou. S využitím schopnosti motoru částečného tahu se toho v současnosti využívá např. u DeltyHeavy.
Centrální stupeň přechází pár sekund po startu na částečný tah a šetří tím palivo, které efektivněji využije po oddělení bočních bloků, které jedou na plný tah. Po oddělení boosterů má potom centrální stupeň palivo na cca minutu a půl chodu na plný výkon.
Re: Angara
No vida, takže 1.generace bude tedy využívat škrcení tahu a 2.gen. by případně mohla využít přečerpávání.
Díky Ravene za informace a obrázky.
Můj názor je, že to sice na jednu stranu Angary značným způsobem zefektivní, ale na druhou stranu to prodraží výrobu. Navíc 1.gen využívá toho, že všechny stupně jsou naprosto totožné (+-). To už u 2.gen nebude platit, protože některé stupně budou odesilateli a některé adresáty paliva. Takže bude docela zajímavé sledovat, která koncepce nakonec vyhraje a v jaké podobě.
Díky Ravene za informace a obrázky.
Můj názor je, že to sice na jednu stranu Angary značným způsobem zefektivní, ale na druhou stranu to prodraží výrobu. Navíc 1.gen využívá toho, že všechny stupně jsou naprosto totožné (+-). To už u 2.gen nebude platit, protože některé stupně budou odesilateli a některé adresáty paliva. Takže bude docela zajímavé sledovat, která koncepce nakonec vyhraje a v jaké podobě.
Re: Angara
Proč to? Napadá mě, že to je kvůli větší hybnosti kterou dodá ten zbývající motor zbytku rakety, ale nevím jaké další faktory tam jsou a vůbec tomu prd rozumímRaven píše:Ale i bez použití této technologie přečerpávání paliva během letu není efektivní odhazovat všechny spodní stupně najednou.
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3884
- Reputace: 3050
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Angara
V podstatě by to mělo vycházet z Ciolkovského rovnice
http://cs.wikipedia.org/wiki/Ciolkovsk%C3%A9ho_rovnice
pokud v okamžiku oddělení urychlovacího stupně bude hlavní plný paliva, bude mít větší efektivitu
stejně tak pokud budeš mít víc urychlovacích bloků, tak je můžeš využívat s různým tahem a prázdné oddělovat dříve, opět se tím dosahuje vyšší efektivity (po oddělení je raketa lehčí o v tu chvíli již mrtvou váhu), proto je vícestupňový raketový nosič efektivnější, než jednostupňový
http://cs.wikipedia.org/wiki/Ciolkovsk%C3%A9ho_rovnice
pokud v okamžiku oddělení urychlovacího stupně bude hlavní plný paliva, bude mít větší efektivitu
stejně tak pokud budeš mít víc urychlovacích bloků, tak je můžeš využívat s různým tahem a prázdné oddělovat dříve, opět se tím dosahuje vyšší efektivity (po oddělení je raketa lehčí o v tu chvíli již mrtvou váhu), proto je vícestupňový raketový nosič efektivnější, než jednostupňový
Re: Angara
Jo takže je to tak jak jsem si myslel, dík
Re: Angara
Premiérový start se opět odsunul. Tentokrát do roku 2014
Blíže:http://czech.ruvr.ru/2013_04_24/Prvni-s ... -rok-2014/
Blíže:http://czech.ruvr.ru/2013_04_24/Prvni-s ... -rok-2014/
Re: Angara
Nechci říkat, že jsem to tušil, ale na to, že měli startovat ještě letos bylo moc dlouho ohledně Angary ticho.
Re: Angara
Konečně nějaké informace okolo Angary.
Lehkotonážní Angara-1.2PP bude v noci z 27. na 28. května odeslána na kosmodrom Pleseck, kde se dokončuje její startovní komplex. Ten by měl být hotový během listopadu. Jen krátce poté bude raketa umístěná na rampu aby mohly proběhnout všechny testy. Se startem se počítá v květnu 2014. První stupeň bude hořet 230 sekund, druhý pak 460 sekund a raketa vykoná suborbitální let. S druhým stupněm bude pevně spojená imitace nákladu.
Zdroj informací: Kosmo.cz příspěvek uživatele Jiří Hošek
Lehkotonážní Angara-1.2PP bude v noci z 27. na 28. května odeslána na kosmodrom Pleseck, kde se dokončuje její startovní komplex. Ten by měl být hotový během listopadu. Jen krátce poté bude raketa umístěná na rampu aby mohly proběhnout všechny testy. Se startem se počítá v květnu 2014. První stupeň bude hořet 230 sekund, druhý pak 460 sekund a raketa vykoná suborbitální let. S druhým stupněm bude pevně spojená imitace nákladu.
Zdroj informací: Kosmo.cz příspěvek uživatele Jiří Hošek
Re: Angara
Silnější verze Angara A5 by se měla na Pleseck vydat ještě letos v listopadu. Start by měl přijít o rok později. Tento start dosáhne oběžné dráhy a jako horní stupeň se použije Briz-M. Na jeho palubě bude imitace nákladu.
Zdroj informací: Kosmo.cz příspěvek uživatele Jiří Hošek
Zdroj informací: Kosmo.cz příspěvek uživatele Jiří Hošek
Re: Angara
Montážní hala, kde se skládají rakety Angara se dočkala oficiální návštěvy médií. Můžete se tedy podívat do míst, kde nosiče vznikají.