CTS-1 (USCV-2)
Re: CTS-1 (USCV-2)
Velmi silná šance, že to bude cargo, vzhledem k tomu že se v tom pořád vrtaj, dělaj změny nemají teplotní model změn apod...
A stále řeší úniky Hélia ...
, budou přetěsňovat ...
A stále řeší úniky Hélia ...
Re: CTS-1 (USCV-2)
docela děsivé co povídá ...
takže v kostce na hardwaru, který už Boeing označil za super a "bez problémů". Se hledá nový materiál pro těsnění, protože původní degraduje a rozpadá se. Dále se teprve teď pořádně testuje RCS motorek (tj. krátké pulzy, různé frekvence) a získávají se teplotní data
a někdy na konci srpna budou testovat celý "dog house" ... já bych čekal že takové věci někdo dělá v průběhu vývoje
, trochu mě to připomíná dnešní automotiv, kdy finální testy již provádí platící zákazník
Re: CTS-1 (USCV-2)
Toto je tak presny popis dnesneho vyvoja, ze neviem, ci sa to da lepsie popisatTjov píše: 21.7.2025 10:25 trochu mě to připomíná dnešní automotiv, kdy finální testy již provádí platící zákazník![]()
A nepisem to z pohladu zakaznika. Zial toto je pristup modernych manazerov.
Skopirujte to co uz je, dopasujte to, aby to nejak islo za minimalne naklady, kompletne testovanie sa bude robit len ked sa nieco objavi.
9 z 10 pripadov je OK, obcas sa ale vyskytne nieco podobne ako sa stalo Starlineru.
Pouzili overeny koncept, ktory upravili ale nedostatocne testovali a preskocili rovno do vyroby.
Ak by to poriadne testovali neexistuje aby sa toto stalo.
Re: CTS-1 (USCV-2)
pozice posádky pro ostrou misi Starliner-1 jsou aktuálně po přesunech neobsazeny.
Re: CTS-1 (USCV-2)
Zaujimavy stav, ktory moze naznacovat vaznejsie problemy s RCS ako sa predpokladalo, alebo nepriame potvrdenie Cargo misie pred Starliner-1.Tjov píše: 24.11.2025 12:04 pozice posádky pro ostrou misi Starliner-1 jsou aktuálně po přesunech neobsazeny.
Co sa mi podarilo vygooglovat, vycvik na posadku Starlinera je 12-18 mesiacov.
Otazka je kolko astronautov, ktori oficialne neboli prideleni na Starliner aspon ciastocne absolvovalo vycvik ???
Jedna sa hlavne o tie dve narocnejsie kresla: velitel a pilot.
Aktualne co sa da dohladat je informacia druha polovica / koniec 2026. Ale ani NASA ani Boeing uz ziadne ani len predpoklady startu dlho nezverejnili.
Re: CTS-1 (USCV-2)
na to že poletí nákladní misi aby dokončili certifikaci bych vsadil, na to jestli však poletí posádka do konce roku 2026 už ne 
Re: CTS-1 (USCV-2)
Je to oficiální Starliner-1 bude nákladní mise bez posádky a NET duben 2026 pokud vše půjde dobře.
Následně pokud vše půjde dobře dojde k certifikaci a posléze NET až bude Boeing ready první pilotovaná ostrá mise ze tří.
NASA nyní “pevně” počitá se 4 misemi tj. Starliner-1 aka Cargo a 3 pilotované mise.
Následně pokud vše půjde dobře dojde k certifikaci a posléze NET až bude Boeing ready první pilotovaná ostrá mise ze tří.
NASA nyní “pevně” počitá se 4 misemi tj. Starliner-1 aka Cargo a 3 pilotované mise.
Re: CTS-1 (USCV-2)
Aktualne je planovana Crew 12 niekam na 2/2026
Ak poleti Starliner-1 Cargo v 4/2026 certifikacia par mesiacov zaberie
Tazko povedat, ci stihnu rotaciu posadok na 9/2026
- bud poleti Crew 13 na Dragone
- alebo Starliner-2
Kedze ale nemaju posadku pre Starliner este oznamenu, sktor to vidim pre Starliner-2 pilotovany az na 2/2027 ???
To by aj vychadzalo do 2030 na tie 3 pilotovane misie, jedna rocne na striedacku s CrewDragonom.
Ak poleti Starliner-1 Cargo v 4/2026 certifikacia par mesiacov zaberie
Tazko povedat, ci stihnu rotaciu posadok na 9/2026
- bud poleti Crew 13 na Dragone
- alebo Starliner-2
Kedze ale nemaju posadku pre Starliner este oznamenu, sktor to vidim pre Starliner-2 pilotovany az na 2/2027 ???
To by aj vychadzalo do 2030 na tie 3 pilotovane misie, jedna rocne na striedacku s CrewDragonom.
Re: CTS-1 (USCV-2)
Zase je pozitivní, že se možná do muzea dostanou nějaké Atlasy V 
Re: CTS-1 (USCV-2)
ULA ma vyrobenych 6 Atlasov V vo verzii N22. Ak sa stihne rozlietat Vulcan verzia crew mozu skoncit v muzeu.
Uz par rokov dozadu ukoncili vyrobu a linku prestavali na Vulcan, dalsie uz nevyrobia + motory RD-180 by boli problemom.
Po uprave kontraktu s NASA su aktualne 2 volne, a NASA si ponechala moznost doobjednat este 2 starty.
Neviem ci je adapter pre Starliner pevnou sucastou Centaura, takze tazko povedat ci by ich vedeli pouzit na nieco ine (satelit) ???
A este verzia N22 ma oproti klasickemu Centauru dva motory.

Buducnost:
- stanica Orbital Reef od BO je na vizualizaciach zobrazena len so Starlinerom, alebo Dream Chaserom
- Vulcan ma prejst certifikaciou pre lety s posadkou ale presnejsie informacie zatial nie su
- Vast Haven-1 je vzdy spajany s CrewDragonom
Kazdopadne do buducnosti by bolo vyhodne mat 2 dopravne prostriedky aj pre sukromny sektor.
Ina pilotovana lod do roku 2035 asi nehrozi. Starship start a pristatie vo verzii Crew to si netrufam odhadovat

