Boe CFT (Crew Flight Test)
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
NASA dnes 20.8.2024 aktualizovala FAQs ke Starlineru a doplnila toto:
“NASA nyní plánuje provést dvě revize – Program Control Board a Agency Flight Readiness Review – předtím, než rozhodne, jak se bezpečně vrátí Wilmore a Williams z ISS. NASA očekává, že se o dalším postupu rozhodne do konce srpna.”
“NASA nyní plánuje provést dvě revize – Program Control Board a Agency Flight Readiness Review – předtím, než rozhodne, jak se bezpečně vrátí Wilmore a Williams z ISS. NASA očekává, že se o dalším postupu rozhodne do konce srpna.”
NASA now plans to conduct two reviews – a Program Control Board and an Agency Flight Readiness Review – before deciding how it will safely return Wilmore and Williams from the station. NASA expects to decide on the path forward by the end of August.
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
NASA dnes 22.8.2024 vydala aktualitu ohledně termínu, kdy oznámí co bude se Starlinerem.
NET 24.8. - bude se jednat o televizní přenos
https://blogs.nasa.gov/boeing-crew-fli ... rn-review/
NET 24.8. - bude se jednat o televizní přenos
https://blogs.nasa.gov/boeing-crew-fli ... rn-review/
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Tak potvrzena sobota 24.8.2024 19:00
A bude to velký, sám nejvyšší se do toho vložil
Tipuji odlet s posádkou v prvním zářijovém týdnu
A bude to velký, sám nejvyšší se do toho vložil

Tipuji odlet s posádkou v prvním zářijovém týdnu
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Eric Berger má od více zdrojů info o návratu v Crew Dragonu 

Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Odkaz na zítřejší tiskovku
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Uvidíme zda sám nejvyšší bude obhajovat úspěšnou a plodnou spolupráci NASA s Boeingem jejíž výsledkem bude návrat v Crew Dragonu. 

Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Je to tam, leti na Crew Dragonu
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Nelson rozhodnutí o návratu řekl hned skoro v první větě, nicméně se ukázalo, že postřehy lidí z oboru se potvrdili.
Ve White Sands byli schopni nasimulovat selhání / degradaci thursteru. Jenže z počátečního “nadšení” se stala noční můra. Jakmile jej otevřeli uviděli rozpadající se teflonové těsnění z ventilu, které ucpávalo vedeni okysličovadla. Aerojet rocketdyne jim sdělil, že takové selhání u toho typu thursteru vidí poprvé.
A tady se začali spojovat dílky skládačky, NASA odhalila, že thurstery pracují v mnohem vyšší teplotě než mají ve své specifikaci. Celý doghouse se přehřívá ikdyž jsou v akci velké OMAC thurstery. Takže je to od počátku selhání v návrhu a jedna otázka byla na tělo a zněla: “ jak je možné, že na OFT-2 došlo k selhání thursterů - dokonce jeden selhal při deorbit úplně a ani NASA a ani Boeing se nehrnuli do analýzy, která by vedla k odhalení pravého důvodu selhání. - prostě to nechali letět na CFT tak jak to bylo. Budou procházet kvalifikační postupu a revidovat je, aby se to příště nestalo.
A Boeing i přes to všechno se k věci postavil tak že akceptují obě rozhodnutí, ale za ně je Starliner v pohodě
Ve White Sands byli schopni nasimulovat selhání / degradaci thursteru. Jenže z počátečního “nadšení” se stala noční můra. Jakmile jej otevřeli uviděli rozpadající se teflonové těsnění z ventilu, které ucpávalo vedeni okysličovadla. Aerojet rocketdyne jim sdělil, že takové selhání u toho typu thursteru vidí poprvé.
A tady se začali spojovat dílky skládačky, NASA odhalila, že thurstery pracují v mnohem vyšší teplotě než mají ve své specifikaci. Celý doghouse se přehřívá ikdyž jsou v akci velké OMAC thurstery. Takže je to od počátku selhání v návrhu a jedna otázka byla na tělo a zněla: “ jak je možné, že na OFT-2 došlo k selhání thursterů - dokonce jeden selhal při deorbit úplně a ani NASA a ani Boeing se nehrnuli do analýzy, která by vedla k odhalení pravého důvodu selhání. - prostě to nechali letět na CFT tak jak to bylo. Budou procházet kvalifikační postupu a revidovat je, aby se to příště nestalo.
A Boeing i přes to všechno se k věci postavil tak že akceptují obě rozhodnutí, ale za ně je Starliner v pohodě

Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Mohli by aj prehlásiť, že aj napriek dvom neúspešných testovacích letoch sa arogantne odvážili pustiť ľudí do lode, ktorá má problémy s motorkami. Lenže managementu sa ťažko priznáva zlyhanie. Sú školený sa vyhovárať, a už pár osôb firma zakopala do zeme z litadlom MAX, takže už obkecavanie majú zvládnuté. Je to podľa mňa fraška.
Môj cieľ je prostý. Je to úplné chápanie vesmíru, prečo je taký ako je a prečo vôbec existuje. (Stephen Hawking)
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)


Takže za 2 roky možná znovu a lépe.