Boe CFT (Crew Flight Test)

Sem patří debata o všech vesmírných projektech firmy Boeing
Odpovědět
Uživatelský avatar
jakubv
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1753
Reputace: 2162
Registrován: 4.2.2017 23:23
Kontaktovat uživatele:
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)

Příspěvek od jakubv »

tak zítra další novinky
-----------------
xx jakubv
Tjov
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2490
Reputace: 3488
Registrován: 29.1.2021 9:27
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)

Příspěvek od Tjov »

Docela zajímavé složení tiskovky, nikdo za Commercial Crew Program ani Boeing :Drbe se na hlavě:

jinak mě napadl super slogan:

"Be flexible on return date and service provider, fly with us." - Commercial Crew Program by Boeing
Tjov
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2490
Reputace: 3488
Registrován: 29.1.2021 9:27
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)

Příspěvek od Tjov »

Eric Berger uvádí že problémy s teflonovým těsněním nejsou novou věcí a ví se o tom více než 20 let ... například zde přímo od NASA

"CAUSES AND MITIGATION OF FUEL VALVE PILOT SEAL EXTRUSION
IN SPACE SHUTTLE ORBITER PRIMARY RCS THRUSTERS"

https://ntrs.nasa.gov/api/citations/200 ... 217291.pdf
K tomu se přidává Jordan Noone (bývalý CTO Relativity Space), že parametry RCS byly na počátku špatně definovány (rozpor mezi interním týmem Boeingu a externím dodavatelem) a v reálu se dostaly pod mnohem větší zatížení a tím i do vyšších teplot, což se projevuje tím že selhávají - těsnění se nafukuje a rozpadá. Proto byly při testování během vývoje Starlineru bez problémů ...
a ještě tady jedna odpověď od něj:

volně přeloženo
"Těsnění selhávají při vysokém cyklickém zatížení (tj. to jak často jsou trysky aktivovány), což vede k vyšším teplotám těsnění ve ventilech trysek. Čím vyšší cyklické zatížení (aktivace v rychlém sledu (ON-OFF-ON-OFF),tím vyšší teplota na těsněních. Jediný způsob jak se mohli dostat do této situace, je navržení/testování RCS na nižší zatížení, než jaké je aktuálně za letu."
Uživatelský avatar
Pospíšil
Velezkušený znalec kosmonautiky
Velezkušený znalec kosmonautiky
Příspěvky: 11562
Reputace: 12003
Bydliště: Pardubice
Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)

Příspěvek od Pospíšil »

Co dodat? S každou novou informací je to smutnější a smutnější. :facepalm:
Fakt si myslím, že změnu může přinést jen kompletní obměna vedení celé firmy.
---


"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
skeblon
Zájemce o kosmonautiku
Zájemce o kosmonautiku
Příspěvky: 62
Reputace: 16
Registrován: 4.10.2016 22:05
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)

Příspěvek od skeblon »

Je možná i situace, že by ani nezkoušeli přistávat a raději ji nechají shořet v atmosféře?
Tjov
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2490
Reputace: 3488
Registrován: 29.1.2021 9:27
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)

Příspěvek od Tjov »

Je celkem jedno jak poletí dolů (tj. jestli s a nebo bez), ale vždy půjde a klasický návrat.

Jeden z otazníků je , pokud tedy rozhodnou že bez posádky - zvládne Boeing upravit programová data tak, aby se Calypso umělo odpojit od ISS ? A pokud ano tak do kdy to upraví a otestují.
Uživatelský avatar
jakubv
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1753
Reputace: 2162
Registrován: 4.2.2017 23:23
Kontaktovat uživatele:
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)

Příspěvek od jakubv »

skeblon píše: 14.8.2024 12:08 Je možná i situace, že by ani nezkoušeli přistávat a raději ji nechají shořet v atmosféře?
I kdyby letěl bez posádky, tak bude snaha ho dostat dolu celej, aby mohli analyzovat vše co je špatně.
není důvod to zahodit v atmosfeře
-----------------
xx jakubv
Uživatelský avatar
Pospíšil
Velezkušený znalec kosmonautiky
Velezkušený znalec kosmonautiky
Příspěvky: 11562
Reputace: 12003
Bydliště: Pardubice
Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)

Příspěvek od Pospíšil »

jakubv píše: 14.8.2024 13:29 I kdyby letěl bez posádky, tak bude snaha ho dostat dolu celej, aby mohli analyzovat vše co je špatně.
není důvod to zahodit v atmosfeře
Nejsou ale problémy hlavně na servisním modulu, který se před EDL odhazuse a shoří? :Drbe se na hlavě:
---


"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Uživatelský avatar
MrG
Vesmírný badatel
Vesmírný badatel
Příspěvky: 459
Reputace: 555
Registrován: 21.6.2023 8:00
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)

Příspěvek od MrG »

Pospíšil píše: 14.8.2024 15:15
jakubv píše: 14.8.2024 13:29 I kdyby letěl bez posádky, tak bude snaha ho dostat dolu celej, aby mohli analyzovat vše co je špatně.
není důvod to zahodit v atmosfeře
Nejsou ale problémy hlavně na servisním modulu, který se před EDL odhazuse a shoří? :Drbe se na hlavě:
Starliner ma dve sady manevrovacich motorov.
- jedna je na servisnom module
- druha priamo na lodi
Na fotkach pocas priletu aj na pripojenej lodi je vidiet, ze motory na lodi maju stale "upchavky" alebo ako to nazvat.
Ak sa teda prejavili nejake problemy, tak sa ukazali na servisnom module.
Otazka je: maju motory na servisnom module a na lodi tu istu konstrukciu ?
Ak ano, tak moze prestat pracovat niektory motor pocas navratu.
Uživatelský avatar
matej
Zkušený vesmírný badatel
Zkušený vesmírný badatel
Příspěvky: 634
Reputace: 154
Registrován: 14.1.2014 21:13
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)

Příspěvek od matej »

Mam déjà vu na2. OFT motorky a SW, OTF2 motorky, CFT motorky a SW. ...
Je to ako kniha ktorá ma prestane baviť, ale už ju chcem nasilu dočítať.
Môj cieľ je prostý. Je to úplné chápanie vesmíru, prečo je taký ako je a prečo vôbec existuje. (Stephen Hawking)

Odpovědět

Zpět na „Boeing“