Boe CFT (Crew Flight Test)
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Docela zajímavé složení tiskovky, nikdo za Commercial Crew Program ani Boeing 
jinak mě napadl super slogan:
"Be flexible on return date and service provider, fly with us." - Commercial Crew Program by Boeing

jinak mě napadl super slogan:
"Be flexible on return date and service provider, fly with us." - Commercial Crew Program by Boeing
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Eric Berger uvádí že problémy s teflonovým těsněním nejsou novou věcí a ví se o tom více než 20 let ... například zde přímo od NASA
"CAUSES AND MITIGATION OF FUEL VALVE PILOT SEAL EXTRUSION
IN SPACE SHUTTLE ORBITER PRIMARY RCS THRUSTERS"
https://ntrs.nasa.gov/api/citations/200 ... 217291.pdf
K tomu se přidává Jordan Noone (bývalý CTO Relativity Space), že parametry RCS byly na počátku špatně definovány (rozpor mezi interním týmem Boeingu a externím dodavatelem) a v reálu se dostaly pod mnohem větší zatížení a tím i do vyšších teplot, což se projevuje tím že selhávají - těsnění se nafukuje a rozpadá. Proto byly při testování během vývoje Starlineru bez problémů ...
a ještě tady jedna odpověď od něj:
volně přeloženo
"Těsnění selhávají při vysokém cyklickém zatížení (tj. to jak často jsou trysky aktivovány), což vede k vyšším teplotám těsnění ve ventilech trysek. Čím vyšší cyklické zatížení (aktivace v rychlém sledu (ON-OFF-ON-OFF),tím vyšší teplota na těsněních. Jediný způsob jak se mohli dostat do této situace, je navržení/testování RCS na nižší zatížení, než jaké je aktuálně za letu."
"CAUSES AND MITIGATION OF FUEL VALVE PILOT SEAL EXTRUSION
IN SPACE SHUTTLE ORBITER PRIMARY RCS THRUSTERS"
https://ntrs.nasa.gov/api/citations/200 ... 217291.pdf
K tomu se přidává Jordan Noone (bývalý CTO Relativity Space), že parametry RCS byly na počátku špatně definovány (rozpor mezi interním týmem Boeingu a externím dodavatelem) a v reálu se dostaly pod mnohem větší zatížení a tím i do vyšších teplot, což se projevuje tím že selhávají - těsnění se nafukuje a rozpadá. Proto byly při testování během vývoje Starlineru bez problémů ...
a ještě tady jedna odpověď od něj:
volně přeloženo
"Těsnění selhávají při vysokém cyklickém zatížení (tj. to jak často jsou trysky aktivovány), což vede k vyšším teplotám těsnění ve ventilech trysek. Čím vyšší cyklické zatížení (aktivace v rychlém sledu (ON-OFF-ON-OFF),tím vyšší teplota na těsněních. Jediný způsob jak se mohli dostat do této situace, je navržení/testování RCS na nižší zatížení, než jaké je aktuálně za letu."
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11562
- Reputace: 12003
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Co dodat? S každou novou informací je to smutnější a smutnější.
Fakt si myslím, že změnu může přinést jen kompletní obměna vedení celé firmy.

Fakt si myslím, že změnu může přinést jen kompletní obměna vedení celé firmy.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Je možná i situace, že by ani nezkoušeli přistávat a raději ji nechají shořet v atmosféře?
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Je celkem jedno jak poletí dolů (tj. jestli s a nebo bez), ale vždy půjde a klasický návrat.
Jeden z otazníků je , pokud tedy rozhodnou že bez posádky - zvládne Boeing upravit programová data tak, aby se Calypso umělo odpojit od ISS ? A pokud ano tak do kdy to upraví a otestují.
Jeden z otazníků je , pokud tedy rozhodnou že bez posádky - zvládne Boeing upravit programová data tak, aby se Calypso umělo odpojit od ISS ? A pokud ano tak do kdy to upraví a otestují.
- jakubv
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1754
- Reputace: 2162
- Registrován: 4.2.2017 23:23
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
I kdyby letěl bez posádky, tak bude snaha ho dostat dolu celej, aby mohli analyzovat vše co je špatně.skeblon píše: 14.8.2024 12:08 Je možná i situace, že by ani nezkoušeli přistávat a raději ji nechají shořet v atmosféře?
není důvod to zahodit v atmosfeře
-----------------
xx jakubv
xx jakubv
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11562
- Reputace: 12003
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Nejsou ale problémy hlavně na servisním modulu, který se před EDL odhazuse a shoří?jakubv píše: 14.8.2024 13:29 I kdyby letěl bez posádky, tak bude snaha ho dostat dolu celej, aby mohli analyzovat vše co je špatně.
není důvod to zahodit v atmosfeře

---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Starliner ma dve sady manevrovacich motorov.
- jedna je na servisnom module
- druha priamo na lodi
Na fotkach pocas priletu aj na pripojenej lodi je vidiet, ze motory na lodi maju stale "upchavky" alebo ako to nazvat.
Ak sa teda prejavili nejake problemy, tak sa ukazali na servisnom module.
Otazka je: maju motory na servisnom module a na lodi tu istu konstrukciu ?
Ak ano, tak moze prestat pracovat niektory motor pocas navratu.
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Mam déjà vu na2. OFT motorky a SW, OTF2 motorky, CFT motorky a SW. ...
Je to ako kniha ktorá ma prestane baviť, ale už ju chcem nasilu dočítať.
Je to ako kniha ktorá ma prestane baviť, ale už ju chcem nasilu dočítať.
Môj cieľ je prostý. Je to úplné chápanie vesmíru, prečo je taký ako je a prečo vôbec existuje. (Stephen Hawking)