SUSIE (Smart Upper Stage for Innovative Exploration)
Re: SUSIE (Smart Upper Stage for Innovative Exploration)
"U dvoustupňové rakety je horní stupeň ten druhý" - nevím o tom, že by se tak druhý stupeň běžně nazýval a nedává to příliš smysl. Spousta raket má horní stupeň dobrovolný, a tak by se terminologie měnila podle varianty?
"U vícestupňových raket bychom se mohli bavit třeba o horních stupních (množné číslo) nebo nejhornějším stupni" - Nemohli, takhle se ty části rakety nenazývají. Třeba Vega má první, druhý, třetí stupeň a horní stupeň AVUM.
"Dále pak můžeme mluvit o nějakých urychlovacích stupních či orbitálních tahačích, to je to co si vy představujete pod pojmem horní stupeň" - Urychlovací stupeň ještě ok, ale orbitální tahač je něco jiného. Hlavní rozdíl je, že to není součást rakety.
"A samozřejmě různé organizace používají různé názvosloví" - Vždyť tady reaguji na Vaši kritiku označování SUSIE
"Horní stupeň se nezažehává blízko orbitální rychlosti jak tvrdíte, ale naopak má za úkol dosažení velké části orbitální rychlosti" Podívejte se v jaké fázi letu se zažehává horní stupeň SLS, nebo předtím Saturnu 5. Nebo Centaur raket ULA. Nebo Ariane 5. Nebo už zmíněné Vegy. Nebo Angary 5. Nebo Čínské LM 5 (neslavně až na orbitě). Nebo ve všech těchto případech "je to prostě špatně" ?
Na druhé straně jsem nikdy neslyšel hovořit třeba u Zenitu 2, jako asi designem nejpodobnější Falconu 9, že by se ho jeho druhém stupni hovořilo jako o horním.
Nějak nechápu, co se vlastně snažíte dokázat. Jestli si chcete zavádět vlastní terminologii tak prosím, ale necpěte to ostatním. Druhý stupeň Falconu 9, stejně jako Starship, prostě nejde srovnávat s tím, co se běžně rozumí horním stupněm.
"U vícestupňových raket bychom se mohli bavit třeba o horních stupních (množné číslo) nebo nejhornějším stupni" - Nemohli, takhle se ty části rakety nenazývají. Třeba Vega má první, druhý, třetí stupeň a horní stupeň AVUM.
"Dále pak můžeme mluvit o nějakých urychlovacích stupních či orbitálních tahačích, to je to co si vy představujete pod pojmem horní stupeň" - Urychlovací stupeň ještě ok, ale orbitální tahač je něco jiného. Hlavní rozdíl je, že to není součást rakety.
"A samozřejmě různé organizace používají různé názvosloví" - Vždyť tady reaguji na Vaši kritiku označování SUSIE
"Horní stupeň se nezažehává blízko orbitální rychlosti jak tvrdíte, ale naopak má za úkol dosažení velké části orbitální rychlosti" Podívejte se v jaké fázi letu se zažehává horní stupeň SLS, nebo předtím Saturnu 5. Nebo Centaur raket ULA. Nebo Ariane 5. Nebo už zmíněné Vegy. Nebo Angary 5. Nebo Čínské LM 5 (neslavně až na orbitě). Nebo ve všech těchto případech "je to prostě špatně" ?
Na druhé straně jsem nikdy neslyšel hovořit třeba u Zenitu 2, jako asi designem nejpodobnější Falconu 9, že by se ho jeho druhém stupni hovořilo jako o horním.
Nějak nechápu, co se vlastně snažíte dokázat. Jestli si chcete zavádět vlastní terminologii tak prosím, ale necpěte to ostatním. Druhý stupeň Falconu 9, stejně jako Starship, prostě nejde srovnávat s tím, co se běžně rozumí horním stupněm.
- slappy
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2126
- Reputace: 2550
- Bydliště: Drahany
- Registrován: 9.11.2015 18:48
- Kontaktovat uživatele:
Re: SUSIE (Smart Upper Stage for Innovative Exploration)
SUSIE je moc těžká a bude to mít těžké. V této velikostní kategorii je propulsivní přistávání příliš velký luxus - uklovne pro sebe příliš vysoké procento nosné kapacity na oběžnou dráhu.. Funding ArianeGroup’s Susie concept would be a mistake
Re: SUSIE (Smart Upper Stage for Innovative Exploration)
To zase nějaký fanoušek SpaceX píše článek o něčem, co není SpaceX... Tohle není Starship nebo Falcon.
Jak bylo při prezentaci jasně zmíněno, reentry vychází z IXV. SUSIE (nikoliv Susie), má být lifting body řízená pomocí klapek, a motor má být použit až na finální dosednutí. Paliva pro přistání tak nebude potřeba zdaleka tolik, jako si pan Parsonson představuje.
Nehledě na to, že má nosnost Ariane 6 do budoucna růst.
Jak bylo při prezentaci jasně zmíněno, reentry vychází z IXV. SUSIE (nikoliv Susie), má být lifting body řízená pomocí klapek, a motor má být použit až na finální dosednutí. Paliva pro přistání tak nebude potřeba zdaleka tolik, jako si pan Parsonson představuje.
Nehledě na to, že má nosnost Ariane 6 do budoucna růst.
- slappy
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2126
- Reputace: 2550
- Bydliště: Drahany
- Registrován: 9.11.2015 18:48
- Kontaktovat uživatele:
Re: SUSIE (Smart Upper Stage for Innovative Exploration)
Díky za objasnění.
Re: SUSIE (Smart Upper Stage for Innovative Exploration)
Bylo zahájeno testování 1/6 demonstrátoru poháněného proudovým motorem.
https://spacenews.com/arianegroup-begin ... per-stage/
https://spacenews.com/arianegroup-begin ... per-stage/
"The meek will inherit the Earth." ..and the rest of us, Universe.
-
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1029
- Reputace: 341
- Registrován: 14.9.2016 1:01
Re: SUSIE (Smart Upper Stage for Innovative Exploration)
cca mesiac staré "reklamné" video
a jedno s nejakou francúzskou omáčkou...
IMHO - z tohto oblaku pršať nebude...
a jedno s nejakou francúzskou omáčkou...
IMHO - z tohto oblaku pršať nebude...
Fráza "studená vojna" začína dostávať nový obsah...