Návody aneb jak na to

Vše o hře Kerbal Space Program
Odpovědět
Uživatelský avatar
chobolatom
Znalec kosmonautiky
Znalec kosmonautiky
Příspěvky: 822
Reputace: 2
Registrován: 12.2.2012 15:37
Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od chobolatom »

Můžeš využít MechJeb. ;)
Uživatelský avatar
Samo1995
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1425
Reputace: 5
Registrován: 12.10.2012 22:42
Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Samo1995 »

Nie som zástanca Mech jebu. Hra je potom nudná keď za teba všetko odmaká. Nemáš sa z čoho tešiť.
P.S. na mech jebe je funkcia s ktorou sa ti sám priblíži??
Uživatelský avatar
Wopat
Kosmonaut
Kosmonaut
Příspěvky: 4729
Reputace: 646
Bydliště: Sluneční soustava
Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Wopat »

Souhlasím, že s MechJebem je to nuda. Je to výborný nástroj, ale já ho používám pouze pro jeho okna s množstvím informací jako např. "Orbital informations" nebo "Surface informations" pro přistávání.
Pro setkání dvou lodí na orbitě je to tak, jak napsal Samo1995. Jedna důležitá věc je ještě mít stejný sklon orbity vůči rovníku. Já už mám z praxe odpozorováno kdy mám startovat, tzn. ve kterém místě se musí loď ke které letím nacházet v okamžiku mého startu. Po dosáhnutí stejné výšky jsem vždycky přibližně 20 km před ní. V jednom místě zvýším orbitu o 3 km a během několika málo obletů už jsem 5 km daleko. Snížím nejvyšší bod o 2 km a počkám až budu ve vzdálenosti pod 300 m od svého cíle. Potom už se přibližuju pomocí RCS trysek. Ale to se těžko popisuje. Docela pěkný návod najdeš tady: http://www.youtube.com/watch?v=QXOBe-CG ... e=youtu.be
To je základ, který potřebuješ. Na ostatní tipy a vychytávky příjdeš až postupným tréninkem. Nejde to hned. Kdybys měl nějaký konkrétnější dotaz, tak se ptej. Už mám za sebou něco přes dvacet setkání na orbitě a ten čas potřebný k uskutečnění se rapidně snížil a už přesně vím co a jak. Takže stačí zkoušet a půjde to ;)
The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
Uživatelský avatar
modelar
Vesmírný badatel
Vesmírný badatel
Příspěvky: 557
Reputace: 39
Bydliště: Slovensko
Registrován: 4.8.2012 21:40
Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od modelar »

Mne sa stále nedarí priblížiť dve lode... maximálne sa mi podarilo priblížiť na 150m ale nepodarilo sa mi ich navzájom stabilizovať. :naštvaný:

Idem to ešte raz skúsiť :|
"It was going well until it exploded."
Uživatelský avatar
Wopat
Kosmonaut
Kosmonaut
Příspěvky: 4729
Reputace: 646
Bydliště: Sluneční soustava
Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Wopat »

150 m je perfektní vzdálenost! To nejtěžší už máš za sebou, teď už hlavně nesahej na motor a manévruj jen pomocí RCS. Lodě se vůči sobě pohybují většinou ve všech třech osách. Vyber si jednu, ve které je pohyb největší a srovnej ho na nulu. To samé udělej potom s ostatními dvěma. Tím zhruba srovnáš vzájemný pohyb a můžeš se začít pomalu přibližovat, opět podél třech základních os.
Příklad: Tvoje loď se vysokou rychlostí přibližuje zezadu k cíli. Za chvíli by jej "předběhla". Cíl zároveň není před lodí, ale vpravo dole při pohledu ve směru letu. Nejdřív musíš srovnat tu dopřednou rychlost. Otočíš loď v retrográdním směru a držíš RCS ve směru "dopředu". Rychlosti lodí se začnou vyrovnávat, až budou stejné. Teď si všimneš, že ta cílová loď je vpravo a její vzdálenost se zvyšuje. To znamená, že od tebe míří na jih. Otočíš svou loď přímo k jihu a opět pomocí RCS rychlostí srovnáš. To samé uděláš i v rámci třetí osy, která je svislá a prochází středem planety.
Pro začátky, kdy se člověk učí spojování na orbitě je podle mě jednodušší se pohybovat striktně v těchto třech osách, než např. zkoušet letět přímo k lodi a za chvíli zjistit, že ta loď nějak uhýbá. To můžeš zkoušet až později, kdy budeš mít díky zkušenostem lepší odhad.
A ze všeho nejvíc je důležité nespěchat!!! Přeji hodně štěstí a chladnou hlavu ;)
The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
Onnz
Vesmírný nováček
Vesmírný nováček
Příspěvky: 5
Reputace: 0
Registrován: 16.11.2011 18:42
Re: Návody aneb jak na to

Příspěvek od Onnz »

Ahoj virtuální kosmonauti,
hru už hraju nějakou chvíli, ale zatím jsem byl max na Munu.

Nemíním můj vesmírný program nijak uspěchat a přijít o nebohé kerbonauty v kosmu, a tak jsem prozatím chtěl vyzkoušet najít Easter eggy, které pro nás vývojáři přidali.

Nemáte tedy někdo nějakou mapu Kerbinu a Munu s křížkama zajímavých míst pro dovolenou? Nejlépe bez dodatečných informací a obrázků, ať mám aspoň nějaké překvapení :)

Osobně jsem našel jednu zajímavost přímo u VAB. A další na ostrově jiho-východně od základny (5 minut letu).

Díky
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 27002
Reputace: 2778
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: Návody aneb jak na to

Příspěvek od Dugi »

Vítám tě na našem fóru. Doufám, že se ti tu bude líbit. Jsem rád, že jsme získali nového uživatele.
A kluci, kteří jsou ve hře zběhlejší určitě nějaké tipy poskytnou. ;)
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
mager42
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 131
Reputace: 0
Registrován: 12.5.2012 8:46
Re: Návody aneb jak na to

Příspěvek od mager42 »

Nejsnazsi je udelat si mapu v modu Mapsat http://www.kerbal.net/mod.php?id=29.
Umi hledat anomalie z obezne drahy a vytvari vyskovou mapu telesa/staci ho dat na druzici na polarni draze a vytvorit mapu/. Pak staci anomalie navstivit podle vznikle mapy.
Onnz
Vesmírný nováček
Vesmírný nováček
Příspěvky: 5
Reputace: 0
Registrován: 16.11.2011 18:42
Re: Návody aneb jak na to

Příspěvek od Onnz »

Výborný, díky!
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 27002
Reputace: 2778
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: Návody aneb jak na to

Příspěvek od Dugi »

Při snaze o dokování jsem se dostal do vzdálenosti cca. 9 metrů od stanice. Jenže jsem se přepnul do módu pro pohled z kabiny a za boha z něj nedokážu vyskočit. Nevíte, jak se přepnout zpátky do vnějšího pohledu? :lol:
A další dotaz - při dokování stačí přiblížit oba uzly těsně k sobě, nebo se musí ještě na něco klikat?
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij

Odpovědět

Zpět na „Kerbal Space Program“