Další informace o raketoplánech
- Saturn1234
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1381
- Reputace: 775
- Bydliště: Praha
- Registrován: 13.4.2020 11:19
- Kontaktovat uživatele:
Re: Další informace o raketoplánech
Proč zrušili tohle?
https://en.wikipedia.org/wiki/Shuttle-D ... ch_Vehicle
https://www.nasa.gov/pdf/361842main_15% ... 0Final.pdf
Mě to přijde jako dobrý nápad a ještě to mělo být levné
https://en.wikipedia.org/wiki/Shuttle-D ... ch_Vehicle
https://www.nasa.gov/pdf/361842main_15% ... 0Final.pdf
Mě to přijde jako dobrý nápad a ještě to mělo být levné
lift off we have a lift off
Re: Další informace o raketoplánech
Zvažovala se celá řada variant a nakonec dali přednost Ares V, později SLS.
- Saturn1234
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1381
- Reputace: 775
- Bydliště: Praha
- Registrován: 13.4.2020 11:19
- Kontaktovat uživatele:
Re: Další informace o raketoplánech
Takže v tom žádný zásadní problém nebyl a jen vybrali variantu, která se jim zdála lepší?
lift off we have a lift off
Re: Další informace o raketoplánech
Ano, těch variant byla celá řada.
- Adhara
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 151
- Reputace: 26
- Bydliště: Kremnica, Slovensko
- Registrován: 14.2.2015 18:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Další informace o raketoplánech
Pri príležitosti 40. výročia misie STS-1 píšem seriál pre laikov o vývoji raketoplánov a prvej misii. A len tak čisto zo zvedavosti: prečo vlastne Columbia prvýkrát pristála vo vyschnutom soľnom jazere? Dráha na KSC ešte nebola hotová, bezpečná, alebo aký bol vlastne dôvod? Vedel by mi niekto povedať?
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11255
- Reputace: 11363
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Další informace o raketoplánech
Důvodem přistání Columbie při misi STS-1 na vyschlé dno jezera Edwards Air Force Base v Kalifornii bylo to, že NASA při tomto testovacím letu chtěla mít více rezerv pro manévry před přistáním - do té doby nebylo ověřeno letovým testem jak rychle bude orbiter vytrácet rychlost při návratu z kosmu a jaké manévry bude muset ve finální části sestupu a přistání provádět, aby na vytyčenou runway přistál optimální rychlostí a v bezpečném místě.
Přistáním po tomto prvním orbitálním letu byly ověřeny aerodynamické vlastnosti raketoplánu ve všech režimech letu a bylo jisté, že přistání na "úzké" betonové runway na KSC bude bezpečné. Přesto se piloti ještě cvičili v přesném přistávání a prvních 8 přistání bylo buď na Edwards AFB nebo ve White Sands, NM.
stačí srovnat kolik volného prostoru pro přistání je tady:
a tady:
Přistáním po tomto prvním orbitálním letu byly ověřeny aerodynamické vlastnosti raketoplánu ve všech režimech letu a bylo jisté, že přistání na "úzké" betonové runway na KSC bude bezpečné. Přesto se piloti ještě cvičili v přesném přistávání a prvních 8 přistání bylo buď na Edwards AFB nebo ve White Sands, NM.
stačí srovnat kolik volného prostoru pro přistání je tady:
a tady:
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Další informace o raketoplánech
V té době nebyla ani dráha na KSC ještě plně vybavena. A Edwards AFB se i později používala jako záložní dráha, takže na ni raketoplány přistály celkem 54x
- Saturn1234
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1381
- Reputace: 775
- Bydliště: Praha
- Registrován: 13.4.2020 11:19
- Kontaktovat uživatele:
Re: Další informace o raketoplánech
Jsou z toho úžasné záběry
EDIT: Tak Pospíšil to sem už dal.
EDIT: Tak Pospíšil to sem už dal.
lift off we have a lift off
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11255
- Reputace: 11363
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Další informace o raketoplánech
Jak to myslíte?
Dráha SLF na KSC byla uvedena do provozu v roce 1976 a např. 24.3.1979 na ni přistál orbiter Columbia na hřbetě SCA.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong