Starship SN4 v Texasu
Re: Starship SN4 v Texasu
Záznam testu
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11576
- Reputace: 12043
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Starship SN4 v Texasu
Jestli mě paměť neklame, tak SN4 právě zvládnul jako první prototyp Starship nádrží v plné velikosti svůj kryogenní tlakový test.
Gratuluji!

Gratuluji!

---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- Saturn1234
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1392
- Reputace: 792
- Bydliště: Praha
- Registrován: 13.4.2020 11:19
- Kontaktovat uživatele:
Re: Starship SN4 v Texasu
Konečně úspěch
! Jsem zvědav, jestli se dočkáme skoku.

lift off we have a lift off
- petrsida
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4031
- Reputace: 3142
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Starship SN4 v Texasu
to ano, ale rejpalové ti na to napíšou, že tam nebylo 8 barů, ale jenom 4,9Pospíšil píše:Jestli mě paměť neklame, tak SN4 právě zvládnul jako první prototyp Starship nádrží v plné velikosti svůj kryogenní tlakový test.![]()
Gratuluji!

věří si a jdou lítat, přetlakovat ho můžou potom
Re: Starship SN4 v Texasu
Zaskočilo ma že plánujú iba jeden motor aj keď to na skok stačí, otestujú asymetrický ťah a medzi časom poskladajú komplexnejšiu SN5.
Rovnako pravda že 3 motory budú potrebobať asi aj nejaký deflektor a kropenie.

"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Starship SN4 v Texasu
myslis ze ho nenamontuji doprostred ?
Re: Starship SN4 v Texasu
To by moc nedávalo zmysel, thrust puck ma v sebe iba 3 vývody na LOX presene v osiach motorov, rovnako už majú nachystané úchyty TVC a nechce sa mi veriť že by to nejako komplikovane prerábali na jeden motor v strede.
"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
Re: Starship SN4 v Texasu
Zajimavy test s jednim motorem a asymetrickym tahem.
Predpokladam, ze dalsi dva motory budou jako vahovy model.
Rozhodne zajimava myslenka, ze kdyz to selze, tak rozmlati jenom jeden Raptor.
Kdyz to nerozmlati, maji o jeden test ve finale mene...
Predpokladam, ze dalsi dva motory budou jako vahovy model.
Rozhodne zajimava myslenka, ze kdyz to selze, tak rozmlati jenom jeden Raptor.
Kdyz to nerozmlati, maji o jeden test ve finale mene...
"Když se podíváš na nebe, sníš o tom být mezi hvězdami. Když jsi mezi hvězdami a podíváš se dolů, sníš o tom být zpátky na Zemi."
Chris Sembroski
Chris Sembroski
Re: Starship SN4 v Texasu
Asi bude Raptor osazen na stejnou stranu jako baterie Tesla na vrchlíku. Náklon do strany by tak s jedním vyosením motorem mohl být menší. Taky by s vyoseným motorem mohli vzdáleně (budou tam rozdíly) vyzkoušet chování kdyby při přistání 1 motor vypadl.
Situce jen s jedním motorem je lepší než kdyby byly 3 motory a jen 1 by fungoval - ty zbilé 2 by ještě více asymetricky táhli vlastní vahou další část dna více dolů proti tahu 1 motoru na 2. straně dna.
Po případné úspěšném skoku by mě zajímala pevnost této konstrukce a provedl bych tlakový test na max. Ale bez pevného přkurtování hrozí poškození zásobních nádrží a infrastruktury. Jedině do SN4 na přistávací ploše dále natankovat LN z cisteren a odejít (ovšem bezpečnostní riziko pro lidi) nbo natlakovat z nějaké menší přenosné nádrže a jen sledovat uvnitř tlak, který by se díky odpařování LN s rostoucí teplotou sám zvyšoval - nárůst tlaku by byl v desítkách barů, ale to by již dříve nádrž praskla.
Asi destrukci dělat nebudou, ale zajímala by mě reálná pevnost SN4 ve srovnání s SN po úpravách dna, svařování atd. jako konstruktéra.
Situce jen s jedním motorem je lepší než kdyby byly 3 motory a jen 1 by fungoval - ty zbilé 2 by ještě více asymetricky táhli vlastní vahou další část dna více dolů proti tahu 1 motoru na 2. straně dna.
Po případné úspěšném skoku by mě zajímala pevnost této konstrukce a provedl bych tlakový test na max. Ale bez pevného přkurtování hrozí poškození zásobních nádrží a infrastruktury. Jedině do SN4 na přistávací ploše dále natankovat LN z cisteren a odejít (ovšem bezpečnostní riziko pro lidi) nbo natlakovat z nějaké menší přenosné nádrže a jen sledovat uvnitř tlak, který by se díky odpařování LN s rostoucí teplotou sám zvyšoval - nárůst tlaku by byl v desítkách barů, ale to by již dříve nádrž praskla.
Asi destrukci dělat nebudou, ale zajímala by mě reálná pevnost SN4 ve srovnání s SN po úpravách dna, svařování atd. jako konstruktéra.