Starship SN1 (Mk3) v Texasu
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11578
- Reputace: 12048
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Starship SN1 (Mk3) v Texasu
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Starship SN1 (Mk3) v Texasu
Prenos spresunu, SN1 je takmer na rampe.
"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11578
- Reputace: 12048
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Starship SN1 (Mk3) v Texasu
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Starship SN1 (Mk3) v Texasu
EM tweety:
https://twitter.com/elonmusk/status/1232436994191441920
Můj názor. SN1 bude jen pro pozemní testy, aktuálně se mi zdá, že jí otestují jen s 1 Raptorem. Dále mluvil hlavně o SN2 (hladší než SN1, kompletace dílů začne tento týden) a 3 raptorech na SN2.
Tak je nyní otázkou zda nyní svařovaný vršek využijí naplno pro SN1 (ale jerelativně ještě z hodně dílů), včetně křídel. Aby SN1 nebyla hlavně pro pozemní testy natlakování, chodu na 1 Raptor, manipulace s křídly - pokud budou (COPV nádrže na jedné straně jsou dost po obvodu a nezdá se mi, že by se vešly pod kryt křídla u trupu). A na závěr třeba max destrukční test
Ale při této velikosti by si mohli rozbít testovací lavici, viz jak dopadla ta mobilní minule, nyní je odstavená na smetišti na přistávací ploše. A taky by exploze zasáhla větší plochu okolo.
Včetně váhy paliva se SN1 s jedním Raptorem (max tah 200 t) od země neodlepí.
https://twitter.com/elonmusk/status/1232436994191441920
Můj názor. SN1 bude jen pro pozemní testy, aktuálně se mi zdá, že jí otestují jen s 1 Raptorem. Dále mluvil hlavně o SN2 (hladší než SN1, kompletace dílů začne tento týden) a 3 raptorech na SN2.
Tak je nyní otázkou zda nyní svařovaný vršek využijí naplno pro SN1 (ale jerelativně ještě z hodně dílů), včetně křídel. Aby SN1 nebyla hlavně pro pozemní testy natlakování, chodu na 1 Raptor, manipulace s křídly - pokud budou (COPV nádrže na jedné straně jsou dost po obvodu a nezdá se mi, že by se vešly pod kryt křídla u trupu). A na závěr třeba max destrukční test

Včetně váhy paliva se SN1 s jedním Raptorem (max tah 200 t) od země neodlepí.
Re: Starship SN1 (Mk3) v Texasu
Podľa tweetov to tak vyzerá, 3 motory na SN2 a ďalej spomína o inštalácii Raptoru v jednotnom čísle no angličtina v tom je nevyspitateľná, jednotné číslo nieje vždy jednotné. Konkrétne a jednoznačne sa ale nevyjadril
Zvodnica LCH4 stredom má 3 otvory teda je na 3 motory pripravená, nejako nevidím zmysel testovať len jeden, okrem prípadu že by najprv vyskúšali s jedným a až potom pridali zvyšné 2. (zničiť 1 ks by tak nebolelo) Jeden už testovali, zväzok nie, skôr či neskôr bude taký test nutný. Súhlasím s názorom že SN-1 bude hlavne pre pozemné testy, s možným skokom na konci pre imitáciu dynamického zaťaženia ak prežije tie pozemné.

"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11578
- Reputace: 12048
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Starship SN1 (Mk3) v Texasu
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11578
- Reputace: 12048
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Starship SN1 (Mk3) v Texasu
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Starship SN1 (Mk3) v Texasu
Elon Musk napsal: SN2 tank integration starts this week with much less circumferential pucker. Thanks Fronius!
Když jsem si zadal do vyhledávače Fronius, dostal jsem se k rakouské firmě, specializované na sváření.
Vypadá to tak, že SN1 asi opravdu nepoletí, protože kvalita svárů není uspokojivá a řešení nabídla firma Fronius.
Potvrzuje se tím můj osobní dojem, že Spacex má vynikající konstruktéry, ale s technology jsou na to špatně. Jinak by nezačali MK1 svářet ručně na poli za pomoci nekvalifikovaných svářečů, ale vyřešili by nejdříve technologii sváření a pak se dali do stavby. Určitě by tak ušetřili spoustu časi i peněz. Doufám, že jim ti rakušáci vytáhnou trn z paty a konečně se začne při stavbě SN3 uplatňovat profesionální přístup.
Když jsem si zadal do vyhledávače Fronius, dostal jsem se k rakouské firmě, specializované na sváření.
Vypadá to tak, že SN1 asi opravdu nepoletí, protože kvalita svárů není uspokojivá a řešení nabídla firma Fronius.
Potvrzuje se tím můj osobní dojem, že Spacex má vynikající konstruktéry, ale s technology jsou na to špatně. Jinak by nezačali MK1 svářet ručně na poli za pomoci nekvalifikovaných svářečů, ale vyřešili by nejdříve technologii sváření a pak se dali do stavby. Určitě by tak ušetřili spoustu časi i peněz. Doufám, že jim ti rakušáci vytáhnou trn z paty a konečně se začne při stavbě SN3 uplatňovat profesionální přístup.
Re: Starship SN1 (Mk3) v Texasu
Jestli se mi to neplete s něčím jiným, tak minimálně část Mk1 svařovali ještě klasickými obalovanými elektrodami.
Jen jestli nezkoušeli kam až lze zajít se snižováním nákladů, ale nakonec skončí u profesionálů za vyšší peníz.
Nezměnili proti Mk1 tankovací interface? Něco je tam jinak a jakoby tam něco chybělo. Nevidím ani proti potrubí z vnitřku SN1.
Obecně je Fronius, např. co se týče svářeček, např. Killerozem (Youtube kanál) hodnocen nadprůměrně. Mají fabriku i u nás. A jako, že by to tam svařovali nově nějak takto?:
Jen jestli nezkoušeli kam až lze zajít se snižováním nákladů, ale nakonec skončí u profesionálů za vyšší peníz.
Nezměnili proti Mk1 tankovací interface? Něco je tam jinak a jakoby tam něco chybělo. Nevidím ani proti potrubí z vnitřku SN1.
Obecně je Fronius, např. co se týče svářeček, např. Killerozem (Youtube kanál) hodnocen nadprůměrně. Mají fabriku i u nás. A jako, že by to tam svařovali nově nějak takto?:

Re: Starship SN1 (Mk3) v Texasu
Nejde o kvalitu zvarov ako takú, tam TIP-TIG by nemal mat problémy v bezvetrí, Musk píše o povrchovom vrásnení "pucker" ktoré vidieť na fotkách a vysvetľuje to značky "lack of fusion" ktoré sme kedysi videli kedže zvárali automatom kruhové zvary ten sa neprispôsobil a akoby materiál sa miestami uhol zvárčke.
Pekene to vidieť na týchto fotkách:


todtv, pokiaľ viem zvárali trubičkovým drôtom, o elektródach veru neviem, možno nejaké menšie zvary? Flux core podobne ako obaľované elektróda zanecháva strusku na povrchu. Obaľovanou elektródou by sa tam zbláznili tie metre zvarov by boli o nervy.
GSE je pripojené inak, na tých rurach ku ktorým sú pripojené hadice GSE bolo písané resp. na je denes "ox press (bottom)" teda podľa všetkého Oxygen pressurization teda tlakovanie okysličovadla. druhá ide do vrchnej nádže teda metánovej. Potom tam trčia ďalšie no tie nevedno kam presene vedú lebo sú zvnútra. Pôvodné tankovacie konektory ako boli na MK1 boli dávnejšie odstránené, teraz sú tam len hadice.

Pekene to vidieť na týchto fotkách:
todtv, pokiaľ viem zvárali trubičkovým drôtom, o elektródach veru neviem, možno nejaké menšie zvary? Flux core podobne ako obaľované elektróda zanecháva strusku na povrchu. Obaľovanou elektródou by sa tam zbláznili tie metre zvarov by boli o nervy.
GSE je pripojené inak, na tých rurach ku ktorým sú pripojené hadice GSE bolo písané resp. na je denes "ox press (bottom)" teda podľa všetkého Oxygen pressurization teda tlakovanie okysličovadla. druhá ide do vrchnej nádže teda metánovej. Potom tam trčia ďalšie no tie nevedno kam presene vedú lebo sú zvnútra. Pôvodné tankovacie konektory ako boli na MK1 boli dávnejšie odstránené, teraz sú tam len hadice.
"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."