Stránka 15 z 32

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 5.12.2018 18:44
od Jardax
jregent píše:
Meybe píše:chybí druhá, ona nová menší síť
Neumím si představit, jak by mohla pomáhat při lovení krytů při tom umístění vepředu.
Vhodnější, IMHO, by byla na boku, pro snadnější podebrání krytu a naložení.. :Drbe se na hlavě:
Obecne vzato na loveni kruytu je mnohem lepsi jiny typ lodi nez tenhle. Tahle byla vybrana pro rychlost a manevrovaci schopnosti, a moznost nainstalovat tu megasit... Na loveni velkych veci z vody moc vhodna neni.

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 5.12.2018 18:47
od Peter
Vypada to ale, ze ta mensi sit je prave pro loveni krytu urcena.
Kdyz ji teda nechyti, tak ji alespon rychle vylovi...

Zmena taktiky!

Pri tech mnoha neznamych na padaku a mori je to vic nez pochopitelne!

:klaní se: :klaní se: :klaní se:

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 5.12.2018 20:04
od Meybe
Neumím si představit, jak by mohla pomáhat při lovení krytů při tom umístění vepředu.
Vhodnější, IMHO, by byla na boku, pro snadnější podebrání krytu a naložení.. :Drbe se na hlavě:
Můžou ji přeci odepnout a použít. ;) Určitě se dozvíme jak to je. :)

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 6.12.2018 21:39
od Raul
Peter píše:Vypada to ale, ze ta mensi sit je prave pro loveni krytu urcena.
Kdyz ji teda nechyti, tak ji alespon rychle vylovi...
Pokud by ta menší síť byla určena k lovení krytu z vody, vznikl by např. problém, jak síť zpod krytu vytáhnout a použít k vylovení i druhé poloviny krytu.. nehledě na to, jak tu síť ponořit pod kryt a podebrat.

Nicméně pravdou je, že v tomto případě poprvé jsou kryty při návratu z mise na palubě a zároveň je rozepnuta i hlavní síť. V minulosti totiž tato žlutá síť byla složena pod kryty. To zřejmě proto že k vytažení na palubu se používaly právě tyto čtyři lana hlavní sítě poté, co se sít spustila na palubu, lana se odepla a poté připojila za čtyři úchyty pro popruhy volných konců padáku. Žádný jeřáb s ramenem totiž tato loď pokud vím nemá.

Nyní ale mohla být stejným způsobem použita právě lana spodní pomocné sítě.
Tato menší pomocná spodní síť bude podle mne primárně sloužit k vyklopení první zachycené poloviny krytu z hlavní sítě, tak aby se hlavní sít mohla eventuelně připravit na zachycení druhé poloviny krytu.

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 10.12.2018 20:35
od DrHorak
Mr Steven je JZ od ostrova Santa Catarina, kam směřoval i vrtulník pro další test zachycování krytu. Vrtulník se ale vrací zpět, bez toho aby kryt, který již nabral, byl shozen.

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 11.12.2018 11:01
od DrHorak
Druhý včerejší pokus o shoz krytu se uskutečnil - odhození bylo provedeno ve výšce 10 800 stop (necelých 3 300 m). Vrtulník sledoval kryt při jeho sestupu. Kryt v údajně pořádku přistál, ale není potrvzeno, zda byl zachycen v sítích Mr Stevena.

Zdroj: SpaceX Maritime Updates @SpaceXFleet

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 15.12.2018 15:24
od DrHorak
Podle tvítu SpaceX Maritime Updates se loď GO Pursuit vydala na moře a, vzhledem k tomu, že dopadová plocha krytu (oranžové šrafování u dolní mapy) není daleko, spekuluje se o tom, že se pokusí zachránit alespoň jednu polovinu krytu mise GPS III.




Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 8.1.2019 6:29
od Wopat
Video z testu záchrany aerodynamického krytu shazovaného z vrtulníku ukazuje, že už chybělo jen pár posledních metrů k úspěšnému zachycení do sítě. Podle toho, jak Mr. Steven divoce manévruje, to rozhodně není nic jednoduchého.

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 8.1.2019 8:32
od Geo
Na tom videu je zajímavé, že padák s krytem chvilku před dosednutím zabočí vpravo. To mne zaujalo, myslíc, že by měl být nějak řízen na určité souřadnice.

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 8.1.2019 8:36
od Pospíšil
Geo píše:Na tom videu je zajímavé, že padák s krytem chvilku před dosednutím zabočí vpravo. To mne zaujalo, myslíc, že by měl být nějak řízen na určité souřadnice.
On samozřejmě JE řízen na určité souřadnice, ale protože je to dost těžký náklad a i na moři dochází v různých výškách ke střihu větru, není lehké to uřídit tak přesně jako při motorickém přistání 1. stupeň F9.