Starship SN7 v Texasu

Informace o zkouškách nových technologiích firmy SpaceX.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tusamon
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 159
Reputace: 0
Registrován: 19.4.2018 17:05
Starship SN7 v Texasu

Příspěvek od Tusamon »

První spatřená část SN7.
Uživatelský avatar
Tusamon
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 159
Reputace: 0
Registrován: 19.4.2018 17:05
Re: Starship SN7 v Texasu

Příspěvek od Tusamon »

Vrchní část SN7. Prstenec je vyroben z nového typu ocele, 304L.
Uživatelský avatar
Vaclavik
VIP uživatel
VIP uživatel
Příspěvky: 3285
Reputace: 4049
Registrován: 9.1.2013 16:26
Kontaktovat uživatele:
Re: Starship SN7 v Texasu

Příspěvek od Vaclavik »

Tusamon píše:Vrchní část SN7. Prstenec je vyroben z nového typu ocele, 304L
Nového v čem nebo oproti čemu?
Uživatelský avatar
Tusamon
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 159
Reputace: 0
Registrován: 19.4.2018 17:05
Re: Starship SN7 v Texasu

Příspěvek od Tusamon »

Vaclavik píše: Nového v čem nebo oproti čemu?
Doteď se prstence vyráběly jen z ocele 304. "L" značí snížený obsah uhlíku.
Uživatelský avatar
laik
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1163
Reputace: 720
Registrován: 19.6.2016 8:52
Re: Starship SN7 v Texasu

Příspěvek od laik »

Spíš z oceli, ne? Jako kost bez kosti.

Edit: konfrontoval jsem se slovníkem. Oboje.
Uživatelský avatar
Vaclavik
VIP uživatel
VIP uživatel
Příspěvky: 3285
Reputace: 4049
Registrován: 9.1.2013 16:26
Kontaktovat uživatele:
Re: Starship SN7 v Texasu

Příspěvek od Vaclavik »

Tusamon píše:
Vaclavik píše: Nového v čem nebo oproti čemu?
Doteď se prstence vyráběly jen z ocele 304. "L" značí snížený obsah uhlíku.
Co s tedy změnilo? Korozivnost, tepelná odolnost? Proč se tak stalo?
Uživatelský avatar
laik
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1163
Reputace: 720
Registrován: 19.6.2016 8:52
Re: Starship SN7 v Texasu

Příspěvek od laik »

Něco se píše tady. Poměrně do detailu.
https://www.marlinwire.com/blog/differe ... less-steel

Horší mechanický vlastnosti, zato vhodnější ke svařování.
Uživatelský avatar
Tusamon
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 159
Reputace: 0
Registrován: 19.4.2018 17:05
Re: Starship SN7 v Texasu

Příspěvek od Tusamon »

Vaclavik píše: Co s tedy změnilo? Korozivnost, tepelná odolnost? Proč se tak stalo?
Já se jen snažim informovat o novinkách, takhle najetý do hloubky to nemám :)
Někdo v komentářích psal, že se při svařování snižuje množství nahromaděného karbidu
todtv
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1333
Reputace: 183
Registrován: 18.11.2018 23:11
Re: Starship SN7 v Texasu

Příspěvek od todtv »

Svár je tak pevnější a nesnižuje tolik celkovou pevnost kostrukce. Je větší pravděpodobnost, že když něco praskne tak mimo svár.
Příklad dle mého chatování na streamu:
Původní ocel by při 4 mm tloušťky měla vydržet cca 13 - 14 barů přetlak, ale konstrukce vydrží např. jen max 9 barů, bo to praskne ve svarech. Předpokládám, že pevnost materiálu se sniží např. na max 12 bar přetlak, ale sváry budou pevnější, takže konstrukce jako celek vydrží 11 barů místo původních 9. Je to jenom hrubý příklad.
Uživatelský avatar
laik
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1163
Reputace: 720
Registrován: 19.6.2016 8:52
Re: Starship SN7 v Texasu

Příspěvek od laik »

Svár je hádka. Tohle je svar.

Odpovědět

Zpět na „Testování“