DragonFly
Re: DragonFly
Řekl bych, že to je u velkých dopravních letadel dost diskutabilní.
Jen jsem tím chtěl říct, že padák za každou cenu není nejlepší řešení.
Ty letadla taky padají a naučili jsme se s tím docela v klidu žít.
Vše to je jen o spolehlivosti a pravděpodobnosti selhání.
Jen jsem tím chtěl říct, že padák za každou cenu není nejlepší řešení.
Ty letadla taky padají a naučili jsme se s tím docela v klidu žít.
Vše to je jen o spolehlivosti a pravděpodobnosti selhání.
Re: DragonFly
Za prvé - padák je v tomto prípade myslený ako záloha(aspoň ja som to tak pochopil);Navi píše:Řekl bych, že to je u velkých dopravních letadel dost diskutabilní.
Jen jsem tím chtěl říct, že padák za každou cenu není nejlepší řešení.
Ty letadla taky padají a naučili jsme se s tím docela v klidu žít.
Vše to je jen o spolehlivosti a pravděpodobnosti selhání.
Za druhé - presne tak, je to o pravdepodobnosti zlyhania a tá je u lietadiel podstatne nižšia;
Za tretie - neviem presne čo je myslené vetou že u veľkých dopravných lietadiel je kĺzavý let dosť diskutabilný;
- Evžen111
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1493
- Reputace: 249
- Bydliště: Hlásnice
- Registrován: 5.7.2015 11:14
Re: DragonFly
padák jsem myslel jako zálohu, i když je mi jasný, že pokud motory vyplivnou nějakých sto metrů nad zemí, tak ani žádný padák nepomůže. Nejsem naivní.Navi píše:Řekl bych, že to je u velkých dopravních letadel dost diskutabilní.
Jen jsem tím chtěl říct, že padák za každou cenu není nejlepší řešení.
Ty letadla taky padají a naučili jsme se s tím docela v klidu žít.
Vše to je jen o spolehlivosti a pravděpodobnosti selhání.
Velký letadla to je trochu jiná kategorie, ale nejsem až tak přesvědčený, že jsme se naučili žít v klidu, když padají. Protože jsem kdysi tak trochu poletoval v aeroklubu a něco o letadlech vím a zajímám se, mohu říct, že jsme se s tím nenaučili dodnes žít. Jakákoli nehoda se zkoumá do posledního detailu, vyšetřovatelé se pídí po neskutečných detailech. Jen tak mimochodem, jde to vidět i v seriálu "Letecké katastrofy". Ale to jsme mimo téma vlákna.
Prostě a jednoduše, nikdo nikdy nezaručí že všechno bude fungovat. Proto ony přistávací motory musí projít takovými testy, které odhalí sebemenší nedokonalosti. Ano, vše je o spolehlivosti a pravděpodobnosti selhání, ale až budeme mít Dragon rozsekaný na hromadě a v něm upečený chlapy, zřejmě se nespokojíme s konstatováním, "jejda, ono se nám to nepovedlo, musíte se s tím vyrovnat".
E
Re: DragonFly
Myslím že Dragon 2 by to zvládnul, i kdyby mu vypadlo pár motorů těsně nad zemí. Pořád by mohl udělat klasický abort, napálit zbylé motory naplno, vyletět co nejvýše a pak vystřelit padáky. Teoreticky by stačily jen dva funkčí motory, musely by ale být proti sobě. Kdyby bylo motorů více, bylo by to samozřejmě jednodušší. Pořád je tu samozřejmě možnost, že by nějáká závada vyřadila všechny motory najednou, nebo třeba všechny 4 motory na jedné straně. To je ale podle mě dost nepravděpodobné.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
"I reject your reality and substitute my"
"I reject your reality and substitute my"
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3881
- Reputace: 3041
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: DragonFly
Postup by měl být následující
kabina padá, dostává se do výšky pro otevření padáků, proběhne krátký test motorů, zjistí se problém = jde se na padáky, nezjistí se problém- jedeme dál
pokud by i přesto došlo nakonec k nějaké poruše, tak je málo pravděpodobné, že by postihla víc motorů najednou, tuším, že jsem někde zaznamenal, že k přistání by měla stačit polovina (ovšem, nesměly by vypadnou dva svazky najednou)
fatální závadu odhalí test v padákové výšce, pokud by poté některý z motorů selhal, nic se neděje, přistane se i tak bezpečně
ona i konstrukce je tomu podřízená, není to jedna soustava se dvěma tryskami, ale dva nezávislé motory vedle sebe
kabina padá, dostává se do výšky pro otevření padáků, proběhne krátký test motorů, zjistí se problém = jde se na padáky, nezjistí se problém- jedeme dál
pokud by i přesto došlo nakonec k nějaké poruše, tak je málo pravděpodobné, že by postihla víc motorů najednou, tuším, že jsem někde zaznamenal, že k přistání by měla stačit polovina (ovšem, nesměly by vypadnou dva svazky najednou)
fatální závadu odhalí test v padákové výšce, pokud by poté některý z motorů selhal, nic se neděje, přistane se i tak bezpečně
ona i konstrukce je tomu podřízená, není to jedna soustava se dvěma tryskami, ale dva nezávislé motory vedle sebe
Re: DragonFly
Nejsem letecký expert. Ale představuji si, že rychlost klesání při plachtění u velkého letadla bude taková, že při dosednutí na hladinu, nebo na zem, dojde k čemukoliv jen ne k bezpečnému přistání.Za tretie - neviem presne čo je myslené vetou že u veľkých dopravných lietadiel je kĺzavý let dosť diskutabilný;
To bylo myšleno v tom smyslu, že ta možnost pádu tu prostě je a přesto lidi létají.Ty letadla taky padají a naučili jsme se s tím docela v klidu žít.
Že probíhá vyšetřování a dělá se vše pro to aby se nastalá situace nikdy neopakovala je naprosto v pořádku.
Je to stejné jako u řízení auta. Když ráno odjíždíš z domu, tak taky víš, že tě po cestě může někdo sestřelit a je konec. Ale neznamená to, že kvůli tomu přestaneš jezdit autem. Je to prostě přijatelné riziko se kterým jsi se smířil. A tak je to s celým životem.
Celá má první reakce se týkala věty: "Ale padák je padák... "
To že je v současné době padák daleko spolehlivější a mnohem více odzkoušený je nesporné. Ale jednou to motorické přistávání bude třeba ještě spolehlivější. Pak bude padák opravdu třeba zbytečný. Třeba!
Jak by jste se tvářili třeba na to, kdyby Boeing přišel s tím že na Dreamliner bude montovat padákový systém pro případ nouze. Sice se tím zabere 1/4 prostoru letadla, ale bezpečnost je bezpečnost? Já vím, je to přitažené za vlasy, ale přesně takhle třeba bude působit myšlenka padáku na kosmické lodi za X let.
Nechtěl jsem se svou reakcí nic zpochybňovat a už vůbec ne rozjíždět flame o letadlech. Jen hledím do budoucna a věřím, že chytří konstruktéři a vědci, nejen ze SpaceX, si s těmito věcmi poradí
Re: DragonFly
Je to už sice dost offtopic, ale dopravní letadla umí plachtit celkem slušně. Například Air Transat Flight 236 doplachtil 120 kilometrů po výpadku obou motorů a bezpečně přistál.Nejsem letecký expert. Ale představuji si, že rychlost klesání při plachtění u velkého letadla bude taková, že při dosednutí na hladinu, nebo na zem, dojde k čemukoliv jen ne k bezpečnému přistání.
Ale jinak souhlasím s tím, že motorické přistání je budoucnost, bez něj na Marsu nepřistane žádný větší náklad.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
"I reject your reality and substitute my"
"I reject your reality and substitute my"
Re: DragonFly
Tak nejako som to myslel...DanHeřt píše:Je to už sice dost offtopic, ale dopravní letadla umí plachtit celkem slušně. Například Air Transat Flight 236 doplachtil 120 kilometrů po výpadku obou motorů a bezpečně přistál.Nejsem letecký expert. Ale představuji si, že rychlost klesání při plachtění u velkého letadla bude taková, že při dosednutí na hladinu, nebo na zem, dojde k čemukoliv jen ne k bezpečnému přistání.
Ale jinak souhlasím s tím, že motorické přistání je budoucnost, bez něj na Marsu nepřistane žádný větší náklad.
- Evžen111
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1493
- Reputace: 249
- Bydliště: Hlásnice
- Registrován: 5.7.2015 11:14
Re: DragonFly
PTPC! Moje reakce nebyla samozřejmě nic proti Tobě nebo Tvým názorům! To ani náhodou prosím! Já prostě mám mrazení v zádech, když to vidím, nebo o tom čtu. Je mi samozřejmě jasné, že na Marsu to jinak nepůjde.
Pěkný den všem!
E
Pěkný den všem!
E
Re: DragonFly
Ja som to ani tak nebral.Evžen111 píše:PTPC! Moje reakce nebyla samozřejmě nic proti Tobě nebo Tvým názorům! To ani náhodou prosím! Já prostě mám mrazení v zádech, když to vidím, nebo o tom čtu. Je mi samozřejmě jasné, že na Marsu to jinak nepůjde.
Pěkný den všem!
E
Môj názor je že padáky by mali byť ako záloha - znižuje sa pravdepodobnosť zlyhania.
A moja reakcia bola pôvodne na Navi-ho.