Stránka 6 z 22

Re: Starship/BFS

PříspěvekNapsal: 20 kvě 2019, 18:56
od todtv
Když v roce 2015 udělali prťavý launch pad 39C. Pokazili značení.

By ly debaty, že by sebrali oblast severně. Nutnost udělat EIA apod. Oroginální plán byl:
https://www.nasaspaceflight.com/wp-content/uploads/2018/01/LC-39-plan-1963.png

Ovšem nyní je to takto:
http://www.americaspace.com/wp-content/uploads/2015/06/Vertical-Launch-Areas-.png
39A a B jsou nejhezčí! :lol:

Re: Starship/BFS

PříspěvekNapsal: 21 kvě 2019, 12:37
od Amper
todtv píše:Na Floridě je v tomto ale problém - vysoká hladina spodní vody. Leda by to nechali schválně zatopit spodní vodou a spaliny by tak poprvé tryskaly do vodního "bazénu". Něco by se vypařilo, něco by ve směru dost osprchovalo okolí.


Podzemni voda na Floride je slana. A KSC stoji prakticky v mori. Myslim ze slanou paru fakt nechces, to by rampa dlouho neprezila

Re: Starship/BFS

PříspěvekNapsal: 21 kvě 2019, 13:33
od Jardax
Amper píše:
todtv píše:Na Floridě je v tomto ale problém - vysoká hladina spodní vody. Leda by to nechali schválně zatopit spodní vodou a spaliny by tak poprvé tryskaly do vodního "bazénu". Něco by se vypařilo, něco by ve směru dost osprchovalo okolí.


Podzemni voda na Floride je slana. A KSC stoji prakticky v mori. Myslim ze slanou paru fakt nechces, to by rampa dlouho neprezila


A prosim te, jak takova vec jako slana para muze vzniknout? To pak vsechny destilatory vody funguji nejak blbe, ne? :D

Re: Starship/BFS

PříspěvekNapsal: 21 kvě 2019, 15:48
od Peter
Slana para - spatne receno - spis spousta soli odnesena do vzduchu v kapickach vody...
Nedokazu si predstavit, ze se veskera voda odpari...
Spis predpokladam, ze vyznamne mnozstvi vody se dostane do vzduchu mechanicky beze zmeny skupenstvi.

Re: Starship/BFS

PříspěvekNapsal: 21 kvě 2019, 16:55
od Jardax
To asi jo, ale vzhledem k tomu co je ve vzduchu pri kazdem vetsim priboji bych to nevidel jako neco mimoradneho...

Re: Starship/BFS

PříspěvekNapsal: 21 kvě 2019, 17:45
od Amper
dzizis tady to jede :-)

omlouvam se za pouziti "zkratky". Pro vetsinu lidi jsou ty mraky co se vali z pod rakety proste "para". Netusim co to je spravne - asi nejaka kombinace pary a aerosolu ?

Ale dost pochybuju ze by po startu zustala ta sul vydestilovana v tom bazenu pod raketou

Re: Starship/BFS

PříspěvekNapsal: 23 kvě 2019, 09:46
od Lukas59
Loď Starship prešla miernou zmenou. Podľa Elona má mať 6 motorov namiesto 7. Z toho 3 majú byť atmosferické a 3 Vacuove.
https://twitter.com/elonmusk/status/113 ... h-THjUKFYg

Re: Starship/BFS

PříspěvekNapsal: 23 kvě 2019, 15:39
od todtv
Tak to jsem zvědavý jak vyřeší ochranu trysek vakuových motorů při vstupu do hustých atmosfér. Raketoplán měl kvůli tomu pod motory směrem k zemi ochranný práh - a to měl jen malé atmosférické trysky! Sice se niob taví až při 2500 °C (materiál vakuové trysky), ale i tlak obtékající atmosféry ve vysokých rychlostech určitě nebude pro velké tenké niobové trysky "žůžo". :x

Už abychom viděli fázi přidělávání nohou. U 2 pohyblivých by mě zajímalo jejich uchycení.

Re: Starship/BFS

PříspěvekNapsal: 23 kvě 2019, 16:06
od Pospíšil
todtv píše:Tak to jsem zvědavý jak vyřeší ochranu trysek vakuových motorů při vstupu do hustých atmosfér.

Předpokládám, že motory Raptor Vac budou uloženy tak jak bylo na všech renderech po obvodu, tj. uchyceny na spodním dně nádrže hlouběji v trupu a tím pádem s dlouhou tryskou zcela zakrytou válcovým trupem SS.
Do hustých vrstev atmosféry bude SS vstupovat bokem, aby vystavil maximální možnou plochu tepelného štítu proti nabíhajícímu proudu a tím účinně brzdil z orbitálních rychlostí. Motorovou sekcí se natočí proti směru letu až v poslední fázi sestupu, jen pro landing burn, kdy už se pohybuje podzvukovou rychlostí.

Re: Starship/BFS

PříspěvekNapsal: 23 kvě 2019, 18:24
od Lukas59
Možné uloženie motorov v novej konfigurácií 3+3 od uživateľa Skybert na fóre nsf :) Zaujímalo by ma či sa naozaj budú držať aj tých nákladových priestorov alebo ich v rámci "jednoduchosti" pre začiatok nedajú.

https://forum.nasaspaceflight.com/index.php?action=dlattach;topic=47052.0;attach=1561638;image