Stránka 11 z 78

Re: Starship/BFS

Napsal: 28.9.2019 18:53
od Pospíšil
Jenom připomenu, že NASA je stále největší zákazník SpX a zároveň jejich vývojový partner. Elon si je toho velmi dobře vědom a nemá zájem šlápnout do nečeho řídkého, zavánějíciho vysokou politikou. Dokud mu SS/SH nebude spolehlivě lítat a hlavně vydělávat si na sebe, nebude do NASA zbytečně šťourat, tak jako to dnes v opačném gardu předvedl Bridenstain.

Re: Starship/BFS

Napsal: 28.9.2019 20:11
od petrsida
Přesně, tohle je lepší odignorovat

Bridenstine to slízne od veřejnosti dost a dost

Re: Starship/BFS

Napsal: 28.9.2019 20:57
od Peter
Pri pohledu kolem a pruse*ech Boeingu, mne prijde na mysl heslo "priliz velke na krach".
Jak NASA tak Boeing. Ostatne kolik firem se skutecne podili na SLS?

A jinak suhlasim, Je velky rozdil se podivat k Mesici s Fiatem 500 a nebo Doubledeckem...

Kez Space X ukazi, ze nejenom vodojem umi letat...

:tlesk: :tlesk: :tlesk:

Re: Starship/BFS

Napsal: 28.9.2019 23:32
od Dugi
Odklad začátku prezentace kvůli počasí na 20:00 místního času (3:00 SELČ).

Re: Starship/BFS

Napsal: 29.9.2019 2:40
od Pospíšil
Na ploše u SS Mk1 byla vyklizena veškerá manipulační technika a stojí tam pouze dva exempláře: 1.stupeň Falconu 1 a prototyp SpaceShip Mk1. Plochu zaplňují pozvaní hosté a zaměstnanci.


Re: Starship/BFS

Napsal: 29.9.2019 3:21
od Pospíšil
Více na LiveBlogu Kosmonautixu, tady: https://www.kosmonautix.cz/2019/09/sled ... 74#respond

Re: Starship/BFS

Napsal: 29.9.2019 11:08
od Pospíšil
Než sem začneme postovat technické informace a fotky z noční prezentace, přidám pár “špeků” z firemní kultury SpX, o kterých se Elon během prezentace zmínil.

Nejdřív jedna mantra k termínům a časovému plánování, kterou se řídí téměř celá firma: "If it's long it's wrong if it's tight it's right." Volně přeloženo: “ Když je to dlouhý, je to špatný, když je to rychlý, je to dobrý”.

Druhou je poučka pro konstruktéry a technology: Nejlepší díl je žádný díl, nejlepší proces je žádný proces. Nejlépe fungují jednoduché věci a proto je nutné se snažit o co největší možné zjednodušování, v konstrukci, ve výrobě, při montáži i v provozu. Neexistující díl nic nestojí, netrvá žádný čas ho vyrobit a nemůže se pokazit. Proto v každoročních iteracích SS/SH vidíme spíše redukce a zjednodušení, než stále složitějsí stroj.

Re: Starship/BFS

Napsal: 29.9.2019 14:34
od Pospíšil
Klíčové slajdy z prezentace


















Re: Starship/BFS

Napsal: 29.9.2019 14:44
od Pospíšil
Pěkné srovnání tří ročníků vývoje SS na pozadí umělecké představy města na Marsu.

2017


2018


2019

Re: Starship/BFS

Napsal: 29.9.2019 17:16
od Amper
Pospíšil píše:Druhou je poučka pro konstruktéry a technology: Nejlepší díl je žádný díl, nejlepší proces je žádný proces. Nejlépe fungují jednoduché věci a proto je nutné se snažit o co největší možné zjednodušování, v konstrukci, ve výrobě, při montáži i v provozu. Neexistující díl nic nestojí, netrvá žádný čas ho vyrobit a nemůže se pokazit. Proto v každoročních iteracích SS/SH vidíme spíše redukce a zjednodušení, než stále složitějsí stroj.
KISS metodika (Keep It Simple, Stupid) je lety overena a pokud se spoji s agilnim pristupem ktery ma Elon zazity jako software vyvojar tak vidime to co vidime. Dulezite je jen to aby to meli dostatecne "vyfutrovane" vypoctama a testama za tim protoze kazde selhani je vodou na mlejn konkurenci