Stránka 1 z 10

Falcon 9 v1.2

PříspěvekNapsal: 10 zář 2015, 10:58
od tixtli
Kedze je tu samostatna tema o verzii 1.1 zakladam novu temu o vylepsenej verzii pomenovanej zatial Falcon 9 v1.2. Ak je to nespravna tema, kludne ju admini mozete presunut inam.

Po nevydarenom starte v juni 2015 prichadza SpaceX s novou, vylepsenou verziou svojho zatial jedineho aktivneho nosica. Ako bolo avizovane uz davnejsie, motory by mali v novej verzii bezat na plny tah, doteraz vyuzivali 85% svojho potencialu. Zvysenie tahu by sa malo prejavit v zvyseni vykonnosti celeho nosica o 30%. Drobne vylepsenia boli urobene aj na smerovych mriezkach, druhom medzistupni, pristavacich nohach. Vyraznejsie zmeny boli urobene na druhom stupni, ktory sa predlzil a vakuove motory Merlin tak isto podstupili upravy na zvysenie tahu.

Tento tyzden by mala nova verzia podstupit 15 sekundovy test, drzme teda palce aby islo vsetko hladko.

Re: Falcon 9 v1.2

PříspěvekNapsal: 10 zář 2015, 11:12
od Amper
pokud se nepletu tak podil na zvednuti vykonu ma i chladnejsi palivo.

Cilem je samozrejme zachrana stupne pri ceste na GTO

Re: Falcon 9 v1.2

PříspěvekNapsal: 10 zář 2015, 12:49
od Pospíšil
Jen poznámku k názvu vylepšeného nosiče. Označení Falcon 9 v1.2 není oficiální; vzniklo jen v novinářské, nebo kosmo-fanouškovské komunitě, jako pravděpodobné a logické označení další verze F9 po v1.1.
SpaceX ale o tomto nosiči zatím vždy psala a mluvila jako o Falcon 9 Full Thrust. Nabízí se poměrně logické zdůvodnění a to, že nechtějí novou verzi příliš okatě inzerovat, aby to nevyvolávalo tendence k požadavku na dodatečnou certifikaci.
Zda bude tato taktika úspěšná a NASA, DoD, ani jiní zákazníci recertifikaci Full Thrust verze vyžadovat nikdy nebudou, to ještě uvidíme.

Re: Falcon 9 v1.2

PříspěvekNapsal: 10 zář 2015, 13:21
od Amper
Nevis jak je to s redundanci v pripade ztraty motoru ? Nepovedlo se me najit zda v pripade ztraty motoru se u stareho falconu pocitalo s behem ostatnich "pres 100%" tj. na urovni toho co pojdou ted a nebo zda se to kompenzovalo delsim behem/zmenou trajektorie.

Re: Falcon 9 v1.2

PříspěvekNapsal: 10 zář 2015, 13:24
od Dugi
Co si pamatuju, tak zbývající motory hořely déle.

Re: Falcon 9 v1.2

PříspěvekNapsal: 10 zář 2015, 13:30
od Pospíšil
Amper píše:Nevis jak je to s redundanci v pripade ztraty motoru ? Nepovedlo se me najit zda v pripade ztraty motoru se u stareho falconu pocitalo s behem ostatnich "pres 100%" tj. na urovni toho co pojdou ted a nebo zda se to kompenzovalo delsim behem/zmenou trajektorie.

B) je správně. Při ztřátě motoru se počítá a při misi CRS-1 také reálně vyzkoušelo, s delším chodem zbývajících motorů prvního i druhého stupně a upravenou trajektorií letu na cílovou oběžnou dráhu primárního nákladu.
https://en.wikipedia.org/wiki/Falcon_9# ... capability

Re: Falcon 9 v1.2

PříspěvekNapsal: 10 zář 2015, 17:51
od Amper
ok, takze o tudle vlastnost neprichazeji. Super

Re: Falcon 9 v1.2

PříspěvekNapsal: 25 zář 2015, 03:49
od kopapaka
První statický zážeh
https://youtu.be/qbe1KNUBEEU


Re: Falcon 9 v1.2

PříspěvekNapsal: 25 zář 2015, 08:17
od Meybe
Vylepšený motor Merlin v černé barvě. Stejné, byli použity v testu tento týden. :klaní se:
https://instagram.com/p/6gYIwJl8ZH/

Re: Falcon 9 v1.2

PříspěvekNapsal: 27 pro 2015, 21:43
od Jardax
Takovy vsetecny dotaz, trklo me to nahodou... kde je vyfuk turbocerpadla centralniho motoru? A druhy, spise subjektivni dojem - jakoby centralni motor mel jiny prumer vystupni trysky... coz muze byt zkresleni dane uhlem foceni.
http://104.131.251.97/spacerockets/wp-content/uploads/sites/17/2015/08/5924660_orig.jpg