A máš pro své silné tvrzení nějaký důkaz nebo důveryhodné informace, na jejichž základě něco takového píšeš?
SpaceX BFR Arrives at ISS animation
Napsal: 10.6.2018 9:38
od rhronza
Jsem zvědav, jestli se taková mise (k ISS) někdy uskuteční.
Stále platí k Marsu "cargo missions 2022 (2 cargo ships)" a "cargo/crew mission 2024 (2 cargo, 2 crew ships)" ?
Re: SpaceX BFR Arrives at ISS animation
Napsal: 10.6.2018 11:09
od Pospíšil
rhronza píše:Jsem zvědav, jestli se taková mise (k ISS) někdy uskuteční.
S vysokou mírou pravděpodobnosti neuskuteční.
ISS bude od příštího roku zásobována posádkou 3 různými pilotovanými loděmi (Sojuz, Starliner, Crew Dragon) a materiálem 4 nákladními loděmi (Progress, Cygnus, Cargo Dragon, HTV), ke kterým se později přidá pátý typ - Dream Chaser cargo. Není nejmenší důvod vybavit a certifikovat BFS pro přílet a dokování k ISS, navíc když je to program s nejistým časovým harmonogramem a financováním.
Re: SpaceX BFR Arrives at ISS animation
Napsal: 10.6.2018 11:21
od rhronza
Pospíšil píše:
rhronza píše:Jsem zvědav, jestli se taková mise (k ISS) někdy uskuteční.
S vysokou mírou pravděpodobnosti neuskuteční.
ISS bude od příštího roku zásobována posádkou 3 různými pilotovanými loděmi (Sojuz, Starliner, Crew Dragon) a materiálem 4 nákladními loděmi (Progress, Cygnus, Cargo Dragon, HTV), ke kterým se později přidá pátý typ - Dream Chaser cargo. Není nejmenší důvod vybavit a certifikovat BFS pro přílet a dokování k ISS, navíc když je to program s nejistým časovým harmonogramem a financováním.
Souhlasím s Vámi, že na základě současných poznatků je vysoce pravděpodobné, že se neuskuteční. Jako proměnné s nejasným rozložením hodnot do procesu můžou vstoupit:
1. případná změna vlastníka/investora ISS
2. skutečná životnost ISS
3. skutečná délka vývoje BFR
4. doba a náklady certifikace pro spojení BFR k ISS
5. případné finanční výhody plynoucí z provozu BFR pro zákazníky
Máte pravdu, že aktuálně je to vysoce nepravděpodobné. Jenže já jsem snílek .
Re: BFR - Big "Falcon" Rocket ?
Napsal: 17.6.2018 18:57
od Dugi
Elon Musk na Twitteru oznámil, že SpaceX kromě SX 300 vyvíjí i slitinu SX 500, která má být hotová již brzy. Má jít o moderní verzi superslitin na bázi Inconelu. Výhodou má být vysoká pevnost i ve vysokých teplotách a extrémní odolnost vůči oxidaci. Tento materiál je potřebný pro turbočerpadlo Raptoru, které pracuje s tlakem cca. 800 atmosfér, s vysokými teplotami a směsí s přebytkem kyslíku.
Interiér BFS (?)
Napsal: 20.6.2018 21:15
od rhronza
Na webu elonx.cz by uvěřejněn článek, který obsahuje Fanouškovskou představu interiéru lodi BFS (Autor: /u/nobiwon):
Pospíšil píše:Městská rada LA na včerejším zasedání jednohlasně schválila pronájem pozemkůa a projekt výstavby nové tovární haly pro výrobu BFR v Port San Pedro. Projekt přivede 700 zaměstnanců do této oblasti.
Tak se nechme překvapit, jak dlouho bude to "tak nějak" nakonec trvat.
Můj tip je 2,5 měsíce, jelikož 1.10. začne v Brémách IAC 2018. https://www.iac2018.org/program/
SpaceX na dnes a zítra zorganizovala první uzavřenou konferenci/workshop na téma přistání a pobyt lidí na Marsu.
Konference se koná v prostorách University of Colorado v Boulderu a je na ni pozváno cca 60 vědců, inženýrů a odborníků z univerzit, průmyslu a vládních institucí včetně NASA. https://arstechnica.com/science/2018/08 ... ssion=true
Myslím, že se pomalu blíží okamžik, kdy bude úplně všem politikům a veřejnosti v USA jasné, že se tu připravují dvě konkurenční architektury (SLS/Orion vs. BFR/BFS) za státní vs. privátní peníze a že to asi takhle dál nepůjde. Nebo půjde, ale k efektivitě vynaložených prostředků to bude mít asi hodně daleko.