Super Heavy (BFR)
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3883
- Reputace: 3049
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: BFR - Big "Falcon" Rocket ?
A nemohl by letět bez boosteru? Pak by to vyšlo levněji.
-
- Vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 210
- Reputace: 110
- Bydliště: Most
- Registrován: 13.1.2014 23:38
- Kontaktovat uživatele:
Re: BFR - Big "Falcon" Rocket ?
Vycházím z toho videa, kde booster je. Ale i kdyby "mezikontinentální" BFS letěl bez boosteru, tak jednak by cena klesla jen cca na polovinu a navíc by zřejmě hodně klesla "přepravní kapacita", takže letenka by nakonec asi moc nezlevnila (pokud vůbec).
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3883
- Reputace: 3049
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: BFR - Big "Falcon" Rocket ?
No to ano, ale pokud to ponese lidí, v plném režimu to má být schopné poslat 150 tun na Leo, to je 1500 lidí, na orbite
Pro mezikontinentální skok potřebuju paliva min a 1500 lidí se tam nemůže vejit
Pro mezikontinentální skok potřebuju paliva min a 1500 lidí se tam nemůže vejit
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: BFR - Big "Falcon" Rocket ?
Mozna se na to koukame spatne
Podle pressurized volume to odpovida cca 747cce a ta ma "all economy" kapacitu max 660 lidi. Prvni trida z NY do Shangaje pri one-way je u Lufthansy ze $12.000. Bussiness je za $4000. Takze si myslim ze to bude ze zacatku neco jako Concorde - super drahe, super rychle i kdyz ne tak pohodle (kdo nekdy byl v Concordu tak vi ze tam je mene mista nez v novejsich letadlech v economy a treba s A380 economy se to vubec neda porovnat)
Takze jo, myslim ze z tohodle pohledu to zacne smysl davat. Proste to bude excluzivni cestovani ktere bude drahe ale super rychle. Myslim ze spousta obchodniku rado zaplati cenu za first class kdyz bude na druhe strane zemekoule za hodinu.
A my ostatni se holt budeme muset trmacet v economy tech 11 nebo kolik hodin
Podle pressurized volume to odpovida cca 747cce a ta ma "all economy" kapacitu max 660 lidi. Prvni trida z NY do Shangaje pri one-way je u Lufthansy ze $12.000. Bussiness je za $4000. Takze si myslim ze to bude ze zacatku neco jako Concorde - super drahe, super rychle i kdyz ne tak pohodle (kdo nekdy byl v Concordu tak vi ze tam je mene mista nez v novejsich letadlech v economy a treba s A380 economy se to vubec neda porovnat)
Takze jo, myslim ze z tohodle pohledu to zacne smysl davat. Proste to bude excluzivni cestovani ktere bude drahe ale super rychle. Myslim ze spousta obchodniku rado zaplati cenu za first class kdyz bude na druhe strane zemekoule za hodinu.
A my ostatni se holt budeme muset trmacet v economy tech 11 nebo kolik hodin
-
- Vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 210
- Reputace: 110
- Bydliště: Most
- Registrován: 13.1.2014 23:38
- Kontaktovat uživatele:
Re: BFR - Big "Falcon" Rocket ?
OK, na 5000 USD za letenku by to takto (stylem pertrsida) možná mohlo klesnout (přepočítal jsem si samotný BFS [s více motory] a teoreticky by zřejmě mohl skočit sám [bez boosteru] i přes 10000 km daleko a třeba i s 500 lidmi [100 tun] na palubě [pokud by na to stačila charakteristická rychlost do 6500 m/s {což by asi nestačilo}]). To už by snad mohlo najít dostatek zákazníků. Uvidíme. Osobně by se mi to líbilo (i když bych to asi nikdy nepoužil).
Naposledy upravil(a) AlesH dne 14.3.2018 9:58, celkem upraveno 1 x.
- tonda
- Vesmírný badatel
- Příspěvky: 415
- Reputace: 221
- Bydliště: Světlá n.S.
- Registrován: 5.9.2012 8:00
Re: BFR - Big "Falcon" Rocket ?
Já si myslím,že tento kontinentální způsob dopravy se hned tak nerozjede.Především mě není jasné,jak bude zajištěno,aby na všech potenciálních přistávacích místech byly připraveny stupně BFR na cestu zpět.A otázka úspory času bude rovněž diskutabilní.Ale uvidíme a necháme se překvapit.
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10830
- Reputace: 10267
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: BFR - Big "Falcon" Rocket ?
To je 200 kg na osobu. Proč tolik?AlesH píše: a třeba i s 500 lidmi [100 tun] na palubě
Mají to být lety v řádu 30 - 60 min, takže žádné občerstvení, stevardky a možná ani toalety nebudou potřeba.
To vše si zákazníci mohou "zařídit" předem na lodi, která je poveze k raketě, startující z moře (jak ukazuje video).
Viděl bych to možná jen na polovic hmotnosti, tj. v průměru 85 kg pasažér + 15 kg zavazadla = 100 kg / osobu.
Potom 500 pasažérů by tak mohlo být jen 50 tun payload.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
-
- Vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 210
- Reputace: 110
- Bydliště: Most
- Registrován: 13.1.2014 23:38
- Kontaktovat uživatele:
Re: BFR - Big "Falcon" Rocket ?
200 kg na osobu jsem bral "pro jistotu" ("s rezervou"), kdy jsem do toho započítal např. i váhu křesla, úložných prostor a "dodatečných palub". Je ale fakt, že to "vybavení" by se mohlo (mělo) vejít do těch předpokládaných 85 tun konstrukce celého BFS. Takže realita by zřejmě mohla být lepší, než ty moje opatrné odhady.
- jakubv
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1579
- Reputace: 1864
- Registrován: 4.2.2017 23:23
- Kontaktovat uživatele:
Re: BFR - Big "Falcon" Rocket ?
otázka je, zda bude cestování na lehko jako v letadle nebo bude potřeba i na suborbitální let kombinéza.
ad booster, jasně, samotná loď dokáže asi suborbitální skok, ale bude i návratová dráha dostatečně komfortní pokud poletí po balistické křivce? Přeci jen úplně balistická dráha pro reentry moc vhodná není a je tam velké přetížení.
Asi nejzajímavější by byl suborbitální skok přes Atlantic něco jako NYC-Londýn nebo LA-Asie nebo LA-SYDney...
ad booster, jasně, samotná loď dokáže asi suborbitální skok, ale bude i návratová dráha dostatečně komfortní pokud poletí po balistické křivce? Přeci jen úplně balistická dráha pro reentry moc vhodná není a je tam velké přetížení.
Asi nejzajímavější by byl suborbitální skok přes Atlantic něco jako NYC-Londýn nebo LA-Asie nebo LA-SYDney...
-----------------
xx jakubv
xx jakubv
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3883
- Reputace: 3049
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: BFR - Big "Falcon" Rocket ?
Děkuji za reakce
Kdyby odpadl booster, tak by to celou věc extrémně zjednodušilo, přistane, natankovat a letí, jak s letadlem
Nechme se překvapit, prezentace podle mě byla ideový návrh, který budou dál rozpracovávat
Kdyby odpadl booster, tak by to celou věc extrémně zjednodušilo, přistane, natankovat a letí, jak s letadlem
Nechme se překvapit, prezentace podle mě byla ideový návrh, který budou dál rozpracovávat