Stránka 62 z 72

Re: Crew Dragon

Napsal: 5.6.2020 7:28
od Stepan
Je to paráda, ale třeba já jsem to očekával. NASA už s tím má zkušenosti, ví že je na SpaceX spoleh a očividně to není problém, když to dělá Boeing :)

Re: Crew Dragon

Napsal: 5.6.2020 10:28
od Pospíšil
Není to žádné překvapení, psali jsme o takovém plánu v tomto vlákně už 20.ledna, viz:
http://forum.kosmonautix.cz/viewtopic.p ... 80#p106375

Nelze se jen spoléhat na to, že "SpX je spolehlivá", ale mít jistotu a kontrolu nad tím, že řízení jakosti a kontrola zbytkové životnosti jednotlivých systémů a součástí CD bude probíhat jasným a robustním způsobem, se kterým musí NASA souhlasit a certifikovat ho. K této certifikaci zřejmě nedávno došlo, takže znovupoužitelnost i u pilotovaných letů má zelenou. Konečně. :)

Re: Crew Dragon

Napsal: 6.6.2020 12:48
od Saturn1234

Co je to bílé světlo co bliká uprostřed? Mají tam přeci okno.

Re: Crew Dragon

Napsal: 4.8.2020 15:07
od Pospíšil
Zřejmě jedno z možných vysvětlení, proč jsou tato boční okna zaslepena tepelnou ochranou a nejsou průhledná.


Re: Crew Dragon

Napsal: 4.8.2020 15:28
od VitVymola
Ano, dobrý postřeh!
Ona je kabina vůbec docela ožehlá, aspoň takto na pohled. Bude zajímavé, jak bude vypadat po renovaci ke znovupoužití.

Re: Crew Dragon

Napsal: 4.8.2020 15:34
od Pospíšil
VitVymola píše: Bude zajímavé, jak bude vypadat po renovaci ke znovupoužití.
Bude vypadat jako nová. Tepelná ochrana na bočních stěnách se určitě komplet vyměňuje, u tepelného štítu si teď nejsem jistý.

Re: Crew Dragon

Napsal: 4.8.2020 15:43
od Saturn1234
Proč tam tedy to okno vúbec je?

Re: Crew Dragon

Napsal: 4.8.2020 15:52
od Pospíšil
Původní prototyp měl dokonce 6 oken. Jedno v horním průlezu (to zůstalo), po dvou na každé straně a 1 v bočním průlezu. Postupným vývojem se počet zredukoval na 3 okna, ale konstrukce přetlakové části kabiny byla očividně navržena, postavena a otestována se 4 okny na bocích. Pro zkušební lety byly dvě boční okna zaslepeny a to v bočním průlezu zrušeno úplně, zřejmě z důvodu nižších tepelných ztrát a omezení výkyvů teplot na osvětlené a zastíněné straně lodi. Teď je taky vidět, že proud žhavých ionizovaných plynů při průchodu atmosférou jde přímo přes ona zaslepená okna, takže důvodů, proč se nepoužívají, bude asi více.

Re: Crew Dragon

Napsal: 4.8.2020 22:01
od jakubv
Celkem by mě zajímaly pocity obou z průletu atmosférou, zda to byla hladká nebo divoká cesta a jak se to liší oproti třeba Sojuzu .... včetně maxima přetížení při sestupu...
Zatím jsme to nezahlédl

Re: Crew Dragon

Napsal: 4.8.2020 22:41
od Wopat
Nikdo z nich v Sojuzu neletěl, takže nemají s čím porovnávat. Srovnání bude možné jen pomocí naměřených čísel.