Stránka 57 z 72

Re: Crew Dragon

Napsal: 4.11.2019 13:46
od Pospíšil
Abychom to upřesnili, test 3 padáků Mk3, z něhož je video v tweetu, proběhl 31.10. a byl to v té době první a jediný test po úpravě konstrukce, kdy bylo použito více padáků najednou. U předchozích 12 testů Mk3 šlo vždy o shoz pouze 1 padáku a byly provedeny v průběhu 7 dnů.
Těchto 13 úspěšných testů v řadě ovšem není všechno. Předcházely jim ještě první 2 testy Mk3, které nebyly tak docela úspěšné. Bylo u nich použito mnohem větší zatížení, než nominální a na základě výsledků testů byla konstrukce padáků dále zesílena, načež při následujících 13 shozech plně obstála.

https://spacenews.com/spacex-trumpets-p ... e-testing/

Re: Crew Dragon

Napsal: 5.11.2019 6:52
od Pospíšil
EM je opět online a upřesnil, že zbývá provést ještě 9 úspěšných testovacích shozů se 3-4 padáky pro splnění kvalifikace padákového systému Mk3.
https://mobile.twitter.com/elonmusk/sta ... 3758064640

Re: Crew Dragon

Napsal: 6.11.2019 16:30
od todtv
Dle toho, že po 2 testech Mk3 byly ještě úpravy, tak toto není verze Mk3, ale spíše něco jako Mk3,5.

Už na něj dolehla závislost na Twitteru, těžko se odchází.

Re: Crew Dragon

Napsal: 12.11.2019 19:44
od Pospíšil
Dvě záchranné lodě GO Searcher a GO Navigator spolu v Port Canaveral. První jmenovaná s maketou CD pro nácvik vylovení posádky na palubě.


Re: Crew Dragon

Napsal: 14.11.2019 21:05
od Pospíšil
Srovnání odhadu průměrné ceny za 1 sedadlo v CD a Starlineru, přímo od hlavního auditora NASA:
Crew Dragon - 55M USD
Starliner - 90M USD


Re: Crew Dragon

Napsal: 15.11.2019 0:57
od todtv
Zdrojový dokument.
https://oig.nasa.gov/docs/IG-20-005.pdf
Dle textu mám dojem, že je to drobet více pro politické zástupce.

Re: Crew Dragon

Napsal: 15.11.2019 8:36
od Amper
Vsimli jste si tohodle odstavce (nepatri to uplne sem ale nejak nevim kam to dat, vlakno pokryvajici oba CCP kontrakty nevidim :

In our examination of the CCP contracts, we found that NASA agreed to pay an additional $287.2 million above Boeing’s fixed prices to mitigate a perceived 18-month gap in ISS flights anticipated in 2019 for the company’s third through sixth crewed missions and to ensure the company continued as a second commercial crew provider. .........
Finally, given that NASA’s objective was to address a potential crew transportation gap, we found that SpaceX was not provided an opportunity to propose a solution even though the company previously offered shorter production lead times than Boeing.

Boeing dostal 287 milionu navic (viz vlakno Starlineru) ale urad se divi tomu ze SpaceX podobnou nabidku vubec nedostalo a to presto ze nabidlo kratsi dodaci terminy nez Boeing.

Re: Crew Dragon

Napsal: 15.11.2019 8:54
od Amper
Pospíšil píše:Srovnání odhadu průměrné ceny za 1 sedadlo v CD a Starlineru, přímo od hlavního auditora NASA:
Crew Dragon - 55M USD
Starliner - 90M USD
Chapu dobre ze todle jsou ceny pro ostre mise a tudiz v tom neni rozpocitany rozdil miliardy dolaru o ktere mel Boeing vyssi vyvojove naklady ?

Re: Crew Dragon

Napsal: 16.11.2019 10:36
od Edemski
90M$?!? To je víc jak v sojuzu, ne? A když to vemu v porovnání s raketoplánem... Slovy klasika: nechci slevu zadarmo :?

Re: Crew Dragon

Napsal: 16.11.2019 19:49
od Amper
No a pokud bude mene jak 12 misi tak to dela, po rozpocitani miliardy navic na vyvoj CST-100, krasny dvojnasobek oproti Crew Dragonu.

Nekup to....