Crew Dragon
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Crew Dragon
zni to sice super ale nejsem si jisty zda tech par kratkych hopsu s dragonfly dalo dost dat. I kdyz pro asistovany sestup pod padakem resp. zaviseni/presun tesne nad vodou mozna ano.
Jak je to s normalnim dragonem - reze padaky po pristani sam a nebo je musi odpojovat posadka ktera ho vyzvedava ?
Jak je to s normalnim dragonem - reze padaky po pristani sam a nebo je musi odpojovat posadka ktera ho vyzvedava ?
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10830
- Reputace: 10267
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Crew Dragon
Ano, něco takového jsem měl na mysli tím asistovaným přistáním v budoucnu.Milanek píše:Z dlouhodobého vývoje je sice pravda že Nasa je hodně konzervativní ale na druhou stranu to není úplná "zeď" - viz. znovupoužití falcona, dragona to třeba v původní smlouvě vůbec nebylo a být tam je hňup s razítkem mohlo to trvat donekonečna... co když je dohoda že si spx zkusí na vlastní triko motorické přistání nákladních misí pokud nepřijde o náklad - třeba jen z těch malých výšek kdy je jasné že i selhání způsobí jen "plácnutí do vody" - kam by to stejně spadlo , úspěch = suchý a prakticky nepoškozený dragon neuspěch = max. větši ale spočitatelné přetížení při přistání event. nějaké ty kotrmelce - toto vše by náklad přežil
NASA prozatím odmítla motorické přistání i u nákladních misí D2. Vědecké vzorky a výsledky experimentů, které Dragon vozí dolů z ISS mají obrovskou cenu, při jejich ztrátě by mnoho vědeckých týmů z několika zemí přišlo o výsledky mnohaleté práce na důležitých experimentech.
Nákladní varianta D2 začne na ISS létat podle kontraktu CRS-2 od srpna 2020. Dovedu si představit, že SpX po nějaké době NASA navrhne využití SuperDraco pro velmi krátký brzdicí zážeh těsně nad hladinou (v cca 5 m), který ztlumí dopad kabiny na hladinu při přistání s padáky. Riziko poškození nákladu by mělo být naprosto minimální a dynamický náraz při dopadu by tím mohl být eliminován na minimum.
Zatím ale o této eventualitě není vůbec řeč, fokus je zcela na certifikaci pilotované verze CD.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10830
- Reputace: 10267
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Crew Dragon
U CD má být celý let zcela automatizovaný, od startu až po přistání.Amper píše:Jak je to s normalnim dragonem - reze padaky po pristani sam a nebo je musi odpojovat posadka ktera ho vyzvedava ?
Protože ale poveze posádku, NASA samozřejmě požadovala kritické elementy letu zálohovat ručními povely.
Otevření padáků i jejich odhoz/odříznutí patří do této skupiny a příslušná tlačítka jsou vidět na ovládacím panelu pod displeji.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Crew Dragon
Na tom je zajimave tlacitko "water deorbit" a hlavne "deorbit now". Cili jak to pak pristava, kdyz se nouzove strefi na pevninu? Zadny scenar pro Superdraco?
- tonda
- Vesmírný badatel
- Příspěvky: 415
- Reputace: 221
- Bydliště: Světlá n.S.
- Registrován: 5.9.2012 8:00
Re: Crew Dragon
Mě by zajímalo,jak to mají vyřešené s nádržemi pro RCS a pro super draca?Jsou společné?CD musí nést palivo pro SD jako záchranný systém,nebude-li použit,ani nebude možno palivo pro přistání,co s ním udělají?Je toxické pro posádku,pochybuji,že s ním přistanou do moře s posádkou.Co když dojde k poškození?Vypustí ho při klesání na padáku?Také by mě zajímalo,kolik váží to palivo,protože s ním musí nahoru i dolů,tady by byla jasná výhoda odhoditelné věžičky.Ale myslím si,že to motorické přistání nějakým způsobem stejně vyzkoušejí a NASA časem svolí k použití sposádkou.Co se týká toho nafukovacího bazénku,jestli je skutečně pro CD,tak jestli to dají,tak to bude další bomba!Ale před pár lety taky nikdo nevěřil,že sednou s 1.st.na plošinu nebo na zem!A sedli!Tak držím palce!
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Crew Dragon
toxicke palivo sice je ale nepocita se s tim ze by unikalo. Resi se nespalena rezidua v trubkach/motorech ale treba Boeing mel ted problem prave s tim ze nektere ventily zustali po motorove zkoušce otevrene a bere se to jako zasadni problem
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10830
- Reputace: 10267
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Crew Dragon
NASA astronauti včera navštívili flotilu SpX plavidel, kotvících v Port Canaveral. Prohlédli si zejména GO Searcher, na který budou po přistání s CD vyloveni a vrtulníkem odletí na pevninu.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10830
- Reputace: 10267
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Crew Dragon
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Crew Dragon
pocita se s tim ze crew dragon poveze v trunku nejaky naklad ?