Crew Dragon

Informace o vývoji a změnách na poli nosičů a kosmických lodí firmy SpaceX
Odpovědět
Uživatelský avatar
petrsida
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 3882
Reputace: 3049
Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Crew Dragon

Příspěvek od petrsida »

Nesouvisí to s nutností certifikovat block 5?
EdgarPo
Zájemce o kosmonautiku
Zájemce o kosmonautiku
Příspěvky: 78
Reputace: 17
Registrován: 13.2.2013 12:18
Re: Crew Dragon

Příspěvek od EdgarPo »

petrsida píše:Nesouvisí to s nutností certifikovat block 5?
V článku, ktorý cituje slappy sa autor odvoláva na spoľahlivé zdroje, že SpX má problémy s enviromentálnym sistémom a systémom podpory života pre Dragon 2.
A reliable source tells Parabolic Arc that SpaceX experienced a delay several months ago due to issues with Dragon 2’s environmental control and life support system (ECLSS). The problem was estimated to delay the first demonstration flight about six months. At about that same time, the schedule for that first uncrewed flight slipped from February to April.
Uživatelský avatar
Amper
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2129
Reputace: 214
Bydliště: Plzeň
Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Crew Dragon

Příspěvek od Amper »

prijde me ze to bude jedna z tech "obycejnych" veci ktere vypadaj jednoduse ale pak se otoci a kousnou vas do zadku. Lockheed-Martin by mohl vypravet jak dlouho resili problemy s OBOGS na F-22tkach
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 26963
Reputace: 2730
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: Crew Dragon

Příspěvek od Dugi »

Navíc NASA před Boeing i SpaceX položila několik dodatečných úkolů (milestones).
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
jirka4000
Aktivní nováček
Aktivní nováček
Příspěvky: 41
Reputace: 21
Registrován: 13.11.2017 13:50
Re: Crew Dragon

Příspěvek od jirka4000 »

Na Speceflightnow se ve článku "Lawmakers question safety, schedule for Boeing/SpaceX commercial crew ship" objevila zajímavá informace, zdůvodňujicí zpoždění uvedení lodě Crew Dragon do provozu. Problém není ve SpaceX, ale ve financování projektu, které Kongres omezil (funding shortfalls in Congress slowed development). Když se k tomu přidají stále se zvyšující požadavky na bezpečnost ze strany NASA tak se dá předpokládat další a další zpoždění, protože si NASA bude krýt záda a bude hledat další a další potenciální rizika, protože co kdyby...
NASA bude neustále oprašovat jejich FMEA a myslím, že to neskončí, pokud nenastoupí nový administrátor NASA, Jim Bridenstine.
Uživatelský avatar
Pospíšil
Velezkušený znalec kosmonautiky
Velezkušený znalec kosmonautiky
Příspěvky: 10821
Reputace: 10245
Bydliště: Pardubice
Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Crew Dragon

Příspěvek od Pospíšil »

Důvodů pro zpožďovaný vývoj obou komerčních lodí je více. V první polovině programu CCP to byly hlavně krácené finance od Kongresu oproti požadovanému rozpočtu.





Dalším důvodem byly dodatečné požadavky NASA a pak technické obtíže u obou lodí při stavbě a testování. Nejnověji jsou to výhrady bezpečnostní komise ASAP, že lodě nebudou certifikovány, dokud nebude výpočtově a dílčími testy prokázána jejich dostatečná bezpečnost, vyjádřená požadovanou hodnotou LOC (Loss Of Crew - ztráta posádky). Pro start a let na orbit se požaduje LOC = 1:500 (ztráta 1 posádky po 500 startech), pro celý 210 denní nominální pobyt lodi v kosmu LOC = 1:200. Jen připomínám, že raketoplány za celou 30-ti letou historii dosáhly prakticky jen LOC = 1:68.
---


"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Uživatelský avatar
Samo
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2102
Reputace: 1307
Registrován: 29.8.2015 22:52
Re: Crew Dragon

Příspěvek od Samo »

Nechápem prečo pre začiatok nedajú výnimku dajme tomu 1:250 a 1:150 s podminenou dodatočnou certifikáciou.
"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
Uživatelský avatar
Pospíšil
Velezkušený znalec kosmonautiky
Velezkušený znalec kosmonautiky
Příspěvky: 10821
Reputace: 10245
Bydliště: Pardubice
Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Crew Dragon

Příspěvek od Pospíšil »

Btw, zrovna včera 17.1. proběhlo veřejné slyšení před subkomisí US Kongresu pro vědu, vesmír a technologie na téma progress v programu komerčních pilotovaných letů. Za SpaceX vypovídal Hans Koenigsmann. Zajímavá část otázek začíná v čase 1:03:25.
První položená otázka na ZUMA misi, samozřejmě bez jasné odpovědi kvůli utajené povaze mise. Další otázky ohledně AMOS 6 havárie, problémy s COPV. Většina diskuse o bezpečnosti, kontrole NASA nad kritickými prvky konstrukce obou lodí (COPV, padáky, skafandry a pod.), znovupoužití lodí. Otázky na cenu. Moc nového se člověk nedozví, ale celkem solidní grilovačka.

---


"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Uživatelský avatar
Pospíšil
Velezkušený znalec kosmonautiky
Velezkušený znalec kosmonautiky
Příspěvky: 10821
Reputace: 10245
Bydliště: Pardubice
Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Crew Dragon

Příspěvek od Pospíšil »

Samo píše:Nechápem prečo pre začiatok nedajú výnimku dajme tomu 1:250 a 1:150 s podminenou dodatočnou certifikáciou.
Protože jsou připo****ní. Původně dokonce uvažovali o požadavku LOC 1:1000, ještě jako pozůstatek z programu Constellation. Pak si ale udělali pořádnou analýzu rizika zásahu lodě něčím z MMOD (MicroMeteoroid and Orbital Debris) a uznali, že je to požadavek prostě nesplnitelný. Tak od stolu stanovili požadované LOC 1:500. I takové věci se v kosmonautice dějí.
https://www.nasaspaceflight.com/2016/08 ... -vehicles/
---


"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
packa
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 188
Reputace: 51
Registrován: 15.4.2016 9:04
Re: Crew Dragon

Příspěvek od packa »

A jak jsou na tom rusové se Sojuzem do kterého sedají američtí kosmonauti ?

Odpovědět

Zpět na „Rakety a lodě“