Stránka 6 z 8

Re: Paz

Napsal: 21.2.2018 16:26
od Raul
Meybe píše:Loď určitě nebude bez posádky. Není to ASDS na dálkové ovládání.
Mr Steven samozřejmě posádku má, podobně jako ASDS remorkér, nebo podpůrná loď, které se v u jiných misí drží kolem 20km od plánovaného místa přistání boosteru, nicméně stále ve vyhrazené NOTMAR oblasti.

ASDS není vyloženě ovládána dálkově, je schopna fungovat v autonomním režimu. Nicméně i Mr Steven je schopen podobné manévrovatelnosti pomocí tří Thrustmaster jednotek.


Meybe píše: Pokud také vím SpaceX nikdy nezveřejňuje přesné pozice plavidel v oblasti. Lze tedy vždy jen odhadovat pozice.
Díky tomu že Marinetraffic nabízí i satelitní AIS, je možné i tyto lodě sledovat s dostatečně vysokou přesností i zdarma, pouze s určitými omezeními jako např. dlouhé časové rozestupy apod...

Re: Paz

Napsal: 21.2.2018 16:45
od Meybe
ASDS není vyloženě ovládána dálkově, je schopna fungovat v autonomním režimu

ASDS pracují autonomně pouze při přistávání stupně. Jinak ji lze ovladat ručně na dálkové ovládání, které má posádka na doprovodné lodi. Může do manévrování tedy zasáhnout i během přistávání, ale nedělá se to.
Někde jsem viděl i fotku kde je ovládací zařízení pro ASDS vidět, ale to teď honem hledat nebudu.

Jinak nezáleží na tom jestli máte výrobce Trustmaster či někoho jiného, dokormidlovávací zařízení mají dnes v podstatě všechny velké loďe. Jen se liší parametry.

Jak jsem psal na Mr. Steven je určitě vícečlenná posádka. Bez ní by loď nemohla vyplout, na to jsou předpisy. ;)

Re: Paz

Napsal: 21.2.2018 18:43
od MarekV
Meybe píše:Někde jsem viděl i fotku kde je ovládací zařízení pro ASDS vidět, ale to teď honem hledat nebudu.
Mohl bych poprosit o tento snímek, až bude trochu času? Tohle mě velice zajímá.

Re: Paz

Napsal: 21.2.2018 20:31
od Meybe
MarekV píše:
Meybe píše:Někde jsem viděl i fotku kde je ovládací zařízení pro ASDS vidět, ale to teď honem hledat nebudu.
Mohl bych poprosit o tento snímek, až bude trochu času? Tohle mě velice zajímá.
Obávám se, že jsme tu už ale trochu off topic. Snímek se mi zatím najít nepodařilo, ale zde je to vidět také a je tam i více informací o celém pozičním systemu. ASDS používají stejnou technologii. Přidávám ještě odkazy kde se lze dozvědět jak to celé funguje.


https://www.lerus-training.com/blog/ind ... rator-dpo/
https://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_positioning

Re: Paz

Napsal: 21.2.2018 20:45
od MarekV
Meybe: Skvěle, moc děkuji!

Re: Paz

Napsal: 22.2.2018 15:35
od Wopat
Primární náklad byl umístěn na cílovou oběžnou dráhu. Aerodynamický kryt zvládl vstup do atmosféry a otevřel padák.

Re: Paz

Napsal: 22.2.2018 16:19
od Dugi
Kryt dopadl nepoškozený do vody pár set metrů od lodi. Elon Musk tvrdí, že by možná pomohl větší padák.
Zdroj

Re: Paz

Napsal: 22.2.2018 16:23
od entes
Dugi píše:Kryt dopadl nepoškozený do vody pár set metrů od lodi. Elon Musk tvrdí, že by možná pomohl větší padák.
Zdroj
Tak to by mne zajimalo, jestli se da znovu pouzit po namoceni... precejen neni tam snad tolik elektroniky
A taky jestli se snazili chytit jen jednu pulku, nebo to chteji manevrovat na jedno misto.
Snad se odpovedi dozvime

Re: Paz

Napsal: 22.2.2018 16:28
od Amper
= lod se nestihla dostat na misto pristani vcas.

To je docela zajimave, clovek je rozmazleny pristavanim stupnu ale kryty jsou evidentne hur/mene presneji riditelne a tudiz maji vetsi rozptyl bodu dopadu.

Takze ted bude otazka zda se povede najit kompromis mezi velikosti padaku, jeho hmotnosti a snizenim nosnosti rakety. Ono se to nezda ale pokud clovek honi kazdy gram a kazdy m/s klesani tak to muze byt docela problem.

Nezahlid nekdo nekde informaci zda pouzivaji kulovy vrchlik nebo kridlo ?

Re: Paz

Napsal: 22.2.2018 16:43
od Dugi
Mořská voda podle mého názoru znemožní jakékoliv snahy o znovupoužitelnost tohohle kusu.