Stránka 4 z 5

Re: Iridium NEXT (Flight 3)

Napsal: 10.10.2017 19:29
od MaG
Díky. Když si vzpomenu, jak jsem se cítil ve 13:50, když jsem věděl, že to nemám připravené, tak jsem rád, že jsem to nevzdal.

Re: Iridium NEXT (Flight 3)

Napsal: 12.10.2017 17:14
od Pospíšil
První stupeň se vrací do LA




Re: Iridium NEXT (Flight 3)

Napsal: 12.10.2017 20:41
od Navi
A robot nikde.

Re: Iridium NEXT (Flight 3)

Napsal: 12.10.2017 20:44
od Samo
Robot je iba zatiaľ na OCISLY. JRTI ho ešte nedostala ak vôbec dostane :krčící rameny:

Re: Iridium NEXT (Flight 3)

Napsal: 12.10.2017 21:51
od Navi
jj... je to tak. Popletl jsem si vlákna :hlavou proti zdi

Re: Iridium NEXT (Flight 3)

Napsal: 13.10.2017 20:59
od Pospíšil
Překládka stupně na souš.
Opotřebení hliníkových kormidel s korkovou TPS vypadá celkem v normě. Na to, jak to při sestupu jiskřilo a zářilo, to žádná hrůza není.






Re: Iridium NEXT (Flight 3)

Napsal: 13.10.2017 21:20
od Samo
Iskril a žiaril stupeň pri SES-11 nie? Z Irídia prepli záber hneď po enetry burn keďže nič nebolo vidieť kvôli tme pokiaľ viem ;) Inak parádne zábery :)

Re: Iridium NEXT (Flight 3)

Napsal: 13.10.2017 21:23
od Pospíšil
Njn, taky se mi to plete, jak jsou starty skoro každý den ... :)

Re: Iridium NEXT (Flight 3)

Napsal: 28.10.2017 18:06
od Tris
Launch Highlights od Iridia:


Re: Iridium NEXT (Flight 3)

Napsal: 29.10.2017 10:19
od ventYl
Pokusim sa z kusych informacii, ktore mam zodpovedat otazku ohladom sledovania lietadiel. Bude sa zrejme jednat o aplikaciu novej generacie systemu na riadenie letovej prevadzky, ktora je v USA uz niekolko rokov v testovacej prevadzke = ma to namontovanych mnoho lietadiel, ale primarne sa stale pouziva old school radarova navigacia. Airbusy maju tuto technologiu uz dost vela rokov montovanu z vyroby a tusim ju ani nejde vypnut.

Rozdiel medzi radarovym navadzanim a novym mechanizmom je v tom, ze ponovom lietadlo aktivne ohlasuje vezi svoju polohu a kurz podla GPS a radar sa nespolieha cisto na informacie o kurze a polohe zistene radarovym skenom. Lietadla sice aj predtym vysielali radiove impulzy ale skor sa jednalo o information-less pulzy na zistenie pritomnosti inych objektov v nebezpecnej vzdialenosti. Tie sice slo z kozmu zamerat ale asi z nich neslo moc vycitat, co to je za lietadlo a kam leti bez pouzitia triangulacie.

Kombinacia noveho protokolu, ktory nesie data o polohe a kurze + nizkej obeznej drahy Iridii je na toto pouzitie celkom dobra. Jediny iny, kto take informacie momentalne moze mat bude asi armada, alebo nejaky roj cubesatov.