Pospíšil píše:Ano tři, ale zřejmě to byly poprvé zážehy třech motorů při všech třech brzdicích manévrech.
Navíc netušíme, jak funguje program/automatika při dávkování zážehové smesi, jestli se při každém zážehu vstřikuje pokaždé stejné množství TEA/TEB, nebo je množství závislé na nějaké proměnné (teplota, nebo tlak ve spalovací komoře, machovo číslo, atd ...)
Určitě, při tomto letu boostery vůbec poprvé prováděly všechny tři zážehy (boostback, entry, landing) vždy třemi motory. A to jak centrální, tak i oba postranní boostery.
Kritický třímotorový zážeh totiž doposud prováděli pouze některé z misí mířící na GTO, u kterých ale zase byl vždy vynechán boostback zážeh. Všechny mise, které pak boostback zážeh obsahovaly, zase vždy prováděli přistávací zážeh jen jedním motorem.
Pokud by se pro každý zážeh dávkovalo vždy stejné množství zážehové směsi, tak by potřebné množství bylo velmi lehce predikovatelné. Ale evidentně tomu tak nebylo.
Co se týče centrálního stupně, tak u něho zřejmě musel být přistávací zážeh z důvodu menší palivové rezervy proveden s větší razancí (vyšším tahem po velmi krátkou dobu), než postranní boostery - tzn. razantnější zážeh v nižší výšce za většího dynamického tlaku, apod. Jelikož jako první vždy nabíhá centrální motor, tak zřejmě způsobem náběhu nebo i vlivem vnějších podmínek spotřeboval více zážehové směsi TEA/TEB, než bylo očekáváno. Dva další motory ho potom neměli dostatečné množství aby mohli být dostatečně rychle zažehnuty.
Z důvodu malé palivové rezervy podotýkám také došlo i ke zkrácení boostback zážehu a posunutí přistávací pozice centrálního stupně o 164km více na východ oproti původnímu plánu.
CarlJARx píše:Snad je to takto,
Stupeň č. 23 přistání na LZ-1
Stupeň č. 25 přistání na LZ-2
Je to přesně tak. Z některých amatérských záběrů je vidět rotaci FH tak, že stupeň při startu orientovaný na východ směřoval na LZ-1 a naopak.
Pokud budeme uvažovat pravý stupeň z pohledu TEL, neboli stupeň umístěný na PY pozici (tj.v pozitivním smyslu Y osy centrálního stupně)- kde se nacházel B1023.2, tak ten přistával na LZ-1.
Postranní stupeň umístěný na NY pozici, nebo po levé straně z pohledu TEL - B1025.2, přistával na ploše LZ-2.