Iridium NEXT (Flight 2)

Souhrn misí, které odstartovaly pomocí technologií firmy SpaceX
Odpovědět
Uživatelský avatar
vai777
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 3946
Reputace: 375
Bydliště: Opava
Registrován: 26.4.2012 11:03
Re: Iridium NEXT (Flight 2)

Příspěvek od vai777 »

Krásná náladovka ze včerejšího startu:


Devatenáctá sekunda letu, Falcon je ve výšce cca 3,5 km.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand.
Neil Armstrong
Uživatelský avatar
Amper
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2129
Reputace: 214
Bydliště: Plzeň
Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Iridium NEXT (Flight 2)

Příspěvek od Amper »

RiMr píše:Tak jsem to myslel. Zdá se (z dostupných zdrojů), že přistání na bárkách je pro stupně jiný "záhul" než už skoro "znuděné" dokonalé sedání na LZ-1. A šlo mi tedy o to (spekuluju, samozřejmě), jestli stupně prodělávají stejnou péči pro případný relaunč, nebo jestli mají postupy které zohledňují náročnost návratu a tvrdost dosednutí. Nebo budou mít.
Myslim ze todle budou duverne informace SpX. Zatim se prakticky nepochlubili s tim co delali pro opakovane lety ale vzhledem k tomu ze stupen pouzity pro Bulhary pristaval v lednu taky na mori (Iridium flight 1) tak to vypada ze to nebude nejaky zasadni problem. Samozrejme ze asi bude zalezet na tom co presne se bude dit ale myslim ze stupen je prospikovany dost senzorama aby byly schopni vyhodnotit zda nejaka hodnota (napr. vibrace, pretizeni pri dosednuti atd...) prekrocila nejake limity.

Hadam ze to bude jako je udrzba u novych letadel - casem ziskaji data co potrebuje kolik udrzby a kdy je co potreba vymenit preventivne a podle toho budou menit. Plus samozrejme budou s dalsim vyvojem snizovat potrebu te udrzby (viz kormidla)
Uživatelský avatar
MaG
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1899
Reputace: 735
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Registrován: 2.8.2012 22:10
Kontaktovat uživatele:
Re: Iridium NEXT (Flight 2)

Příspěvek od MaG »

Během posledního přistání na JRTI byly nápadně vyšší vlny, může to souviset. Dosednutí s vyplým motorem jsme tu ale každopádně takt ještě neviděli, třeba to byl test po tom, co zakusil ten 029, možná to chtěli ověřit i tady, jestli dokáže stupeň zastavit na nulu kousek nad povrchem.
Uživatelský avatar
laik
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1163
Reputace: 720
Registrován: 19.6.2016 8:52
Re: Iridium NEXT (Flight 2)

Příspěvek od laik »

Osobně bych v tom záměr nehledal. Proč by to kdo dělal? Navíc takový rázy se určitě moc nelíbí motorům, který coby rychlý rotační stroje už tak čelí problémům s únavou.
Uživatelský avatar
Amper
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2129
Reputace: 214
Bydliště: Plzeň
Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Iridium NEXT (Flight 2)

Příspěvek od Amper »

koukal jsem na to video zpomalene a jsem presvedceny ze v okamziku dotyku s barkou jeste motory bezeli. Pri zpomalenem zaberu je videt plamen ktery obklopi levou horni nohu ale neprojde pod ni ale obleze dotykove misto. V okamziku kdy se motory vypnou pak dojde k napruzeni nohou.

Je potreba si uvedomit ze (minimalne driv to tak bylo, mozna nekdo bude vedet zda neudelalo nejaky upgrade) motory nejdou stahnout tak aby meli nizsi tah nez je hmotnost stupne tj. nelze nelze "zaviset" nad palubou. Proste v okamziku kdy rychlost klesne na 0 se musi motory vypnout protoze jinak by stupen zacal stoupat :-D
Milanek
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 155
Reputace: 0
Registrován: 2.10.2012 13:28
Re: Iridium NEXT (Flight 2)

Příspěvek od Milanek »

Pokud to jsou koumáci, a nepochybuju o tom že jsou :-), dokáží pracovat a počítat i s tahem zrovna vypínaného motoru min. 1-2 sec bude mít ještě nějaký klesající tah, může to fungovat jako takový pomocný tlumič a na posledním metru to může být hodně znát - ten stupeň nežuchne s nulovým tahem motoru jako když se vypne světlo
Uživatelský avatar
Amper
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2129
Reputace: 214
Bydliště: Plzeň
Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Iridium NEXT (Flight 2)

Příspěvek od Amper »

vzhledem k tomu ze zbytkovy tah motoru prvniho stupne zpusobil selhani jednoho letu Falconu 1 s tim urcite pocitaj :-D
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 26964
Reputace: 2730
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: Iridium NEXT (Flight 2)

Příspěvek od Dugi »

A plošina už připlula do přístavu San Pedro. :palec nahoru:
P.S. Přijde mi trochu nakřivo. :Drbe se na hlavě:



Zdroj
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
Uživatelský avatar
Samo
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2102
Reputace: 1307
Registrován: 29.8.2015 22:52
Re: Iridium NEXT (Flight 2)

Příspěvek od Samo »

Pokiaľ vien prístav sa volá Port of Los Angels. San Pedro Bay je len časť v ktorej sa nachádza. S tou krivosťou neviem chcelo by to lepšie fotky. :)
"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 26964
Reputace: 2730
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: Iridium NEXT (Flight 2)

Příspěvek od Dugi »

Přístav jsem usuzoval z hashtagu #sanpedro v tweetu.
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij

Odpovědět

Zpět na „Mise“