Iridium NEXT (Flight 2)
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10833
- Reputace: 10287
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Iridium NEXT (Flight 2)
Poměrně přesný odhad délky nových kormidel.
Jinak Elon na twitteru poodhalil ještě pár dalších detailů:
EM: Flying with larger & significantly upgraded hypersonic grid fins. Single piece cast & cut titanium. Can take reentry heat with no shielding.
Poletí s většími a výrazně vylepšenými hypersonickými mřížovými kormidly. Z jednoho kusu, obrobený titanový odlitek. Dokáže odolat ohřevu při návratu bez další tepelné ochrany.
Otázka: Are they heavier than the originals?
Jsou těžší, než ty původní?
EM: Slightly heavier than shielded aluminum, but more control authority and can be reused indefinitely with no touch ups.
O trochu těžší, než ty hliníkové s ochranou, ale poskytují větší účinnost řízení a mohou být použity nekonečně mnohokrát bez nutnosti oprav.
Otázka: Also probably means the first stage can glide further
Taky to pravděpodobně znamená, že stupeň může doklouzat dál.
EM: True, but that's a minor factor for rockets
To je pravda, ale pro rakety je to minoritní faktor.
Otázka: Do the larger fins require more hydraulic fluid for the standard recovery profile?
Vyžadují větší mřížová kormidla více hydraulické kapaliny pro standardní profil návratu?
EM: They will, but the hydraulic system is closed loop, so no fluid lost. They do need more power & energy, but rocket has plenty of that.
To budou, ale hydraulický systém má uzavřený okruh, takže žádné ztráty kapaliny. Kormidla potřebují více výkonu a energie, ale raketa ho má spoustu.
Otázka: Is this the first closed loop version? I thought some of the early attempts ran out of hydraulic fluid due to it being open
Je tohle první verze s uzavřeným okruhem? Myslel jsem, že při některých prvních pokusech došla hydraulická kapalina, kvůli otevřenému okruhu.
EM: We used to have a (lame) open loop hydraulic system, but that was upgraded to closed about 2 years ago.
Dřív jsme měli (lamácký) hydraulický systém s otevřeným okruhem, ale ten byl zhruba před 2 lety vylepšen na uzavřený okruh.
Otázka: Did the heating of the previous fins show noticeable issues with steering?
Způsoboval ohřev předchozích kormidel významné problémy při řízení letu?
EM: No, but shielding got fragged every flight. More control authority is for Falcon Heavy, but also enables Falcon 9 to land in heavier winds.
To ne, ale tepelná ochrana kormidel byla při každém letu zničena. Nová verze poskytne větší účinnost řizení u Falconu Heavy, ale taky dovolí Falconu 9 přistání v silnějším větru.
Jinak Elon na twitteru poodhalil ještě pár dalších detailů:
EM: Flying with larger & significantly upgraded hypersonic grid fins. Single piece cast & cut titanium. Can take reentry heat with no shielding.
Poletí s většími a výrazně vylepšenými hypersonickými mřížovými kormidly. Z jednoho kusu, obrobený titanový odlitek. Dokáže odolat ohřevu při návratu bez další tepelné ochrany.
Otázka: Are they heavier than the originals?
Jsou těžší, než ty původní?
EM: Slightly heavier than shielded aluminum, but more control authority and can be reused indefinitely with no touch ups.
O trochu těžší, než ty hliníkové s ochranou, ale poskytují větší účinnost řízení a mohou být použity nekonečně mnohokrát bez nutnosti oprav.
Otázka: Also probably means the first stage can glide further
Taky to pravděpodobně znamená, že stupeň může doklouzat dál.
EM: True, but that's a minor factor for rockets
To je pravda, ale pro rakety je to minoritní faktor.
Otázka: Do the larger fins require more hydraulic fluid for the standard recovery profile?
Vyžadují větší mřížová kormidla více hydraulické kapaliny pro standardní profil návratu?
EM: They will, but the hydraulic system is closed loop, so no fluid lost. They do need more power & energy, but rocket has plenty of that.
To budou, ale hydraulický systém má uzavřený okruh, takže žádné ztráty kapaliny. Kormidla potřebují více výkonu a energie, ale raketa ho má spoustu.
Otázka: Is this the first closed loop version? I thought some of the early attempts ran out of hydraulic fluid due to it being open
Je tohle první verze s uzavřeným okruhem? Myslel jsem, že při některých prvních pokusech došla hydraulická kapalina, kvůli otevřenému okruhu.
EM: We used to have a (lame) open loop hydraulic system, but that was upgraded to closed about 2 years ago.
Dřív jsme měli (lamácký) hydraulický systém s otevřeným okruhem, ale ten byl zhruba před 2 lety vylepšen na uzavřený okruh.
Otázka: Did the heating of the previous fins show noticeable issues with steering?
Způsoboval ohřev předchozích kormidel významné problémy při řízení letu?
EM: No, but shielding got fragged every flight. More control authority is for Falcon Heavy, but also enables Falcon 9 to land in heavier winds.
To ne, ale tepelná ochrana kormidel byla při každém letu zničena. Nová verze poskytne větší účinnost řizení u Falconu Heavy, ale taky dovolí Falconu 9 přistání v silnějším větru.
Naposledy upravil(a) Pospíšil dne 25.6.2017 9:03, celkem upraveno 1 x.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10833
- Reputace: 10287
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Iridium NEXT (Flight 2)
Tvar není stejný - poměr stran šířka x délka je jiný, ale taky (a to jsem asi nejasně popsal dříve) náběžná i odtoková hrana každé čtvercové dutiny v mřižce nebude rovná. Stará hliníková kormidla měla rošt z horní i spodní strany rovný (i když celkově prohnutý, aby kopíroval trup). Nová kormidla mají na horní i spodní straně "vlnky", zřejmě kvůli lepší aerodynamické účinnosti v některých režimech letu.Dugi píše:Tvar se zdá stejný, ale odlišná je barva.
Také má celý rošt evidentně tenší profil jednotlivých žeber - chybí vrstva tepelné ochrany (korek?).
A zcela vypustili dvě zpevňovací podélná žebra, která u hliníkové mříže procházela od závěsných bodů až k vnějšímu okraji.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10833
- Reputace: 10287
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Iridium NEXT (Flight 2)
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Iridium NEXT (Flight 2)
Skoro to vypadá, že ty podélný výztuhy supluje zvýšená tloušťka v okolí závěsu.
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10833
- Reputace: 10287
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Iridium NEXT (Flight 2)
Pěkné. Vyklenutá je evidentně jen náběžná hrana žeber, odtoková hrana zůstala rovná.
Takže se omlouvám za drobnou mystifikaci.
Takže se omlouvám za drobnou mystifikaci.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Iridium NEXT (Flight 2)
Tenhle drobný detail se ztratí v záplavě zbytku přesných informací, kterými nás zásobuješ.
- Ketivab
- Správce profilu na Twitteru
- Příspěvky: 525
- Reputace: 1
- Bydliště: Země
- Registrován: 10.11.2016 16:27
Re: Iridium NEXT (Flight 2)
Elon Musk: "Launch at 1:25 delivering 10 satellites for Iridium. Droneship repositioned due to extreme weather. Will be tight. http://spacex.com/webcast"
,,JRTI byla přemístěna kvůli "extrémnímu" počasí. Bude to těsné"
Zdroj
,,JRTI byla přemístěna kvůli "extrémnímu" počasí. Bude to těsné"
Zdroj
Re: Iridium NEXT (Flight 2)
1 stupen uspesne pristal na plosinu
Re: Iridium NEXT (Flight 2)
Kupa gratulací pro SpaceX
1) Za úspěšný start
2) Za úspěšné přistání
3) Za to, že se jim to povedlo 2× za 48 hodin
4) Za to, že titanová roštová kormidla pracovala tak dobře - viz
5) Za to, že se tímhle startem stal rok 2017 pro SpaceX rekordním s devíti starty
P.S.
6) Za úspěšné oddělení všech deseti družic právě teď
1) Za úspěšný start
2) Za úspěšné přistání
3) Za to, že se jim to povedlo 2× za 48 hodin
4) Za to, že titanová roštová kormidla pracovala tak dobře - viz
5) Za to, že se tímhle startem stal rok 2017 pro SpaceX rekordním s devíti starty
P.S.
6) Za úspěšné oddělení všech deseti družic právě teď