Iridium NEXT (Flight 1)
Re: Iridium NEXT (Flight 1)
Tak se mi to asi zdá.
Re: Iridium NEXT (Flight 1)
Přímý videopřenos - kamera je sice daleko, takže záběry nejsou ideální, ale lepší než nic.
Re: Iridium NEXT (Flight 1)
Donedávna bežal na tom istom kanáli iba stream priamo z prístavu to museli borci dobre dohučať do správcu aby otočil kameru aj na Falcon
"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
- Raul
- Zkušený vesmírný badatel
- Příspěvky: 777
- Reputace: 1
- Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
- Registrován: 11.6.2012 9:41
Re: Iridium NEXT (Flight 1)
Náklon rozhodně není nijak významný, ale vidět je.MaG píše:Proměřením fotky z příspěvku 17 led 2017, 15:36 nevidím žádné naklonění.Dugi píše:Tak se mi to asi zdá.
Pokud se v tom příspěvku pozorně podíváte na tu spodní fotku, tak horní okraj stupně přesahuje levé z lan - spodní nikoliv. Vidno je to i z té první fotky v příspěvku, i když té poslední daleko lépe.
Visící lano se závažím lze jak známo brát jako poměrně solidní vertikálu.
Re: Iridium NEXT (Flight 1)
V diskuzích na Redditu i fcb se náklon řeší, konkrétní vlákna již asi nedohledám, bylo toho dnes hodně. Údajně je to vidět i na videu při přistání, že nápor na jednu z "noh" byl větší, patrně z důvodu vyšších mořských vln, JRTI nebyla úplně vodorovně. Stupeň jakoby poposkočil. Od toho jsou v nohách deformovatelná hliníková jádra, která absorbují nadměrné zatížení při přistání a tím eliminují nadlimitní nápor na samotný I. stupeň. Z diskuzí nevyplývá jasný závěr, zda-li jsou nohy znovupoužitelné, po každém přistání se vždy odmontují, ale většina se shoduje, že minimálně ta deformovatelná jádra patrně vyměnitelná budou, nepoškozené nohy se asi po repasi použijí znovu. Náklon stupně dokonce někteří proměřovali na dostupných fotkách (přesně, v relaci na lana jeřábu), zazněla hodnota 1 stupně, ale jsou to vše jen neoficiální dohady...
Každopádně je téměř jisté, že k poškození samotného nosiče nedošlo a pokud to odnesla noha, je to standardní a očekávané.
Každopádně je téměř jisté, že k poškození samotného nosiče nedošlo a pokud to odnesla noha, je to standardní a očekávané.
Re: Iridium NEXT (Flight 1)
Díky za detailní informace a rozbor.
To, že zmáčklá deformační zóna nic neznamená, jsme si už ověřili, dokonce v mnohem větší míře, u Thaicom-8, který nakonec poletí na Falconu Heavy.
To, že zmáčklá deformační zóna nic neznamená, jsme si už ověřili, dokonce v mnohem větší míře, u Thaicom-8, který nakonec poletí na Falconu Heavy.
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3884
- Reputace: 3051
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Iridium NEXT (Flight 1)
Jenom bych chtěl upozornit, že kladky, na nichž lana visí, mají různý průměr nahoře a dole, vertikála je tedy v polovině vzdálenosti mezi lany jedné kladky
Při pohledu zdálky pod úhlem to může hodně zkreslovat, pokud pozorovatelé z fotek naměřili náklon 1 stupeň, tak to může být i tím
Edit: a ještě jedna drobnost hraje roli, pokud se s jeřábem pracuje, tak kladka na laně kmitá, to na fotce neuvidíte, o vertikále pak nemůže být ani řeč, své udělá i rotace kolem svislé osy, na některých fotkách vidíte 4 lana, ale vzdálenosti dole a nahoře mezi dvojicemi neodpovídají
Z fotek bych radši závěry nedělal
Při pohledu zdálky pod úhlem to může hodně zkreslovat, pokud pozorovatelé z fotek naměřili náklon 1 stupeň, tak to může být i tím
Edit: a ještě jedna drobnost hraje roli, pokud se s jeřábem pracuje, tak kladka na laně kmitá, to na fotce neuvidíte, o vertikále pak nemůže být ani řeč, své udělá i rotace kolem svislé osy, na některých fotkách vidíte 4 lana, ale vzdálenosti dole a nahoře mezi dvojicemi neodpovídají
Z fotek bych radši závěry nedělal
- Raul
- Zkušený vesmírný badatel
- Příspěvky: 777
- Reputace: 1
- Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
- Registrován: 11.6.2012 9:41
Re: Iridium NEXT (Flight 1)
Myslím, že vzdálenost mezi oběma krajními lany je shodná nahoře i dole. Pro názornost.
V době pořízení fotografií byl jeřáb v klidu. Na obou fotkách o kterých mluvím je situace stejná.
Z náklonu necelý 1 stupeň bych si ale rozhodně nic nedělal, náklon stupně B1023 mise Thaicom-8 činil 5.3 stupňů.
V době pořízení fotografií byl jeřáb v klidu. Na obou fotkách o kterých mluvím je situace stejná.
Z náklonu necelý 1 stupeň bych si ale rozhodně nic nedělal, náklon stupně B1023 mise Thaicom-8 činil 5.3 stupňů.
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3884
- Reputace: 3051
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Iridium NEXT (Flight 1)
Právě že ne, všimni si, která vlákna jsou která, nahoře i dole se k sobě krajní vlákna přibližují
Je třeba srovnávat 1 a 3 a 2 a 4 vlákno
Ale jinak je to marginálie, a i kdyby byl nakloněný, tak to nic neznamená
Je třeba srovnávat 1 a 3 a 2 a 4 vlákno
Ale jinak je to marginálie, a i kdyby byl nakloněný, tak to nic neznamená
Re: Iridium NEXT (Flight 1)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
"I reject your reality and substitute my"
"I reject your reality and substitute my"