Stránka 13 z 14

Re: NROL-76

Napsal: 3.5.2017 6:38
od Pospíšil
Při tomto letu byl také testován tzv. long coast 2. stupně, tedy dlouhá pasivní letová fáze horního stupně před jeho deorbitací a shořením v atmosféře. Zatím nebylo zveřejněno moc údajů o tom, kolik oběhů proběhlo a zda byl test plně úspěšný, nicméně za několik málo dní bychom měli vědět víc.

Re: NROL-76

Napsal: 3.5.2017 8:19
od Pospíšil
Michael Howard pořídil během vzletu a přistání velmi zajímavé fotky.
http://www.spaceflightinsider.com/photo ... 6-payload/






Re: NROL-76

Napsal: 3.5.2017 21:50
od Pospíšil
Pospíšil píše:Při tomto letu byl také testován tzv. long coast 2. stupně, tedy dlouhá pasivní letová fáze horního stupně před jeho deorbitací a shořením v atmosféře. Zatím nebylo zveřejněno moc údajů o tom, kolik oběhů proběhlo a zda byl test plně úspěšný, nicméně za několik málo dní bychom měli vědět víc.
Takže Chrisův članek potvrzuje "super dlouhý coast flight" 2.st v délce několika hodin, během nichž byl monitorován "zdravotní stav" stupně až po úspěšný závěrečný deorbitační zážeh.
Tomu by mělo odpovídat časové rozmezí platnosti vyhrazené zóny v Indickém oceánu v odstupu zhruba 3,5 hod po startovacím okně. Pokud se druhý stupeň pohyboval na LEO s oběžnou dobou kolem 90 minut, provedl po startu něco víc než 2 celé oblety Země a pak řízeně zanikl.
https://www.nasaspaceflight.com/2017/05 ... new-goals/

Re: NROL-76

Napsal: 3.5.2017 22:17
od laik
Souvisí to nějak s jejich potenciální záchranou?

Re: NROL-76

Napsal: 4.5.2017 5:20
od Pospíšil
Ano, souvisí. Spx si tímto pokusem ověřovala, zda i po několika hodinach v kosmu neztratí nad 2.st kontrolu, zda někde netačne něco zamrzat, praskat, unikat, že taky vydrží baterie, že jsou schopni i po takové době obnovit dodávku zbytků paliva do M1D Vac a ten je schopen restartu a zážehu v potřebné délce.

Re: NROL-76

Napsal: 4.5.2017 8:25
od JiHO
Pospíšil píše:Ano, souvisí.
Z toho by se dalo spekulovat, ze by se druhy stupen vracel po jednom obehu?

Re: NROL-76

Napsal: 4.5.2017 8:37
od Pospíšil
JiHO píše:
Pospíšil píše:Ano, souvisí.
Z toho by se dalo spekulovat, ze by se druhy stupen vracel po jednom obehu?
To přesně nevíme, po kolika obězích. Znovupožitelný 2.st zatím dává smysl spíš u Falconu Heavy, i když ten bude vynášet náklady převážně na GTO nebo na únikové dráhy (meziplanetární lety), odkud se 2.stupeň vetšinou nevrátí.
Pokud bude FH vynášet náklad na LEO & HEO, horní stupeň by se vracet mohl a pak je tu otázka z jaké dráhy.
Záleží na tom, kde na zeměkouli by bylo SpaceX povoleno přistávat, tzn. u jakých misí/startů by to bylo vůbec možné.
Tento test zatím ověřoval "jen" to, zda 2.st zůstane ovladatelný/použitelný i po několika hodinách ve vakuu a mikrogravitaci.

Re: NROL-76

Napsal: 4.5.2017 9:47
od JiHO
jasne je to zatim jen spekulace. Puvodni SpaceX video naznacovalo RTLS, ale to se mi zda prilis narocne...
kazdopadne diky za info!

Re: NROL-76

Napsal: 5.5.2017 11:12
od Edemski
A tohle má volební právo... :hlavou proti zdi

Re: NROL-76

Napsal: 5.5.2017 12:01
od Wopat
Edemski píše:A tohle má volební právo... :hlavou proti zdi
"If you can't see, this is CGI" :lol: To je neuvěřitelné, jak některá individua dokážou být přesvědčeni o své výjimečnosti i inteligenci. Prý "totální urážka pro všechny, kteří mají mozek" :lol: Ten chytrák nedá jediný pádný argument, celé video se jen vysmívá, jak je to trapné a nemožné. Nejvíc mě baví, jak nechápe kontrast nápisu SpaceX na bílém, začouzeném pozadí v porovnání s černýma osmahnutýma nohama a v porovnání s bílým podkladem pod nimi, který byl celou dobu chráněný. A nakonec mě úplně rozsekal konečně pádným argumentem - Numerology Calculator :klaní se: :lol: Tohle patří mezi nejlepší kousky Vtípků a srandiček z kosmonautiky.