Doplním ještě ke včerejší diskuzi ohledně přistání stupně
MaG píše:Ta rotace mi přijde jako stabilizační, protože rotací se dalo eliminovat to nefunkční kormidlo. Je to tak?
Kvůli nefunkčnímu hydraulickému čerpadlu byla nefunkční kompletní hydraulika všech roštových kormidel, která v podstatě neprovedla žádný aktivní pohyb (holt se tentokrát nejednalo o letem ověřený stupeň

).
Těsně po ukončení entry zážehu stupeň začal pokoušet stabilizovat RCS systém dusíkových trysek (Cold gas thrusters). Bez tlakování hydraulické kapaliny byla také roštová kormidla volná v pohybu, takže jimi otočily postupně sílící aerodynamické síly. To mělo za následek rychlou rotaci vpravo a poté přetrvávající rotaci vlevo.
jakubv píše:hm, teda ten řídící sw je hodně dobrej, prakticky zastavil rotaci jen díky trysce motoru.
Ovšem nikoliv ve smyslu trysky motoru merlin, který při finálním sigle zážehu nemá na rotaci žádný vliv.
Rotaci mohly začít zpomalovat RCS motorky poté, co se aerodynamické síly začaly snižovat (tedy účinnost roštových kormidel) vlivem přistávacího zážehu. Později samozřejmě rotaci téměř zpomalilo vyklopení přistávacích nohou (zvýšení momentu setrvačnosti). Vektorování motoru Merlin stabilizovalo stupeň vertikálně.