Kerbal Space Program 2
Napsal: 3.9.2019 15:18
Jelikož je chystané vydání pokračování veleúspěšné hry Kerbal Space Program velká věc, dovolím si založit pro tento sequel samostatné vlákno a žádám všechny uživatele, aby diskuze a novinky o KSP2 soustředili pouze zde, ať se nám to nemíchá.
___________________________________________________________________________________________________
Na konci srpna bylo na festivalu Gamescom oznámeno, že se pracuje na hře Kerbal Space Program 2, která vyjde na jaře 2020 a bude přímo navazovat na původní hru. Následující trailer mnohé prozrazuje a u mnoha dlouholetých hráčů při jeho sledování nezůstane oko suché
Pokusím se veškeré dostupné informace o hře co nejstručněji shrnout v následujících bodech:
- Hlavním vývojářem KSP2 už není mexický Squad ale americká Star Theory. Squad bude pokračovat v rozvoji KSP1 a obě hry budou koexistovat vedle sebe.
- Hra nejdříve vyjde pro PC a to na Steamu. Prozatím bylo oznámeno vydání pouze pro Windows. Linus ani Mac zatím nejsou ve hře, ale nevylučují se. Následovat bude Xbox a PlayStation.
- Ve hře nebude existovat žádný měnový systém nebo jakékoliv mikrotransakce, kterými by hráči urychlovali svůj postup. Vše zůstane jako doposud, tzn. jakmile koupím hru, mám vše, co hra nabízí.
- Cena KSP2 bude 60 dolarů.
- Hlavní novinkou ve hře samotné budou nové planety a celé planetární systémy, tzn. mezihvězdné cestování. Zatím víme o nové velké terestrické planetě (kategorie super Země) Ovin se soustavou prstenců a minimálně jedním měsícem, nebo o blízké dvojplanetě Rask a Rusk ve vázané rotaci, kde je povrch obou těles drcen slapovými silami a protkán lávovými kanály. Zejména dvojplaneta má přinést nové výzvy do plánování oběžných drah a ztížené přistávání.
- Kvůli mezihvězdnému cestování KSP2 představí nové technologie, pohony a paliva. Vše bude založeno na reálných studiích či uznávaných teoriích, tzn. žádné velké sci-fi. Dočkáme se například nukleárního pohonu Orion a dalších. Zároveň ve hře zůstanou staré dobré součástky z aktuální hry. Obojí je dobře viditelné v traileru.
- Další novinkou související s expanzí do hlubokého vesmíru budou kolonie, jejich stavba, údržba a rozšiřování.
- Kolonie nebude nutné stavět současným způsobem, tedy dopravou naprosto všeho z Kerbinu do cílové destinace. Na počátku se přepraví pouze nezbytný hardware pro těžbu a stavbu. Důležitou součástí každé kolonie bude nová budova BAE (Base Assembly Editor). S rostoucí velikostí kolonie se budou otevírat nové možnosti těžby a stavby, bude možné vytvářet nový hardware přímo na místě, vybudovat startovní rampu atp., což umožní skutečnou expanzi mimo Kerbin. Takovéto základny bude možné stavět kdekoliv na povrchu všech terestrických těles i na oběžné dráze.
- Velkou změnou projde samotné jádro hry a celá fyzika. Můžeme tedy očekávat realističtější a především stabilnější prostředí, lepší interakce s povrchem (základny, rovery...) a nastane i konec extrémního zpomalování hry u velkých konstrukcí s mnoha součástkami.
- Módy a další doplňky budou stále podporovány a Star Theory dělá vše pro to, aby jejich autoři měli ulehčenou práci. Nic ze současného KSP včetně uložených her však nebude s dvojkou kompatibilní.
- Jedním z nejvýznamnějších prvků originálního KSP byla prudká křivka učení se o zákonitostech kosmických letů. Tento prvek se vývojáři snaží zachovat a chtěli by usnadnit nováčkům zaplout do hry. Napomoci by k tomu měly nové animované tutoriály, vylepšené ovládání i nové rozhraní editorů.
- KSP2 nabídne dlouho očekávaný multiplayer, kterému se Squad stále vyhýbal kvůli komplikacím s enginem.
- Nejen kvůli multiplayeru hra nabídne mnohem větší možnost volby vzhledu vašich raket a jiných výtvorů (barvy, vzory apod.) Vše, co je vidět v traileru, je ze skutečné hry.
- Na Kerbinu budou kromě KSC k dispozici i jiné kosmodromy, startovní rampy a ranveje. Zejména kvůli multiplayeru pak bude mít KSC dvě rovnoběžné ranveje a více startovních ramp. Kosmodrom navíc bude rozsáhlejší a bude obsahovat více budov.
oficiální web hry
___________________________________________________________________________________________________
Na konci srpna bylo na festivalu Gamescom oznámeno, že se pracuje na hře Kerbal Space Program 2, která vyjde na jaře 2020 a bude přímo navazovat na původní hru. Následující trailer mnohé prozrazuje a u mnoha dlouholetých hráčů při jeho sledování nezůstane oko suché
Pokusím se veškeré dostupné informace o hře co nejstručněji shrnout v následujících bodech:
- Hlavním vývojářem KSP2 už není mexický Squad ale americká Star Theory. Squad bude pokračovat v rozvoji KSP1 a obě hry budou koexistovat vedle sebe.
- Hra nejdříve vyjde pro PC a to na Steamu. Prozatím bylo oznámeno vydání pouze pro Windows. Linus ani Mac zatím nejsou ve hře, ale nevylučují se. Následovat bude Xbox a PlayStation.
- Ve hře nebude existovat žádný měnový systém nebo jakékoliv mikrotransakce, kterými by hráči urychlovali svůj postup. Vše zůstane jako doposud, tzn. jakmile koupím hru, mám vše, co hra nabízí.
- Cena KSP2 bude 60 dolarů.
- Hlavní novinkou ve hře samotné budou nové planety a celé planetární systémy, tzn. mezihvězdné cestování. Zatím víme o nové velké terestrické planetě (kategorie super Země) Ovin se soustavou prstenců a minimálně jedním měsícem, nebo o blízké dvojplanetě Rask a Rusk ve vázané rotaci, kde je povrch obou těles drcen slapovými silami a protkán lávovými kanály. Zejména dvojplaneta má přinést nové výzvy do plánování oběžných drah a ztížené přistávání.
- Kvůli mezihvězdnému cestování KSP2 představí nové technologie, pohony a paliva. Vše bude založeno na reálných studiích či uznávaných teoriích, tzn. žádné velké sci-fi. Dočkáme se například nukleárního pohonu Orion a dalších. Zároveň ve hře zůstanou staré dobré součástky z aktuální hry. Obojí je dobře viditelné v traileru.
- Další novinkou související s expanzí do hlubokého vesmíru budou kolonie, jejich stavba, údržba a rozšiřování.
- Kolonie nebude nutné stavět současným způsobem, tedy dopravou naprosto všeho z Kerbinu do cílové destinace. Na počátku se přepraví pouze nezbytný hardware pro těžbu a stavbu. Důležitou součástí každé kolonie bude nová budova BAE (Base Assembly Editor). S rostoucí velikostí kolonie se budou otevírat nové možnosti těžby a stavby, bude možné vytvářet nový hardware přímo na místě, vybudovat startovní rampu atp., což umožní skutečnou expanzi mimo Kerbin. Takovéto základny bude možné stavět kdekoliv na povrchu všech terestrických těles i na oběžné dráze.
- Velkou změnou projde samotné jádro hry a celá fyzika. Můžeme tedy očekávat realističtější a především stabilnější prostředí, lepší interakce s povrchem (základny, rovery...) a nastane i konec extrémního zpomalování hry u velkých konstrukcí s mnoha součástkami.
- Módy a další doplňky budou stále podporovány a Star Theory dělá vše pro to, aby jejich autoři měli ulehčenou práci. Nic ze současného KSP včetně uložených her však nebude s dvojkou kompatibilní.
- Jedním z nejvýznamnějších prvků originálního KSP byla prudká křivka učení se o zákonitostech kosmických letů. Tento prvek se vývojáři snaží zachovat a chtěli by usnadnit nováčkům zaplout do hry. Napomoci by k tomu měly nové animované tutoriály, vylepšené ovládání i nové rozhraní editorů.
- KSP2 nabídne dlouho očekávaný multiplayer, kterému se Squad stále vyhýbal kvůli komplikacím s enginem.
- Nejen kvůli multiplayeru hra nabídne mnohem větší možnost volby vzhledu vašich raket a jiných výtvorů (barvy, vzory apod.) Vše, co je vidět v traileru, je ze skutečné hry.
- Na Kerbinu budou kromě KSC k dispozici i jiné kosmodromy, startovní rampy a ranveje. Zejména kvůli multiplayeru pak bude mít KSC dvě rovnoběžné ranveje a více startovních ramp. Kosmodrom navíc bude rozsáhlejší a bude obsahovat více budov.
oficiální web hry