Návody aneb jak na to
-
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1021
- Reputace: 336
- Registrován: 14.9.2016 1:01
Re: Návody aneb jak na to
rampa je vlastne "preškolený radiator"
jeden štvorec je 1,25x1,25, "úzka" rampa je široká cca pol štvorca, "široká" cca dva štvorce
Rampa sú tri varianty, so sklonom 0°, 20°a 30° - posledné sú už hodne strmé...
jeden štvorec je 1,25x1,25, "úzka" rampa je široká cca pol štvorca, "široká" cca dva štvorce
Rampa sú tri varianty, so sklonom 0°, 20°a 30° - posledné sú už hodne strmé...
Fráza "studená vojna" začína dostávať nový obsah...
- kopapaka
- Zkušený vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 352
- Reputace: 2
- Bydliště: kósek od Prostějova
- Registrován: 23.5.2014 7:38
Re: Návody aneb jak na to
No alchy, to teda zírám...
Hned mě napadlo, jestli by to nešlo "přeškolit" na výsuvné křídlo...
Hned mě napadlo, jestli by to nešlo "přeškolit" na výsuvné křídlo...
-
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1021
- Reputace: 336
- Registrován: 14.9.2016 1:01
Re: Návody aneb jak na to
to neviem posudiť - neskúmal som to. Ale dielce ako pohyblivé solárne panely a pohyblivé chladiace panely majú v modele definovaný skrytý prvok "pivot", ktorý súvisí s ich orientáciou na slnko - dielce súvisiace s aerodynamikou, vztlakom, a prúdením budú mať zrejme nejaký podobný "skrytý" prvok určujúcich ich "chovanie" voči nabiehajúcemu prúdu...
Ale možno by sa to dalo nejak oklamať - v podstate by mohlo stačiť podstrčiť do modelu "skladacieho" krídla aj drobný "neviditeľný" model normálneho krídla. Veľkosť krídla a jeho vizuálny vzhľad sú v skutočnosti nepodstatné, vztlak a odpor definuje príslušný configuračný súbor, "aerodynamický prvok" v modele určuje maximálne tak smery pôsobenia síl, aby zodpovedali vzhľadu modelu - a to plne zabezpečí "neviditeľný" model.
Otázka ale zostáva, či nejaké (aké?) riadenie animácie (vysúvanie a zasúvanie "vizuálneho" krídla) dokáže ovládať "zapínanie a vypínanie" aerodynamických vlastností krídla
krídlo:
"delta" krídlo:
kormidlo:
Výsuvný brzdiaci štít (aerodynamické brzdy)
Tepelný štít (0,625m)
kabína Mk1 command pod
Parametre
evidentne určujú pozíciu nejakých významných bodov - ?, ?, ťažiska, pôsobiska tlaku, pôsobiska vztlaku...
Ale možno by sa to dalo nejak oklamať - v podstate by mohlo stačiť podstrčiť do modelu "skladacieho" krídla aj drobný "neviditeľný" model normálneho krídla. Veľkosť krídla a jeho vizuálny vzhľad sú v skutočnosti nepodstatné, vztlak a odpor definuje príslušný configuračný súbor, "aerodynamický prvok" v modele určuje maximálne tak smery pôsobenia síl, aby zodpovedali vzhľadu modelu - a to plne zabezpečí "neviditeľný" model.
Otázka ale zostáva, či nejaké (aké?) riadenie animácie (vysúvanie a zasúvanie "vizuálneho" krídla) dokáže ovládať "zapínanie a vypínanie" aerodynamických vlastností krídla
krídlo:
Kód: Vybrat vše
CoMOffset = x, y, z
CoPOffset = x, y, z
CoLOffset = x, y, z
dragModelType = none
maximum_drag = 0.02
minimum_drag = 0.02
angularDrag = 2
bulkheadProfiles = srf
MODULE
{
name = ModuleLiftingSurface
useInternalDragModel = True
deflectionLiftCoeff = 7.8 // 27,41m^2
dragAtMaxAoA = 0.6
dragAtMinAoA = 0.0
}
Kód: Vybrat vše
CoMOffset = -1.2, 0.4, 0
CoLOffset = -1.2, 0.4, 0
CoPOffset = -1.2, 0.4, 0
dragModelType = none
maximum_drag = 0.02
minimum_drag = 0.02
angularDrag = 2
bulkheadProfiles = srf
MODULE
{
name = ModuleLiftingSurface
useInternalDragModel = True
deflectionLiftCoeff = 2.0
dragAtMaxAoA = 0.6
dragAtMinAoA = 0.0
}
Kód: Vybrat vše
CoMOffset = x, y, z
CoPOffset = x, y, z
CoLOffset = x, y, z
dragModelType = none
maximum_drag = 0.02
minimum_drag = 0.02
angularDrag = 2
MODULE
{
name = ModuleControlSurface
useInternalDragModel = True
dragCoeff = 0.5
deflectionLiftCoeff = 0.86 // 3.01m^2 *
ctrlSurfaceRange = 15
ctrlSurfaceArea = 1
actuatorSpeed = 25
transformName = ControlSurface
}
Kód: Vybrat vše
CoMOffset = x, y, z
CoPOffset = x, y, z
CoLOffset = x, y, z
dragModelType = none
maximum_drag = 0.02
minimum_drag = 0.02
angularDrag = 2
bulkheadProfiles = srf
MODULE
{
name = ModuleAeroSurface
useInternalDragModel = True
dragCoeff = 0.6
deflectionLiftCoeff = 0.38
ctrlSurfaceRange = 70
ctrlRangeFactor = 0.2
ctrlSurfaceArea = 1
actuatorSpeed = 20
transformName = Flap
defaultActionGroup = Brakes
liftingSurfaceCurve = SpeedBrake
ignorePitch = true
ignoreYaw = true
uncasedTemp = 1200
casedTemp = 2400
}
Tepelný štít (0,625m)
Kód: Vybrat vše
CoPOffset = 0.0, 0.5, 0.0
CoLOffset = 0.0, -0.075, 0.0
dragModelType = default
maximum_drag = 0.2
minimum_drag = 0.2
angularDrag = 2
PhysicsSignificance = 0
bulkheadProfiles = size0
MODULE
{
name = ModuleLiftingSurface
useInternalDragModel = False
deflectionLiftCoeff = 0.0875
liftingSurfaceCurve = CapsuleBottom
disableBodyLift = False
omnidirectional = False
perpendicularOnly = True
transformDir = Y
transformSign = -1
nodeEnabled = True
attachNodeName = bottom
}
Kód: Vybrat vše
CoPOffset = 0.0, 0.5, 0.0
CoLOffset = 0.0, -0.35, 0.0
CenterOfBuoyancy = 0.0, 0.5, 0.0
CenterOfDisplacement = 0.0, -0.3, 0.0
dragModelType = default
maximum_drag = 0.2
minimum_drag = 0.15
angularDrag = 2
bulkheadProfiles = size1, size0
MODULE
{
name = ModuleLiftingSurface
useInternalDragModel = False
deflectionLiftCoeff = 0.35
liftingSurfaceCurve = CapsuleBottom
disableBodyLift = False
omnidirectional = False
perpendicularOnly = True
transformDir = Y
transformSign = -1
nodeEnabled = True
attachNodeName = bottom
}
Kód: Vybrat vše
CenterOfDisplacement = x, y, z
CenterOfBuoyancy = x, y, z
CoMOffset = x, y, z
CoPOffset = x, y, z
CoLOffset = x, y, z
Fráza "studená vojna" začína dostávať nový obsah...
-
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1021
- Reputace: 336
- Registrován: 14.9.2016 1:01
Re: Návody aneb jak na to
jeden problém - neviem odkiaľ, z ktorého pluginu je tento textový blok. Rád by som sa ho zbavil...
-
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1021
- Reputace: 336
- Registrován: 14.9.2016 1:01
Re: Návody aneb jak na to
Trápim sa s SCRAMjet motorom... A v rámci testov a experimentovania s velCurve a atmCurve som narazil na záhadu: Vyzerá to, že Kerbin NEMÁ stratosféru (prinajmenšom nie takú, ako Zem)
Proste - na Zemi, keď stroj letí stálou rýchlosťou voči zemi, Machovo číslo so stúpajúcou výškou najprv rastie (pretože rýchlosť zvuku s výškou klesá), potom sa zhruba medzi 12-20km zastaví (rýchlosť zvuku sa príliš nemení) a od 20km začne Machovo číslo klesať - rýchlosť zvuku v zemskej stratosfére rastie (zhruba z ~285m/s vo výške 12-20km na ~305ms v 30km a ~330m/s v 50km).
Zdá sa, že na Kerbine to je inak a rýchlosť zvuku s rastúcou výškou stále plynule klesá. Možno by to chcelo overiť aj zmenu teploty s výškou
Proste - na Zemi, keď stroj letí stálou rýchlosťou voči zemi, Machovo číslo so stúpajúcou výškou najprv rastie (pretože rýchlosť zvuku s výškou klesá), potom sa zhruba medzi 12-20km zastaví (rýchlosť zvuku sa príliš nemení) a od 20km začne Machovo číslo klesať - rýchlosť zvuku v zemskej stratosfére rastie (zhruba z ~285m/s vo výške 12-20km na ~305ms v 30km a ~330m/s v 50km).
Zdá sa, že na Kerbine to je inak a rýchlosť zvuku s rastúcou výškou stále plynule klesá. Možno by to chcelo overiť aj zmenu teploty s výškou
Fráza "studená vojna" začína dostávať nový obsah...
-
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1021
- Reputace: 336
- Registrován: 14.9.2016 1:01
Re: Návody aneb jak na to
Problém s tvorbou/úpravou pluginov:
Existuje nejaký nástroj, pomôcka, na efektívne vytváranie a úpravu interieru kabíny?
Upravovať konfiguračný súbor v textovom režime je skoro šialenstvo... Sú to celé desiatky prvkov a požadovaná presnosť umiestnenia je vysoká.
Existuje nejaký nástroj, pomôcka, na efektívne vytváranie a úpravu interieru kabíny?
Upravovať konfiguračný súbor v textovom režime je skoro šialenstvo... Sú to celé desiatky prvkov a požadovaná presnosť umiestnenia je vysoká.
Fráza "studená vojna" začína dostávať nový obsah...
Re: Návody aneb jak na to
Čaute,
po delší době jsem se dostal zase ke KSP a konečně rozjel kariéru, kterou bych nevzdal po pár pokusech
Ale mám jednu otázku. Dostal jsem kontrakt na vynesení stanice na oběžnou dráhu kolem Kerbinu. Podmínky krom jiného kapacita 16 osob a baterie o kapacitě 5000. Otázka zní - je nutné to tahat všechno naráz nebo bude pro splnění platit o poskládání takové stanice na orbitě?
po delší době jsem se dostal zase ke KSP a konečně rozjel kariéru, kterou bych nevzdal po pár pokusech
Ale mám jednu otázku. Dostal jsem kontrakt na vynesení stanice na oběžnou dráhu kolem Kerbinu. Podmínky krom jiného kapacita 16 osob a baterie o kapacitě 5000. Otázka zní - je nutné to tahat všechno naráz nebo bude pro splnění platit o poskládání takové stanice na orbitě?
- kopapaka
- Zkušený vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 352
- Reputace: 2
- Bydliště: kósek od Prostějova
- Registrován: 23.5.2014 7:38
Re: Návody aneb jak na to
Platí i poskládání a do výpočtu se zahrnují i připojené lodi, které mají následně odletět. Jen pozor- pokud připojíš část, který už byl součástí jiné stanice, tak to může zabránit splnění mise. Jde o to, aby hráč nerozšířil starou stanici, když má vypustit novou.
Alchy: tak v tom už se nevyznám, dokonce už ani v těch SCRAMjetech...
Povětšinou totiž používám raketové SSTO- s tím dokážu vynést náklad přímo na požadovanou dráhu- myslím tím především díly stanice a zásobování, stačí pak krátké přímé stíhání... U SSTO mi to moc dobře nešlo.
Alchy: tak v tom už se nevyznám, dokonce už ani v těch SCRAMjetech...
Povětšinou totiž používám raketové SSTO- s tím dokážu vynést náklad přímo na požadovanou dráhu- myslím tím především díly stanice a zásobování, stačí pak krátké přímé stíhání... U SSTO mi to moc dobře nešlo.
Re: Návody aneb jak na to
Aha, to je zajímavé, díky za info. Třeba si někdy KSP zase zahraju.
Re: Návody aneb jak na to
Dobrý den
Dnes jsem tu poprvé
Mohl by mi někdo poradit jaké módy použít pro základní instalaci hry
jako je reálnější atmosféra a jestli je lepší tantares nebo RN
Díky
Dnes jsem tu poprvé
Mohl by mi někdo poradit jaké módy použít pro základní instalaci hry
jako je reálnější atmosféra a jestli je lepší tantares nebo RN
Díky