Raketa v raném novověku?

Debata o projektech, které umožňují běžným lidem nahlédnout pod pokličku kosmoanutiky a vyzkoušet si něco na vlastní kůži
Lucius
Aktivní nováček
Aktivní nováček
Příspěvky: 13
Reputace: 0
Registrován: 22.12.2016 3:01
Raketa v raném novověku?

Příspěvek od Lucius »

Dobrý den, jsem absolutní laik a chystám se položit na první pohled debilní otázku. Pro mě však má speciální význam. Tak tedy: bylo by možné s dnešními znalostmi postavit v podmínkách 16. století raketu, která by dosáhla nízké oběžné dráhy? Byl by toho schopen někdo z vás, kdybyste se propadli do raného novověku a měli tam neomezené zdroje? Díky za shovívavost a za odpovědi :)
Uživatelský avatar
Amper
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2129
Reputace: 214
Bydliště: Plzeň
Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Raketa v raném novověku?

Příspěvek od Amper »

Pises dalsi variantu na pana Broučka a Yankeeho z Connecticutu ?

Podle mne by to neslo - hlavně kvůli materiálovým limitum
Uživatelský avatar
petrsida
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 3881
Reputace: 3041
Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Raketa v raném novověku?

Příspěvek od petrsida »

V raném novověku určitě ne, veškerá výroba železa byla v malých hutích, vysoké pece se prosazují až během třicetileté války. Ocel je ještě pozdější. Metalurgie hliníku je snad až 19. století.

Jediné, co by připadalo v úvahu je raketa na pevné palivo, ta je koneckonců mnohem starší, ale postavit ji velkou by nešlo, neměl i by z čeho udělat plášť.
Lucius
Aktivní nováček
Aktivní nováček
Příspěvky: 13
Reputace: 0
Registrován: 22.12.2016 3:01
Re: Raketa v raném novověku?

Příspěvek od Lucius »

Díky za odpovědi, ani jsem nečekal, že se tím bude někdo zabývat.