Zkoušky a testování

Vše, co souvisí s novou érou americké pilotované kosmonautiky

Re: Raketa SLS

Příspěvekod tomas » 24 srp 2012, 12:24

Raketa SLS respektive její makety se podrobují testování v aerodynamických tunelech.

První testy byly provedeny pouze na malém modelu v Marshalově kosmickém středisku. 4 měsíce si zde inženýři hráli na modeláře, přičemž provedli více než 900 testů různých konfigurací rakety.
The Trisonic Wind Tunnel, jak se zařízení nazývá, je schopné otestovat makety při rychlostech od 0,3 Mach do 5 Mach a to při různých sklonech a natočeních modelu.

Obrázek Obrázek

Jak celé skládání a následné testování modelu vypadá si můžete prohlédnout na přiloženém videu.



V polovině září budou náledovat testy v Langley's Unitary Plan Wind Tunnel firmy Boeing. Tam se bude testovat větší model o vdélce asi 3,6 metru ovšem při rychlostech pouze 1,5 Machu.

Všechny testy napoví, jak bude ve finále potřeba upravit celkový design rakety SLS.
zdroj:NASA
Uživatelský avatar
tomas
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 4789
Registrován: 02 dub 2011, 23:20

Re: Zkoušky a testování

Příspěvekod KitFisto » 05 zář 2012, 23:16

Test z 28.8.2012
Science flies you to the moon
Religion flies you into buildings.
Uživatelský avatar
KitFisto
Zkušený vesmírný badatel
Zkušený vesmírný badatel
 
Příspěvky: 532
Registrován: 10 črc 2012, 08:25
Bydliště: Ostrava/Szczecin

Re: Zkoušky a testování

Příspěvekod Dugi » 16 lis 2012, 00:20

Pásový přepravník číslo 2 absolvoval cestu z budovy VAB na odpalovací rampu 39A. Úkolem bylo ověřit jeho funkce. Celý přesun zachycuje časosběrné video.



Přepravník totiž v minulých 10 měsících prošel první fází upgradu, během kterého dostal třeba nový motor, brzdy, nebo elektrický generátor. To vše kvůli tomu, že za pár let bude převážet doposud nejtěžší náklad v historii - SLS, která váží o 15% víc než Saturn V. Montáž se prováděla ve VAB nejen kvůli ochraně před počasím, ale také kvůli jeřábům,které jsou tu k dispozici. Celkem se inovace týkala 45 součástí transportéru z nichž 32 se mělo otestovat během přesunu. Ten dopadl velmi dobře a všechny systémy ve zkoušce obstály.
V lednu 2013 se transportér vrátí do hasly, kde se bude pokračovat v úpravách. V té fázi se budou měnit hydraulické zvedáky sloužící k vyrovnávání nákladu a k zatáčení. Nové systémy jsou plánovány tak, aby zvládly ještě větší zátěž. Využijí například nový systém mazání a kontroly teploty, což by mělo prodloužit jejich životnost.
Na konci roku 2015 by měly začít závěrečné komplexní testy všech systémů na transportéru.
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
 
Příspěvky: 22849
Registrován: 23 říj 2009, 15:36
Bydliště: Jihlava

Re: EFT-1

Příspěvekod KitFisto » 27 lis 2012, 23:19

Dnes bylo úspěšně otestováno nové těsnění mezi přístupovou věží(ramenem) a oblasti poklopu Orionu. Mělo by být kompletně vodotěsné.
http://www.nasa.gov/exploration/systems ... ested.html

http://www.nasa.gov/images/content/708578main_Orion%20Seal-Full.jpg
http://www.nasa.gov/images/content/708580main_Monitoring%20Test-Full.jpg
Science flies you to the moon
Religion flies you into buildings.
Uživatelský avatar
KitFisto
Zkušený vesmírný badatel
Zkušený vesmírný badatel
 
Příspěvky: 532
Registrován: 10 črc 2012, 08:25
Bydliště: Ostrava/Szczecin

Re: Zkoušky a testování

Příspěvekod Dugi » 30 lis 2012, 23:55

Zmenšený model rakety SLS podstoupil testování v aerodynamickém tunelu v Langley Researcher Center.

http://www.nasa.gov/images/content/709302main_SLS%20buffet%20model%201_cropped_1024-768.jpg
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
 
Příspěvky: 22849
Registrován: 23 říj 2009, 15:36
Bydliště: Jihlava

Re: Zkoušky a testování

Příspěvekod Dugi » 14 pro 2012, 17:41

Ve Stennisově centru dokončili zážehové testy powerpacku motoru J-2X. Jak už v otmhle vlákně napsal tomas (27. ledna 2012), powerpack je souhrnný název pro prvky v horní části motoru, včetně plynového generátoru, turbopumpy kyslíku a paliva, související potrubí a ventily.



Během 13 zkušebních zážehů nasbíral powepack v roce 2012 více než hodinu a půl kumulativního fungování.
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
 
Příspěvky: 22849
Registrován: 23 říj 2009, 15:36
Bydliště: Jihlava

Re: Zkoušky a testování

Příspěvekod Dugi » 22 pro 2012, 00:15

Jelikož se první let lodi Orion blíží, je potřeba testovat všechny potřebné systémy. V oblasti Yuma se například zkoušely brzdící padáky. Hlavním úkolem bylo vyzkoušet, jak bude probíhat sestup, pokud se ze dvou brzdících padáků otevře pouze jeden. Maketu proto vyhodili z letadla ve výšce 7,5 kilometru. Loď bezpečně přistála v poušti a všechno šlo podle plánu.
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
 
Příspěvky: 22849
Registrován: 23 říj 2009, 15:36
Bydliště: Jihlava

Re: Zkoušky a testování

Příspěvekod KitFisto » 25 pro 2012, 00:37

Foto z testu
http://www.nasa.gov/images/content/715947main__NOB0093_4x3_946-710.jpg
Science flies you to the moon
Religion flies you into buildings.
Uživatelský avatar
KitFisto
Zkušený vesmírný badatel
Zkušený vesmírný badatel
 
Příspěvky: 532
Registrován: 10 črc 2012, 08:25
Bydliště: Ostrava/Szczecin

Re: Zkoušky a testování

Příspěvekod vosik » 26 pro 2012, 01:20

Já mám dotaz k jednomu z dřívějších přízpěvků, Dugi sem dával time-lapse jízdy plošiny.
Takže k věci, chtěl jsem se zeptat, proč se oblast před plošinou kropí vodou? :Drbe se na hlavě: :Drbe se na hlavě: :Drbe se na hlavě:
(jestli to není něco speciálnějšího než voda :-D)
"Prorok je ten, kdo vidí daleko dopředu, ale zároveň vidí všechno kolem sebe, protože budoucnost zčíná dnes" - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
vosik
Zájemce o vesmír
Zájemce o vesmír
 
Příspěvky: 85
Registrován: 24 srp 2012, 17:39

Re: Zkoušky a testování

Příspěvekod petrsida » 26 pro 2012, 03:14

Asi by to mohlo mít dva důvody.

ten triviální je prašnost

ten druhý, co mě napadá je, že podklad obsahující vodu se bude chovat kompaktněji při roznášení tlaku (voda v pórech je nestlačitelná, vzduch ano), než suchý, takže by se měl chovat jako pevnější hmota (jenom té vody zase nesmí být moc)
Uživatelský avatar
petrsida
Zkušený vesmírný veterán
Zkušený vesmírný veterán
 
Příspěvky: 1588
Registrován: 27 led 2012, 23:17

PředchozíDalší

Zpět na Nová éra

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků