Zkoušky a testování
Re: Zkoušky a testování
Pěkný časosběr ze strukturálního testovacího stanoviště na Marshallově středisku, kde se testují díly tvořící horní část rakety SLS.
Re: Zkoušky a testování
Statický zážeh Launch abort motoru proběhl dnes ve 211:00 našeho času v Promontory v Utahu.
- Meybe
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2680
- Reputace: 2323
- Bydliště: Chlumec
- Registrován: 25.8.2015 8:46
Re: Zkoušky a testování
---------------
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
Re: Zkoušky a testování
Skúšky vyzdvihnutia astronautov z návratovej kapsule lode Orion:
Re: Zkoušky a testování
Dnešní 500 sekund dlouhý statický zážeh motoru RS-25 na Stennisově středisku se zdál být úspěšný!
Re: Zkoušky a testování
Dnes proběhl další 500 sekund dlouhý statický zážeh motoru RS-25. Jiří Hošek k tomu na blogu v komentáři napsal:
Dnešnímu testu je věnován i článek na NSF:
https://www.nasaspaceflight.com/2017/08 ... -test-sls/
Podle článku odkazujícího se na informace od vedoucího týmu pro RS-25 Philipa Benefielda fungovala řídicí jednotka FM5 během předchozího testu 25. července dobře. Dnešní 500sekundový zážeh bude řídit jednotka FM6. Není tedy jasné, jaký je současný status řídicí jednotky FM4, kterou předběhly FM5 i FM6. Všechny řídicí jednotky pro raketu SLS jsou zcela nové, jsou to moderní počítače, které nemají nic společného s érou raketoplánů.
Po dnešním zážehu má být neletový motor RS-25 č. 0528, na kterém jsou zkoušeny řídicí jednotky pro misi EM-1, deinstalován z testovacího stanoviště A-1 ve Stennisově vesmírném středisku. Další zážeh z tohoto stanoviště má být s letovým motorem č. 2063, který je určen pro let EM-2. Motory, které letěly v rámci programu Space Shuttle, se zde již netestují, ale č. 2063 dosud neletěl a ani nebyl testován. Zážeh tohoto motoru je plánován na říjen, přičemž jeho test má řídit další letová řídicí jednotka. Protože však všechny letové řídicí jednotky pro EM-1 mají být do letových motorů integrovány již do konce září, je zřejmé, že s dnes testovanou jednotkou FM6 se počítá při EM-1 místo původní FM4.
Dnešnímu testu je věnován i článek na NSF:
https://www.nasaspaceflight.com/2017/08 ... -test-sls/
Podle článku odkazujícího se na informace od vedoucího týmu pro RS-25 Philipa Benefielda fungovala řídicí jednotka FM5 během předchozího testu 25. července dobře. Dnešní 500sekundový zážeh bude řídit jednotka FM6. Není tedy jasné, jaký je současný status řídicí jednotky FM4, kterou předběhly FM5 i FM6. Všechny řídicí jednotky pro raketu SLS jsou zcela nové, jsou to moderní počítače, které nemají nic společného s érou raketoplánů.
Po dnešním zážehu má být neletový motor RS-25 č. 0528, na kterém jsou zkoušeny řídicí jednotky pro misi EM-1, deinstalován z testovacího stanoviště A-1 ve Stennisově vesmírném středisku. Další zážeh z tohoto stanoviště má být s letovým motorem č. 2063, který je určen pro let EM-2. Motory, které letěly v rámci programu Space Shuttle, se zde již netestují, ale č. 2063 dosud neletěl a ani nebyl testován. Zážeh tohoto motoru je plánován na říjen, přičemž jeho test má řídit další letová řídicí jednotka. Protože však všechny letové řídicí jednotky pro EM-1 mají být do letových motorů integrovány již do konce září, je zřejmé, že s dnes testovanou jednotkou FM6 se počítá při EM-1 místo původní FM4.
Re: Zkoušky a testování
Dnešný test motoru RS-25 (t.j. 30.8.2017):