Zkoušky a testování
-
- Znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 958
- Reputace: 3
- Bydliště: Sušice
- Registrován: 7.10.2011 10:25
Re: Zkoušky a testování
JJ taky mě napadlo, že nemusí jít ani tak o samotný transportér, ale o podklad po kterém jede.
Re: Zkoušky a testování
Podle původních informací, které mám k dispozici jde především o eliminaci prachu (jak psal petrsida). Ty pásy přenáší na podklad opravdu silné vibrace, které by jinak silně vířily prach. Ten by pak mohl zalézt do vnitřních systémů a negativně ovlivňoval jejich chod.
Druhý důvod, který jsem slyšel nedávno, je ten, že říční oblázky (ze kterých je svrchní část crawler-way vyrobena) po sobě po namočení lépe kloužou, takže se pak lépe "poskládají" a snáze se po nich jede. Kromě toho se méně opotřebovávají.
Druhý důvod, který jsem slyšel nedávno, je ten, že říční oblázky (ze kterých je svrchní část crawler-way vyrobena) po sobě po namočení lépe kloužou, takže se pak lépe "poskládají" a snáze se po nich jede. Kromě toho se méně opotřebovávají.
Re: Zkoušky a testování
Zajímavé, děkuji mnohokrát
"Prorok je ten, kdo vidí daleko dopředu, ale zároveň vidí všechno kolem sebe, protože budoucnost zčíná dnes" - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
Re: Zkoušky a testování
Není vůbec zač.
Re: Zkoušky a testování
V hale VAB je poměrně živo. Testují se zde různé způsoby a postupy při montáži záchranného systému LAS na loď Orion.
Celou galerii najdete na Facebooku zde.
Celou galerii najdete na Facebooku zde.
Re: Zkoušky a testování
Re: Zkoušky a testování
Pokud si vzpomeneme na start raketoplánu, tak se vždycky krátce před startem z několika chrličů na rampě vyvalilo množství vody. Její úkol nebyl jen chladit, ale hlavně omezit zvukové vlny, které běsnící motory vydávají a které by mohly poškodit konstrukci.
Inženýři, kteří pracují na vývoji rakety SLS proto postavili zmenšený model jejích motorů, na kterém simulují skutečný start. Kolem modelu je rozmístěno několik mikrofonů, které snímají všechny frekvence zvuku. Hluboké tóny mohou působit ničivě na konstrukci rakety a zdraví posádky, vysoké frekvence zase mohou poškodit menší systémy. Je proto potřeba dobře zmapovat, jaké zvuky budou při startu vznikat a naměřená data využít k drobným změnám v konstrukci. Ty by zvuky buďto omezily, nebo by jim alespoň lépe čelily.
Pokud se testy provádí na zmenšených modelech, šetří se peníze, které se budou hodit při stavbě větších kusů.
Inženýři, kteří pracují na vývoji rakety SLS proto postavili zmenšený model jejích motorů, na kterém simulují skutečný start. Kolem modelu je rozmístěno několik mikrofonů, které snímají všechny frekvence zvuku. Hluboké tóny mohou působit ničivě na konstrukci rakety a zdraví posádky, vysoké frekvence zase mohou poškodit menší systémy. Je proto potřeba dobře zmapovat, jaké zvuky budou při startu vznikat a naměřená data využít k drobným změnám v konstrukci. Ty by zvuky buďto omezily, nebo by jim alespoň lépe čelily.
Pokud se testy provádí na zmenšených modelech, šetří se peníze, které se budou hodit při stavbě větších kusů.
- Gubarev
- Zkušený kosmonaut
- Příspěvky: 6684
- Reputace: 9
- Bydliště: Praha Letná
- Registrován: 17.2.2013 20:24
Re: Zkoušky a testování
Presne tak. Ackoli si vetsina lidi myslela, ze slo o haseni horkych plynu pri expanzi, slo o to
rozbit akusticky odraz od betonovych ploch a zabranit tak poskozeni stroje / posadky / nakladu.
Ze stejneho duvodu jsou treba vnitrky nakladovych prostoru raket vybaveny akustickymi difuzory
(viz obrazek). Akusticke hladiny jsou tak vysoke, ze udajne az 1km od rampy pri startu Shuttlu
by cloveka zabily. (samozrejme, ze v daleko vetsi vzdalenosti by to udelaly rozptylene chemikalie).
rozbit akusticky odraz od betonovych ploch a zabranit tak poskozeni stroje / posadky / nakladu.
Ze stejneho duvodu jsou treba vnitrky nakladovych prostoru raket vybaveny akustickymi difuzory
(viz obrazek). Akusticke hladiny jsou tak vysoke, ze udajne az 1km od rampy pri startu Shuttlu
by cloveka zabily. (samozrejme, ze v daleko vetsi vzdalenosti by to udelaly rozptylene chemikalie).
"It is much easier to believe than to understand"
CHris Hadfield
CHris Hadfield
- JosVerstapen
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 187
- Reputace: 0
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Registrován: 12.9.2012 15:40
Re: Zkoušky a testování
Ono by teoreticky nebylo naškodu vnitřek nákladového prostoru vybavit generátorem stejné zvukové vlnové délky tak aby zvuková impedance,která se snaží proniknout materiálem byla vyrušena.GUBAREV píše:Presne tak. Ackoli si vetsina lidi myslela, ze slo o haseni horkych plynu pri expanzi, slo o to
rozbit akusticky odraz od betonovych ploch a zabranit tak poskozeni stroje / posadky / nakladu.
Ze stejneho duvodu jsou treba vnitrky nakladovych prostoru raket vybaveny akustickymi difuzory
(viz obrazek). Akusticke hladiny jsou tak vysoke, ze udajne az 1km od rampy pri startu Shuttlu
by cloveka zabily. (samozrejme, ze v daleko vetsi vzdalenosti by to udelaly rozptylene chemikalie).
Každopádně to opravdu generuje neuvěritelný tlak a vibrace. Je otázka jakou efektivitu ty difuzory na obrázku mají.
Zvuková akustika to je alchimie.