Zkoušky a testování
Re: Raketa SLS
Raketa SLS respektive její makety se podrobují testování v aerodynamických tunelech.
První testy byly provedeny pouze na malém modelu v Marshalově kosmickém středisku. 4 měsíce si zde inženýři hráli na modeláře, přičemž provedli více než 900 testů různých konfigurací rakety.
The Trisonic Wind Tunnel, jak se zařízení nazývá, je schopné otestovat makety při rychlostech od 0,3 Mach do 5 Mach a to při různých sklonech a natočeních modelu.
Jak celé skládání a následné testování modelu vypadá si můžete prohlédnout na přiloženém videu.
V polovině září budou náledovat testy v Langley's Unitary Plan Wind Tunnel firmy Boeing. Tam se bude testovat větší model o vdélce asi 3,6 metru ovšem při rychlostech pouze 1,5 Machu.
Všechny testy napoví, jak bude ve finále potřeba upravit celkový design rakety SLS.
zdroj:NASA
První testy byly provedeny pouze na malém modelu v Marshalově kosmickém středisku. 4 měsíce si zde inženýři hráli na modeláře, přičemž provedli více než 900 testů různých konfigurací rakety.
The Trisonic Wind Tunnel, jak se zařízení nazývá, je schopné otestovat makety při rychlostech od 0,3 Mach do 5 Mach a to při různých sklonech a natočeních modelu.
Jak celé skládání a následné testování modelu vypadá si můžete prohlédnout na přiloženém videu.
V polovině září budou náledovat testy v Langley's Unitary Plan Wind Tunnel firmy Boeing. Tam se bude testovat větší model o vdélce asi 3,6 metru ovšem při rychlostech pouze 1,5 Machu.
Všechny testy napoví, jak bude ve finále potřeba upravit celkový design rakety SLS.
zdroj:NASA
- KitFisto
- Vesmírný badatel
- Příspěvky: 532
- Reputace: 1
- Bydliště: Ostrava/Szczecin
- Registrován: 10.7.2012 8:25
Re: Zkoušky a testování
Test z 28.8.2012
Science flies you to the moon
Religion flies you into buildings.
Religion flies you into buildings.
Re: Zkoušky a testování
Pásový přepravník číslo 2 absolvoval cestu z budovy VAB na odpalovací rampu 39A. Úkolem bylo ověřit jeho funkce. Celý přesun zachycuje časosběrné video.
Přepravník totiž v minulých 10 měsících prošel první fází upgradu, během kterého dostal třeba nový motor, brzdy, nebo elektrický generátor. To vše kvůli tomu, že za pár let bude převážet doposud nejtěžší náklad v historii - SLS, která váží o 15% víc než Saturn V. Montáž se prováděla ve VAB nejen kvůli ochraně před počasím, ale také kvůli jeřábům,které jsou tu k dispozici. Celkem se inovace týkala 45 součástí transportéru z nichž 32 se mělo otestovat během přesunu. Ten dopadl velmi dobře a všechny systémy ve zkoušce obstály.
V lednu 2013 se transportér vrátí do hasly, kde se bude pokračovat v úpravách. V té fázi se budou měnit hydraulické zvedáky sloužící k vyrovnávání nákladu a k zatáčení. Nové systémy jsou plánovány tak, aby zvládly ještě větší zátěž. Využijí například nový systém mazání a kontroly teploty, což by mělo prodloužit jejich životnost.
Na konci roku 2015 by měly začít závěrečné komplexní testy všech systémů na transportéru.
Přepravník totiž v minulých 10 měsících prošel první fází upgradu, během kterého dostal třeba nový motor, brzdy, nebo elektrický generátor. To vše kvůli tomu, že za pár let bude převážet doposud nejtěžší náklad v historii - SLS, která váží o 15% víc než Saturn V. Montáž se prováděla ve VAB nejen kvůli ochraně před počasím, ale také kvůli jeřábům,které jsou tu k dispozici. Celkem se inovace týkala 45 součástí transportéru z nichž 32 se mělo otestovat během přesunu. Ten dopadl velmi dobře a všechny systémy ve zkoušce obstály.
V lednu 2013 se transportér vrátí do hasly, kde se bude pokračovat v úpravách. V té fázi se budou měnit hydraulické zvedáky sloužící k vyrovnávání nákladu a k zatáčení. Nové systémy jsou plánovány tak, aby zvládly ještě větší zátěž. Využijí například nový systém mazání a kontroly teploty, což by mělo prodloužit jejich životnost.
Na konci roku 2015 by měly začít závěrečné komplexní testy všech systémů na transportéru.
- KitFisto
- Vesmírný badatel
- Příspěvky: 532
- Reputace: 1
- Bydliště: Ostrava/Szczecin
- Registrován: 10.7.2012 8:25
Re: EFT-1
Dnes bylo úspěšně otestováno nové těsnění mezi přístupovou věží(ramenem) a oblasti poklopu Orionu. Mělo by být kompletně vodotěsné.
http://www.nasa.gov/exploration/systems ... ested.html
http://www.nasa.gov/exploration/systems ... ested.html
Science flies you to the moon
Religion flies you into buildings.
Religion flies you into buildings.
Re: Zkoušky a testování
Ve Stennisově centru dokončili zážehové testy powerpacku motoru J-2X. Jak už v otmhle vlákně napsal tomas (27. ledna 2012), powerpack je souhrnný název pro prvky v horní části motoru, včetně plynového generátoru, turbopumpy kyslíku a paliva, související potrubí a ventily.
Během 13 zkušebních zážehů nasbíral powepack v roce 2012 více než hodinu a půl kumulativního fungování.
Během 13 zkušebních zážehů nasbíral powepack v roce 2012 více než hodinu a půl kumulativního fungování.
Re: Zkoušky a testování
Jelikož se první let lodi Orion blíží, je potřeba testovat všechny potřebné systémy. V oblasti Yuma se například zkoušely brzdící padáky. Hlavním úkolem bylo vyzkoušet, jak bude probíhat sestup, pokud se ze dvou brzdících padáků otevře pouze jeden. Maketu proto vyhodili z letadla ve výšce 7,5 kilometru. Loď bezpečně přistála v poušti a všechno šlo podle plánu.
- KitFisto
- Vesmírný badatel
- Příspěvky: 532
- Reputace: 1
- Bydliště: Ostrava/Szczecin
- Registrován: 10.7.2012 8:25
Re: Zkoušky a testování
Science flies you to the moon
Religion flies you into buildings.
Religion flies you into buildings.
Re: Zkoušky a testování
Já mám dotaz k jednomu z dřívějších přízpěvků, Dugi sem dával time-lapse jízdy plošiny.
Takže k věci, chtěl jsem se zeptat, proč se oblast před plošinou kropí vodou?
(jestli to není něco speciálnějšího než voda )
Takže k věci, chtěl jsem se zeptat, proč se oblast před plošinou kropí vodou?
(jestli to není něco speciálnějšího než voda )
"Prorok je ten, kdo vidí daleko dopředu, ale zároveň vidí všechno kolem sebe, protože budoucnost zčíná dnes" - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3884
- Reputace: 3051
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Zkoušky a testování
Asi by to mohlo mít dva důvody.
ten triviální je prašnost
ten druhý, co mě napadá je, že podklad obsahující vodu se bude chovat kompaktněji při roznášení tlaku (voda v pórech je nestlačitelná, vzduch ano), než suchý, takže by se měl chovat jako pevnější hmota (jenom té vody zase nesmí být moc)
ten triviální je prašnost
ten druhý, co mě napadá je, že podklad obsahující vodu se bude chovat kompaktněji při roznášení tlaku (voda v pórech je nestlačitelná, vzduch ano), než suchý, takže by se měl chovat jako pevnější hmota (jenom té vody zase nesmí být moc)