Stránka 6 z 19

Re: New Glenn

Napsal: 26.9.2018 8:25
od BlackSheepOI2
Vzhľadom na "štíhlosť" lode, nepredpokladám, že pôjde priamo o pristávacie plavidlo. Skôr by som to bral ako transport.
Predsa len Just read the instruction od SpaceX má rozmery 52 m × 91 m, kdežto STENA FREIGHTER má dodľa dostupných informácií 183m x 26 m.
Skôr by som to videl ako podporné plavidlo.
Ale možno ostanem prekvapený čo BlueOrigin dokáže... 8-)

Re: New Glenn

Napsal: 26.9.2018 10:25
od Meybe
Také si myslím, že zřejmě nepůjde o přistávající plavidlo. Bylo by to moc práce na předělání. Ten typ lodi je RO-RO tedy převoz vozidel, kamionů atd. V poslední době byla loď využita jako kontejnerová. Bude mít tedy prostorné podpalubí a na zádí sklopnou rampu, která je vhodná na vykládku nákladu a umožňuje snadný přístup do nákladového prostoru. Tedy vidím to jako ideální transportní plavidlo. Dále mi nesedí šířka, která je "pouze" 25,5 m.


Re: New Glenn

Napsal: 2.10.2018 20:20
od Ketivab
Aktualizovaná podoba rakety New Glenn:



Zdroj

Re: New Glenn

Napsal: 10.10.2018 19:09
od Ketivab
Premiérový start rakety New Glenn byl odložen na rok 2021. Zdroj

Re: New Glenn

Napsal: 10.10.2018 20:12
od Ketivab
Bob Smith, CEO společnosti Blue Origin, potvrdil, že na nedávno zakoupené lodi Stena Freighter budou opravdu přistávat první stupně raket New Glenn. Zdroj

Re: New Glenn

Napsal: 11.10.2018 7:32
od Ketivab
Letectvo Spojených států amerických (USAF) finančně přispěje na vývoj rakety New Glenn - společnost Blue Origin v rámci programu EELV obdrží 500 milionů dolarů.
Společnost při této příležitosti také oznámila záměr postavit startovní rampu na Vandenbergově základně v Kalifornii a zmínila pár dalších výhod rakety New Glenn: Aerodynamický kryt je alespoň 2 krát větší než u jakékoliv jiné rakety a odolnost rakety vůči počasí by měla být 95% (Myšleno asi tak, že pouze v 5% nějakého časového období budou podmínky nevhodné pro start).


Re: New Glenn

Napsal: 11.10.2018 8:03
od Meybe
Ketivab píše:Letectvo Spojených států amerických (USAF) finančně přispěje na vývoj rakety New Glenn - společnost Blue Origin v rámci programu EELV obdrží 500 milionů dolarů.
Společnost při této příležitosti také oznámila záměr postavit startovní rampu na Vandenbergově základně v Kalifornii a zmínila pár dalších výhod rakety New Glenn: Aerodynamický kryt je alespoň 2 krát větší než u jakékoliv jiné rakety a odolnost rakety vůči počasí by měla být 95% (Myšleno asi tak, že pouze v 5% nějakého časového období budou podmínky nevhodné pro start).
Kontrakt se netýká pouze Blue Origin, ale také ULA a Northrop Grumman. USAF podpoří všechny zmíněné společnosti ve vývoji nosičů a stavbě prototypů.
Zdroj: https://spacenews.com/air-force-awards- ... umman-ula/

Re: New Glenn

Napsal: 15.10.2018 19:16
od Ketivab
Pár informací ze sekce o raketě New Glenn na webu Blue origin:

-První stupeň navržen pro 25 letů
-Do rakety New Glenn bylo ze soukromých zdrojů investováno již 2.5 miliard USD
-Přistávací loď se bude nacházet ve vzdálenosti cca 1000 km od pobřeží (Pro srovnání: OCISLY se při startech na GTO nachází většinou mezi 600 až 650 km od pobřeží)
-Nosnost zůstává stále stejná (45t na LEO, 13t na GTO)

Velikostní srovnání s dalšími raketami:

Re: New Glenn

Napsal: 19.10.2018 17:24
od Ketivab
Loď Stena Freighter (jméno bude později asi změněno) dorazila do přístavu na Floridě, kde bude upravena tak, aby na ní mohly přistávat první stupně raket New Glenn.


Re: New Glenn

Napsal: 27.11.2018 7:38
od Meybe
Nový payload guide rakety New Glenn.

https://forum.nasaspaceflight.com/index ... ch=1528480

199 sekund bude pracovat první stupeň při misích na GTO. Druhý stupeň na GTO 717 sekund.
600 sekund při misi na LEO.
Nosnost: 13,600 kg GTO (-1800 m/s), 45,000 kg LEO.
Možnost startu více družic

Možnost více než 12 startů za rok. 8 za 4 měsíce a maximálně 3krát za měsíc.

Autonomní záchranný systém
Pneumatická separace stupňů
Je tam prostě hodně zajímavých informací.