Stránka 4 z 19

Re: New Glenn

Napsal: 12.9.2017 17:52
od Ketivab
Společnost Blue Origin lehce pozměnila své webové stránky, kde lze nyní nalézt podrobnější informace nejen o raketě New Glenn.

Pár (nových) informací:
Vypadá to, že společnost bude používat pouze aerodynamické kryty s průměrem 7 metrů.
3-stupňová verze rakety bude mít na výšku 99 metrů, 2-stupňová o 13 metrů méně.
Maximální nosnost 45 tun na LEO by měla platit pro třístupňovou verzi.
7 motorů na prvním stupni bude generovat tah 17,1 MN (o něco více než 1/2 tahu 1. st. Saturnu V)
První stupeň bude přistávat na pohybující se loď, umístěnou cca 650 km od pobřeží.
Floridská továrna na výrobu rakety prý v pořádku přežila řádění hurikánu Irma.


Re: New Glenn

Napsal: 13.9.2017 8:00
od Amper
Jsem zvedavy jak budou resit bezpecnost posadky.

Ta jedouci lod je ok, ziskaj tim vetsi stabilitu a kdyz pouziji nejaky vyrazeny supertanker tak dost prostoru. Ale i nejdelsi super tanker je kratsi nez 500 metru. To dava sice dost prostoru na pristani (sire necelych 70m) ale nejsem si uplne jisty zda je 250m dostatecna bezpecnostni rezerva pri nejakem problemu. To ze udelaj z lodi autonomni neni moc velky problem ale jak z evakuuji a naopak tam dostanou posadku ? Po vode je to dost problem, vzduchem je to o neco mensi problem ale taky nevim zda se nekdo bude chtit motat s helinou kousek od stojici bomby a zastaveni kvuli nalodeni me prijde jako riziko protoze se muze lod rozhoupat.

Re: New Glenn

Napsal: 13.9.2017 8:14
od laik
Velmi dobrá otázka. Stačí počkat a uvidíme. Jak rád bych věřil, že to skutečně bude v avizovaným termínu!

Mě tam spíš zaujal ten návrat druhýho stupně...

Re: New Glenn

Napsal: 13.9.2017 8:23
od marian007
Ketivab píše: Maximální nosnost 45 tun na LEO by měla platit pro třístupňovou verzi.
Predpokladám, že tých 45 ton platí už v reusable verzii, keďže o non-reusable sa v prípade New Glennu ani neuvažuje. Alebo sa mýlim?

A ešte doplním, že max. nasnosť na GTO by mala byť 13 ton.

Re: New Glenn

Napsal: 13.9.2017 8:25
od marian007
laik píše: Mě tam spíš zaujal ten návrat druhýho stupně...
Myslím, že tu nie je nič zaujímavého. Podľa všetkého má ísť o obyčajný deorbit, nie o návrat v zmysle znovupoužiteľnosti.

Re: New Glenn

Napsal: 13.9.2017 15:03
od Ketivab
marian007 píše:
Ketivab píše: Maximální nosnost 45 tun na LEO by měla platit pro třístupňovou verzi.
Predpokladám, že tých 45 ton platí už v reusable verzii, keďže o non-reusable sa v prípade New Glennu ani neuvažuje. Alebo sa mýlim?

A ešte doplním, že max. nasnosť na GTO by mala byť 13 ton.
Těžko říct, tady lze asi jen spekulovat. Například (nejen) já jsem si původně myslel, že tato nosnost je uváděna pro 2-stupňovou verzi, ale v infografice je uvedena jen tato a to u 3-stupňové verze.
Já bych se přiklonil k tomu, že se jedná o reusable mód, ale jistý si nejsem.
marian007 píše:
laik píše: Mě tam spíš zaujal ten návrat druhýho stupně...
Myslím, že tu nie je nič zaujímavého. Podľa všetkého má ísť o obyčajný deorbit, nie o návrat v zmysle znovupoužiteľnosti.
Přesně tak, znovupoužitelnost druhého stupně zatím oficiálně neplánují.

Re: New Glenn

Napsal: 15.9.2017 22:44
od laik

Re: New Glenn

Napsal: 26.9.2017 14:11
od Tris
Geostacionarní družice thajské společnosti mu Space Corp. se stala sedmým plánovaným nákladem pro New Glenn.

Re: New Glenn

Napsal: 30.9.2017 8:15
od Ketivab
Blue Origin upravila informaci o nosnosti NG na svých stránkách - nosnost 45 tun na LEO (13 tun na GTO) platí pro dvoustupňovou verzi, nikoliv třístupňovou. U té je zatím nosnost neznámá.

Re: New Glenn

Napsal: 30.9.2017 12:46
od Meybe
Amper píše:Jsem zvedavy jak budou resit bezpecnost posadky.

Ta jedouci lod je ok, ziskaj tim vetsi stabilitu a kdyz pouziji nejaky vyrazeny supertanker tak dost prostoru. Ale i nejdelsi super tanker je kratsi nez 500 metru. To dava sice dost prostoru na pristani (sire necelych 70m) ale nejsem si uplne jisty zda je 250m dostatecna bezpecnostni rezerva pri nejakem problemu. To ze udelaj z lodi autonomni neni moc velky problem ale jak z evakuuji a naopak tam dostanou posadku ? Po vode je to dost problem, vzduchem je to o neco mensi problem ale taky nevim zda se nekdo bude chtit motat s helinou kousek od stojici bomby a zastaveni kvuli nalodeni me prijde jako riziko protoze se muze lod rozhoupat.
Taková obří loď toho vydrží opravdu hodně. Zato první stupeň je celkem křehký a po přistání bude již téměř prázdný. Navíc pokud by mělo jít o tanker tak je potřeba si uvědomit, že ten přeci převáží několik set milionů litrů nebezpených látek zcela běžné a to s posádkou na palubě. Kdyby taková loď explodovala udělá mnohem, mnohem větší škodu než pár litrů v dohořívajícím raketovém stupni. Problém spíš vidím v povolení takové akce úřady atd. Jinak evakuace z těchto lodí je v dnešní době na poměrně vysoké úrovni a do několika minut se dá loď opustit. Pokud by posádka čekala v záchranném člunu tak je to dokonce otázka několika sekund