Stránka 1 z 4

Motor BE-4

PříspěvekNapsal: 19 zář 2014, 13:30
od tomas
Pro snížení závislosti na ruském hardware vyvinula společnost Blue Origin společně s ULA nový motor s označením BE-4.

http://i.space.com/images/i/000/042/218/i02/blue-origin-model.png?1410985688
Uvidíme, zda i skutečnému motoru zůstanou takto ladné a čisté tvary.

Motor bude nástupcem stávajícího motoru BE-3, který Blue Origin začala testoval v roce 2013 a který měl vynášet loď New Shepard, jež se nakonec nedostala do užšího výběru komerční dopravy posádek pro NASA.

Motor má být 100% financován oběma výše zmíněnými společnostmi. Neslouží však, jak by se mohlo z předcházejících slov o nahrazování ruských motorů jevit, k náhradě RD-180 pro rakety Atlas V, ale až pro novou generaci raket.

Tomu odpovídá i harmonogram. První testy se uskuteční v roce 2016 a nasazení od roku 2019. Narozdíl od RD-180 se jedná o kyslíkovodíkový motor, který by však měl být levnější než RS-68 používaný na raketách Delta IV. Otázkou je kolikrát bude levnější a jak bude silný, protože jeho tah jeho předchůdce BE-3 je 6x nižší než RS-68.
zdroj:space.com

Re: Motor BE-4

PříspěvekNapsal: 19 zář 2014, 14:43
od Agamemnon
tomas píše: se jedná o kyslíkovodíkový motor


afaik -
nie, ide o oxi-rich lox/lng

Re: Motor BE-4

PříspěvekNapsal: 19 zář 2014, 14:50
od Pospíšil
Agamemnon píše:nie, ide o oxi-rich lox/lng

Yep, zemní plyn.

The BE-4 is a liquid oxygen, liquefied natural gas (LNG) rocket engine that delivers 550,000-lbf of thrust at sea level. Two BE-4s will power each ULA booster, providing 1,100,000-lbf thrust at liftoff.

tisková zpráva: http://www.blueorigin.com/media/press_r ... evelop-new
fact sheet : https://d1ljm9hc65qhyd.cloudfront.net/p ... -Sheet.pdf

Re: Motor BE-4

PříspěvekNapsal: 20 zář 2014, 21:55
od Agamemnon

Re: Motor BE-4

PříspěvekNapsal: 21 zář 2014, 03:53
od tomas
Dostali jste mě. A hlavně mě dostal Space.com, informace o tom, na co pofrčí BE-4 v článku nebyla, ale byl tam odkaz na předchůdce BE-3, o kterém psali, že je to hydrolox. Koho by napadlo, že nástupce bude mít úplně jiné palivo. Stává se to vůbec, že se u nové generace téhož typu taková zásadní věc změní?

Re: Motor BE-4

PříspěvekNapsal: 04 bře 2015, 22:14
od lamer
http://spaceflightnow.com/2015/03/04/could-delta-rockets-soon-be-a-thing-of-the-past/

Pokud jsem dobře pochopil, tak nová raketa poháněná motorem BE-4 nebo AR-1 by měla nahradit Deltu 4 (s vyjimkou varianty Heavy) v roce 2019...Detaily v dubnu

Re: Motor BE-4

PříspěvekNapsal: 05 bře 2015, 10:13
od Amper
Takze ULA vyrazuje Deltu (ktera je draha coz se da pochopit) a bude letat je Atlas V.

Vzhledem k tomu ze :

- Atlas pouziva ruske motory
- uz ted nestiha
- CST-100 ma letat na nem

me to prijde jako dost zvlastni rozhodnuti. Cekal jsem spis ze nahrazovat motory budou na Atlasu a Deltu jako US based nosic nechaj byt jako zalohu.

A nebo je jeste jedna moznost - ULA doslo ze jim SpaceX utika (pristavani, vyrobni cena nosice - viz diskuse o isogrid atd....) a rozhodli se vyradit nejdrazsi nosic a nahradit ho necim brand new co bude odpovedi na SpaceX

Re: Motor BE-4

PříspěvekNapsal: 25 bře 2015, 16:29
od MeP
lamer píše:http://spaceflightnow.com/2015/03/04/could-delta-rockets-soon-be-a-thing-of-the-past/

Pokud jsem dobře pochopil, tak nová raketa poháněná motorem BE-4 nebo AR-1 by měla nahradit Deltu 4 (s vyjimkou varianty Heavy) v roce 2019...Detaily v dubnu

Něco se už opravdu začíná dít. Pro tuto novou raketu už může veřejnost vybrat jméno (rozhoduje se mezi jmény, která navrhli zaměstnanci ULA). Vypadá to, že nová americká raketa s motorem BE-4/AR-1 bude mít jedno z jmen: Eagle, Freedom nebo GalaxyOne. Více zde:
http://www.universetoday.com/119555/you ... -from-ula/
Hlasování tady (za mě tedy rozhodně Freedom ;) ): https://www.polleverywhere.com/voteula

Re: Motor BE-4

PříspěvekNapsal: 25 bře 2015, 16:44
od Dugi
Vítám tě na našem fóru a doufám, že se ti tu bude líbit!

Díky za informace! :palec nahoru:

Re: Motor BE-4

PříspěvekNapsal: 25 bře 2015, 17:51
od Agamemnon
momentálne je kvôli tým menám taký backslash, že je celkom možné, že ani jedno z tých mien nebude a nakoniec vyberú niečo iné