Motor BE-4
Motor BE-4
Pro snížení závislosti na ruském hardware vyvinula společnost Blue Origin společně s ULA nový motor s označením BE-4.
Uvidíme, zda i skutečnému motoru zůstanou takto ladné a čisté tvary.
Motor bude nástupcem stávajícího motoru BE-3, který Blue Origin začala testoval v roce 2013 a který měl vynášet loď New Shepard, jež se nakonec nedostala do užšího výběru komerční dopravy posádek pro NASA.
Motor má být 100% financován oběma výše zmíněnými společnostmi. Neslouží však, jak by se mohlo z předcházejících slov o nahrazování ruských motorů jevit, k náhradě RD-180 pro rakety Atlas V, ale až pro novou generaci raket.
Tomu odpovídá i harmonogram. První testy se uskuteční v roce 2016 a nasazení od roku 2019. Narozdíl od RD-180 se jedná o kyslíkovodíkový motor, který by však měl být levnější než RS-68 používaný na raketách Delta IV. Otázkou je kolikrát bude levnější a jak bude silný, protože jeho tah jeho předchůdce BE-3 je 6x nižší než RS-68.
zdroj:space.com
Uvidíme, zda i skutečnému motoru zůstanou takto ladné a čisté tvary.
Motor bude nástupcem stávajícího motoru BE-3, který Blue Origin začala testoval v roce 2013 a který měl vynášet loď New Shepard, jež se nakonec nedostala do užšího výběru komerční dopravy posádek pro NASA.
Motor má být 100% financován oběma výše zmíněnými společnostmi. Neslouží však, jak by se mohlo z předcházejících slov o nahrazování ruských motorů jevit, k náhradě RD-180 pro rakety Atlas V, ale až pro novou generaci raket.
Tomu odpovídá i harmonogram. První testy se uskuteční v roce 2016 a nasazení od roku 2019. Narozdíl od RD-180 se jedná o kyslíkovodíkový motor, který by však měl být levnější než RS-68 používaný na raketách Delta IV. Otázkou je kolikrát bude levnější a jak bude silný, protože jeho tah jeho předchůdce BE-3 je 6x nižší než RS-68.
zdroj:space.com
- Agamemnon
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1162
- Reputace: 23
- Bydliště: Nemecko
- Registrován: 10.6.2013 18:20
Re: Motor BE-4
afaik -tomas píše: se jedná o kyslíkovodíkový motor
nie, ide o oxi-rich lox/lng
Per aspera ad astra [42]
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10833
- Reputace: 10286
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Motor BE-4
Yep, zemní plyn.Agamemnon píše:nie, ide o oxi-rich lox/lng
The BE-4 is a liquid oxygen, liquefied natural gas (LNG) rocket engine that delivers 550,000-lbf of thrust at sea level. Two BE-4s will power each ULA booster, providing 1,100,000-lbf thrust at liftoff.
tisková zpráva: http://www.blueorigin.com/media/press_r ... evelop-new
fact sheet : https://d1ljm9hc65qhyd.cloudfront.net/p ... -Sheet.pdf
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Motor BE-4
Dostali jste mě. A hlavně mě dostal Space.com, informace o tom, na co pofrčí BE-4 v článku nebyla, ale byl tam odkaz na předchůdce BE-3, o kterém psali, že je to hydrolox. Koho by napadlo, že nástupce bude mít úplně jiné palivo. Stává se to vůbec, že se u nové generace téhož typu taková zásadní věc změní?
Re: Motor BE-4
http://spaceflightnow.com/2015/03/04/co ... -the-past/
Pokud jsem dobře pochopil, tak nová raketa poháněná motorem BE-4 nebo AR-1 by měla nahradit Deltu 4 (s vyjimkou varianty Heavy) v roce 2019...Detaily v dubnu
Pokud jsem dobře pochopil, tak nová raketa poháněná motorem BE-4 nebo AR-1 by měla nahradit Deltu 4 (s vyjimkou varianty Heavy) v roce 2019...Detaily v dubnu
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Motor BE-4
Takze ULA vyrazuje Deltu (ktera je draha coz se da pochopit) a bude letat je Atlas V.
Vzhledem k tomu ze :
- Atlas pouziva ruske motory
- uz ted nestiha
- CST-100 ma letat na nem
me to prijde jako dost zvlastni rozhodnuti. Cekal jsem spis ze nahrazovat motory budou na Atlasu a Deltu jako US based nosic nechaj byt jako zalohu.
A nebo je jeste jedna moznost - ULA doslo ze jim SpaceX utika (pristavani, vyrobni cena nosice - viz diskuse o isogrid atd....) a rozhodli se vyradit nejdrazsi nosic a nahradit ho necim brand new co bude odpovedi na SpaceX
Vzhledem k tomu ze :
- Atlas pouziva ruske motory
- uz ted nestiha
- CST-100 ma letat na nem
me to prijde jako dost zvlastni rozhodnuti. Cekal jsem spis ze nahrazovat motory budou na Atlasu a Deltu jako US based nosic nechaj byt jako zalohu.
A nebo je jeste jedna moznost - ULA doslo ze jim SpaceX utika (pristavani, vyrobni cena nosice - viz diskuse o isogrid atd....) a rozhodli se vyradit nejdrazsi nosic a nahradit ho necim brand new co bude odpovedi na SpaceX
Re: Motor BE-4
Něco se už opravdu začíná dít. Pro tuto novou raketu už může veřejnost vybrat jméno (rozhoduje se mezi jmény, která navrhli zaměstnanci ULA). Vypadá to, že nová americká raketa s motorem BE-4/AR-1 bude mít jedno z jmen: Eagle, Freedom nebo GalaxyOne. Více zde:lamer píše:http://spaceflightnow.com/2015/03/04/co ... -the-past/
Pokud jsem dobře pochopil, tak nová raketa poháněná motorem BE-4 nebo AR-1 by měla nahradit Deltu 4 (s vyjimkou varianty Heavy) v roce 2019...Detaily v dubnu
http://www.universetoday.com/119555/you ... -from-ula/
Hlasování tady (za mě tedy rozhodně Freedom ): https://www.polleverywhere.com/voteula
Jednoduché vysvětlení vždy následuje až po složitém řešení.
Re: Motor BE-4
Vítám tě na našem fóru a doufám, že se ti tu bude líbit!
Díky za informace!
Díky za informace!
- Agamemnon
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1162
- Reputace: 23
- Bydliště: Nemecko
- Registrován: 10.6.2013 18:20
Re: Motor BE-4
momentálne je kvôli tým menám taký backslash, že je celkom možné, že ani jedno z tých mien nebude a nakoniec vyberú niečo iné
Per aspera ad astra [42]