Stránka 3 z 31

Re: Dream Chaser

Napsal: 3.8.2012 20:19
od Dugi
Společnost SNC dostane na další vývoj celkem 212,5 milionu dolarů. Narozdíl od ostatních nebude muset podstupovat tzv. critical design review (i proto dostal polovinu toho, co ostatní) - místo toho na něj ale čeká více dílčích zkoušek. Ke startům se bude používat rampa 41, pro přistání Shuttle landing facility - tedy ranvej, na které přistávaly raketoplány.



Zdroj informací: Kosmo.cz příspěvek uživatele Agamemnon

Re: Dream Chaser

Napsal: 11.10.2012 22:32
od vosik
tento raketoplanek je doce pěkný a mohl by se i uplatnit

Re: Dream Chaser

Napsal: 11.10.2012 22:53
od Dugi
Uvidíme, zatím má našlápnuto dobře. I když mám strach, že jej ostatní projekty předběhnou.

Re: Dream Chaser

Napsal: 12.10.2012 7:58
od vosik
to je docela možné, protože jak jsem koukal tak nedostali tolik peněz. :( :(

Re: Dream Chaser

Napsal: 12.10.2012 17:14
od Amper
Netusite nekdo jak to vypada vlastne s certifikaci Atlasu V na pilotovane lety ?

Jde o to ze jak Dream Chaser tak CST 100 s nim pocitaji jako primarnim nosicem ale nejsem si vedom ze bych nekde zahlid informace jak pokracuje certifikace

Re: Dream Chaser

Napsal: 12.10.2012 17:23
od Dugi
Pár kroků k certifikaci už mají za sebou, jen se tím tak okázale nechlubí. Řekněme, že na tom pracují :)

Re: Dream Chaser

Napsal: 12.10.2012 19:51
od KitFisto
Zkusim přeložit a dát dohromady nějaké informace z pár dnů starých článků a rozhovoru s Edem Mango,což je ředitel soukromých vesmírných letů u NASA.
Momentálně jsme ve fázi porovnávaní (doslova soutěžení) všech tří společností. V této chvíly stále vyvíjejí a navrhují jejich systémy. V polovině roku 2014 se přejde na fázi, kde dojde k podrobnému prověření, kdo bude vůbec připuštěn k pokusům o certifikaci. A pokud půjde vše podle plánu, tak v roce 2017 k prvním letům.
Všechny tři společnosti mají stejný cíl, ale dosáhnout ho musí jinou cestou.
SpaceX musí provést testy únikového systému a to v polovině roku 2014. Jeden bude pouze s kapslí ( takže jen Dragon?) a další v kompletní sestavě, kde k přerušení dojde v půlce cesty do atmosféry)

U Boeingu je to tak, že jejich CTS-100 je založen na několika již prověřených systémech z různých projektů. Což je výhoda jak časově, tak finančně. Nicméně musí zapracovat na tom, aby vše fungovalo perfektně dohromady.

Sierra Nevada a jejich Dream Chaser bude muset podniknout několik automatických přistání, než bude povolen let posádce. Těch letů bude okolo 10 a to v polovině roku 2014 na Edwardsově letecké základně. Také budou muset provést abort launch testy stejně jako SpaceX (tedy únikový systém). Tenhle systém je založen na stejných hybridních motorech jako u Atlasu V a SpaceShipOne. Bylo zmíněno, že pokud by při letu nebylo třeba použít únikový systém, Dream Chaser bude schopen dosáhnout až několika stovek mil nad ISS. Což by byla výhoda oproti kapslím od SpaceX a Boeingu. Byly již provedeny opakované zážehy a to i ve vakuu. Tím pádem by neměl problém dosáhnout splnění požadavků v CCiCap plánech. Znovupoužitelnost by měla být 25-30 letů.

http://www.aviationweek.com/Article.asp ... 07.xml&p=2
http://www.floridatoday.com/apps/pbcs.d ... ck_check=1

Re: Dream Chaser

Napsal: 12.10.2012 20:02
od Dugi
Díky za super informace. možná by stálo za to přidat informace, které jsi napsal do tohohle příspěvku i do konkrétních vláken (tedy o Boeingu a SpaceX). ;) Aby čtenáři, kteří o nich hledají informace nemuseli jít do vlákna o DC, kde by ty informace asi nečekali. :)

Re: Dream Chaser

Napsal: 12.10.2012 20:33
od KitFisto
Jo dám to tam. Jinak se omlouvám se za chyby, ale při prvním pokusu mě to odhlásilo a celé to zmizelo. Takže druhý jsem psal už rychle z paměti, dokud jsem ty věty měl v hlavě :-D

Re: Dream Chaser

Napsal: 12.10.2012 20:40
od Dugi
V pohodě ;)
Nejlepší je psát delší příspěvky třeba ve Wordu a pak je na fórum vložit. Je to jistější. :)