Starliner (CST-100)
Testy modelu CST-100
Od 14. září probíhají v Ames Research Center aerodynamické zkoušky hliníkového modelu lodi CST-100. Model je v měřítku 1:14 vůči chystanému originálu a měří 30 cm na šířku a 35 cm na výšku.
Testování probíhá ve více než 20 různých pozicích, hotovo má být koncem října.
Zdroj informací: Kosmo.cz příspěvek uživatele Zbycho
Testování probíhá ve více než 20 různých pozicích, hotovo má být koncem října.
Zdroj informací: Kosmo.cz příspěvek uživatele Zbycho
Boeing využije halu OPF
Hala Orbiter Processing Facility-3 po odstavení raketoplánů osiřela. Firma Boeing, která stojí za vývojem pilotované lodi CST-100 jej ale bude v budoucnu využívat pro své účely. Vypadá to, že tímto krokem by mohlo v okolí vzniknout až 450 pracovních míst. Celkové, které musí firma nainvestovat do získání budovy a následné nutné přestavby se mají pohybovat mezi 40 a 50 miliony dolarů. investice
Padáky pro CST-100
Forma Boeing otestovala padákový systém, který má být použit pro jejich loď CST-.
Zdroj informací: Kosmo.cz příspěvek uživatele Agamemnon
Zdroj informací: Kosmo.cz příspěvek uživatele Agamemnon
Re: CST-100
Firma Boeing oznámila, že by měla do roku 2014 dokončit návrh designu lodi CST-100. Tím pádem se nedá očekávat, že by kapsle svezla lidskou posádku dříve, než v roce 2016. Ještě v minulém roce přitom Boeing plánoval, že první letové testy by mohly přijít na začátku roku 2015.
Re: CST-100
Trochu jsem sázel na to, že Boeing jako zavedený výrobce bude mít před ostatními náskok a zatím je spíš na chvostu. Asi léta duopolu Boeing a LM udělaly svoje a řízení už není tak pružné jako u nových štik v rybníku (SpaceX,..).
Re: CST-100
Padákový systém pro CST-100 absolvoval další zkoušku. Došlo k ní v Nevadě nad Delmar Dry Lake Bed. Všechny fáze - vytažení prvního i hlavních padáků, stejně jako měkké dosednutí za pomoci nafukovacích polštářů - proběhly úspěšně.
Re: CST-100
Firma Pratt and Whitney Rocketdyne provedla zkoušky tryskových motorů,které budou umístěny na lodi CST-100. Zkoušky potvrdily, že si trysky dobře poradí s extrémními teplotami, vyzkoušelo se otevírání a zavírání ventilů.
Na lodi CST-100 bude umístěno celkem 24 těchto trysek, které poslouží k manévrům na oběžné dráze i při sestupu, stejně tak jako umožní lodi odletět od rakety, pokud by došlo k problémům. Celý systém těchto trysek nese název OMAC (orbital maneuvering and attitude control system). Testy probíhaly ve vakuové komoře, která simulovala podmínky ve výšce cca. 30 kilometrů.
Na lodi CST-100 bude umístěno celkem 24 těchto trysek, které poslouží k manévrům na oběžné dráze i při sestupu, stejně tak jako umožní lodi odletět od rakety, pokud by došlo k problémům. Celý systém těchto trysek nese název OMAC (orbital maneuvering and attitude control system). Testy probíhaly ve vakuové komoře, která simulovala podmínky ve výšce cca. 30 kilometrů.
Re: CST-100
Společnost Boeing byla spolu se SpaceX a SNC vybrána do trojice firem, které postupují do dalšího kola programu, který má v dalších 5 letech zajistit dopravu lidí na oběžnou dráhu.
Re: CST-100
Boeing dostane celkem 460 milionů dolarů. Ze všech tří forem má prozatím nejpropracovanější design. Ke startům bude používat odpalovací rampu 41. První starty by mohly přijít na konci roku 2016.
Zdroj informací: Kosmo.cz příspěvek uživatele Agamemnon
Zdroj informací: Kosmo.cz příspěvek uživatele Agamemnon
Re: CST-100
CST-100 podstupuje zkoušky přistání na vodní hladinu. Zatím jsou to jen taková cvičná "šplouchnutí".